اخباراسلایدشوفناوری و تکنولوژی

تکنولوژی نمایشگر انقلابی هیوندای

هیوندای و زایس با همکاری یکدیگر از یک نمایشگر انقلابی رونمایی کردند. این تکنولوژی نمایان‌گر نسل جدید نمایشگرهای خودروها است.

به گزارش دنده 6 ، طی سال‌های اخیر نمایشگرهای خودروها رفته‌رفته تکامل پیدا کرده‌اند. تا چند سال قبل خودروسازان عمدتاً دو نمایشگر مجزا را پشت فرمان و در مرکز داشبورد قرار می‌دادند، اما امروزه ابتکارهایی تازه به خرج می‌دهند. کادیلاک با نمایشگر عظیم ۵۵ اینچی و مرسدس بنز با نمایشگر هایپراسکرین جزو شرکت‌هایی بوده‌اند که به نوبه خود برای تعریف استانداردهایی تازه در این حوزه تلاش کرده‌اند، ولی نوآوری شرکت‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ چراکه آخرین اخبار خودرو نشان می‌دهند هیوندای به دنبال ارائه نمایشگرهای هولوگرافیک تا سه سال دیگر است.

آشنایی با تکنولوژی نمایشگر انقلابی هیوندای و زایس

«هیوندای موبیس» (Hyundai Mobis)، یکی از زیرمجموعه‌های گروه هیوندای و زایس، شرکت مشهور آلمانی فعال در حوزه تجهیزات اپتیکال، با همکاری همدیگر یک نمایشگر هولوگرافیک برای شیشه جلو خودرو توسعه داده‌اند. ساخته آن‌ها کل شیشه جلو را به یک نمایشگر هدآپ فوق‌العاده پیشرفته تبدیل می‌کند که می‌تواند جایگزین صفحه آمپر تمام‌دیجیتال، سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر سرنشین جلو شود.

آنچه درباره محصول هیوندای و زایس توجه را به خود جلب می‌کند، این است که رویکردی کاربرپسندتر و آینده‌گرایانه‌تر دارد. به‌جای این‌که طبق معمول یک نمایشگر عریض به سادگی روی داشبورد نصب شود، این دو شرکت تلاش کرده‌اند نمایشگری را ارائه بدهند که باعث حواس‌پرتی راننده نمی‌شود و همچنین به تصور ما از آینده خودروها نزدیک‌تر است.

نمایشگر هدآپ جدید هیوندای برای شیشه جلو ماشین

شاید این‌طور به نظر برسد که این تکنولوژی نمایشگر هیوندای فاصله زیادی تا تجاری‌سازی دارد، اما در صورتی که برنامه‌ها به درستی پیش بروند، این تکنولوژی تا اوایل سال ۲۰۲۷ به مرحله تولید انبوه می‌رسد. در این مسیر، هیوندای موبیس و زایس باید بتوانند مشتریان بزرگی را پیدا کنند تا بتوانند ساخته خود را در مقیاس گسترده عرضه کنند.
جزئیات فنی زیادی درباره نمایشگر هولوگرافیک هیوندای موبیس در دسترس نیست، ولی این شرکت اشاره کرد که این پنل از یک پروژکتور پیشرفته و یک لایه شفاف بهره می‌برد. این لایه که روی شیشه جلو قرار می‌گیرد، ۱۰ میکرومتر ضخامت دارد و فقط کمی باریک‌تر از تار موی انسان است.

صفحه نمایش ساخته هیوندای و زایس

این تکنولوژی هم‌اکنون در مراحل اولیه توسعه به سر می‌برد، اما برای مشتریان داخلی که در سطح جهانی فعالیت می‌کنند (احتمالاً کیا و هیوندای) به نمایش گذاشته شده است. هیوندای موبیس پیش‌بینی می‌کند که این محصول با فروش تقریباً ۷ میلیون عددی تا سال ۲۰۳۰، به بخشی از نسل جدید نمایشگرهای خودرو شکل خواهد داد.
البته هیوندای موبیس تنها شرکتی نیست که در راستای توسعه نسل جدید نمایشگرها قدم برداشته است. بی ام و پیش‌تر به‌واسطه کانسپت بی ام و آی ویژن دی، نمایشگر هدآپ سرتاسری برای شیشه جلو را به‌نمایش گذاشته بود. همچنین به‌تازگی در حاشیه کنفرانس نوآوری جهانی ۲۰۲۴ چری، نسخه کانسپت نمایشگر تبدیل‌شونده چری در معرض دید عموم قرار گرفت. این نمایشگر قابلیت تغییر اندازه به شیوه‌های مختلف را دارد و اندازه آن به ۳۱.۶ اینچ می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا