اخبار خارجیاسلایدشو

تویوتا MR2 جدید برای رقابت با مزدا MX-5 تولید خواهد شد!

تویوتا اعلام کرد MR2 اسپرت را برای رقابت با رودستر محبوب مزدا MX-5 احیا خواهد کرد.

به گزارش دنده 6 – ژاپنی‌ها در تدارک تولید یک خودروی اسپرت کوچک و ارزان‌قیمت برای رقابت با مزدا MX-5 هستند و قرار است این خودرو را ظرف دو سال آینده عرضه کنند. نکته مهم اینکه خودروی موردبحث فقط از پیشرانه درون‌سوز استفاده خواهد کرد. ظاهراً این محصول جدید بر اساس موفقیت مدل‌های GR یاریس، GR86 و GR سوپرا توسعه می‌یابد و نسخه‌ای تکامل یافته از کانسپت S-FR است که هرگز تولید نشد. رسانه‌های ژاپنی می‌گویند محصول اسپرت ۲+۲ تویوتا یک دهه پس از نمایش یک کانسپت واقع‌بینانه چراغ سبز تولید را دریافت کرده است چراکه تویوتا فروش بالای دیگر محصولات اسپرت خود را مشاهده کرده و برای تولید این محصول جدید متقاعد شده است. تویوتا از پاسخ به گمانه‌زنی رسانه‌ها درباره این خودرو خودداری کرده اما شواهد محکمی وجود دارد که کوپه جدید این برند در حال توسعه است.

آکیو تویودا رئیس تویوتا قبلاً یک سخنرانی مشهور درباره احیای روح سه برادر این شرکت یعنی MR2، سلیکا و سوپرا داشته است. با احیای سوپرا در سال ۲۰۱۹ و حضور GR86 در فضایی مشابه سلیکای قدیمی، حالا نوبت به احیای MR2 رسیده است. ژاپنی‌ها قبلاً برنامه‌های خود برای عرضه دو خودروی اسپرت و برقی دو نفره بر اساس کانسپت FT-SE را تائید کرده‌اند اما باید دانست کانسپت موردبحث کلیت پیشرانه وسط و ابعاد کامپکتی داشته و از نظر طراحی نیز بسیار گیرا به نظر رسیده است و به همین خاطر تا پایان دهه جاری میلادی راهی به خط تولید نخواهد یافت.

گفته می‌شود نسخه تولیدی S-FR بسیار به واقعیت نزدیک‌تر بوده و گزینه مناسب‌تری برای تولید انبوه است هرچند هنوز باید کارهای زیادی روی دینامیک سواری آن صورت پذیرد چراکه MR2 اصیل به همین خاطر مشهور شده بود. کانسپت S-FR (مخفف عبارت کوچک، پیشرانه جلو، دیفرانسیل عقب) اولین بار در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۵ رونمایی شد و تنها در بازی گرن توریسمو حضور داشت. این کانسپت به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۳۳ اسب بخار قدرت و گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز است.

با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۳۹۹۰/۱۶۹۵/۱۳۲۰ میلی‌متری، این کانسپت ترکیبی تقریباً مشابه مزدا MX-5 امروزی دارد و اندکی کوچک‌تر از GR86 به نظر می‌رسد تا به این ترتیب محصولی ایده آل در اولین پله از سبد محصولات تویوتا باشد. همچنین گفته شده وزن S-FR تنها ۱۰۵۰ کیلوگرم است که باعث می‌شود نسخه تولیدی آن جزو سبک‌ترین خودروهای اسپرت بازار باشد. واضح است که چنین وزن کمی باعث خواهد شد تویوتا از دستیار برقی در قوای محرکه خودرو استفاده نکند. احتمال دارد S-FR تولیدی به پیشرانه‌ای با سوخت‌های مصنوعی یا هیدروژن مجهز شود. ماساهیتو واتانابه رئیس بخش GR اخیراً گفته تویوتا همچنان معتقد است پیشرانه درون‌سوز پتانسیل زیادی در بخش خودروهای اسپرت دارد. او می‌افزاید:

ما نمی‌خواهیم تسلیم شویم. بازی هنوز تمام نشده زیرا اگر به پیشرانه درون‌سوز نگاه کنید می‌توانید نسخه درون‌سوز هیدروژنی را ببینید که بخشی از محصولات بدون آلایندگی ماست و بنابراین فکر می‌کنم تولید پیشرانه‌های درون‌سوز ادامه خواهد یافت.

یکی از مواردی که بر تنور داغ شایعات درباره احیای تویوتا MR2 و معرفی نسخه تولیدی S-FR می‌دمد این حقیقت است که دایهاتسو اخیراً از کانسپت ویژن کوپن به عنوان نسخه‌ای به‌روزتر و بزرگ‌تر از خودروی kei خود رونمایی کرده است. این خودرو دیفرانسیل عقب است و پیشرانه آن ۱.۳ لیتر حجم دارد. همچنین ویژن کوپن ابعادی تقریباً مشابه S-FR دارد و شاید نسخه تولیدی هر دو خودرو قرابت فنی و پلتفرم مشترکی داشته باشند. اگر خودروی اسپرت و جدید تویوتا دو سال با بازار فاصله داشته باشد بنابراین امکان دارد جزئیات بیشتری از آن در ماه‌های آینده و در نمایشگاه توکیو منتشر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا