اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

تیم فرمول یک آلفارومئو جای خود را به یک تیم جدید داد

سال آینده برند آلفارومئو را در بین تیم‌های فرمول ۱ نخواهید دید. این خودروساز برای فصل ۲۰۱۸ به این رشته بازگشت، اما همکاری آن با ساوبر ماه گذشته پس از جایزه بزرگ ابوظبی به پایان رسید.

این تیم در عوض نام Sauber خود را برای فصل ۲۰۲۴ احیا خواهد کرد و پس از امضای قرارداد حمایت مالی با پلتفرم استریم Kick.com، رسماً خود را Stake F۱ Team Kick Sauber می‌نامد. این خودرو Kick Sauber C۴۴ نام خواهد داشت. نام ساوبر ممکن است برای مدت طولانی باقی نماند چرا که این تیم به تلاش کارخانه جدید آئودی برای فصل ۲۰۲۶ تبدیل خواهد شد.

ورود آئودی به شبکه با تغییرات اساسی برنامه‌ریزی شده برای مقررات موتور و شاسی F۱ همزمان خواهد بود. ساوبر تا سال ۲۰۲۶، زمانی که آئودی با واحد قدرت خود وارد بازار شود، به استفاده از موتورهای فراری ادامه خواهد داد. مدیرعامل جدید این خودروساز آلمانی، گرنوت دالنر، اخیراً بر تعهد این شرکت برای پیوستن به فرمول یک در دو سال آینده تاکید کرد.

ساوبر اولین بار در سال ۱۹۹۳ وارد فرمول ۱ شد و تا سال ۲۰۰۶ با نام خود فعالیت می کرد تا اینکه به BMW Sauber تبدیل شد. این زوج در سال ۲۰۰۹ از هم جدا شدند، اما تیم با نامی برای فصل ۲۰۱۰ رقابت کرد.

در سال ۲۰۱۱، BMW را کنار گذاشت و با نام ساوبر رقابت کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۸ با آلفارومئو شریک شد و تحت نام آلفارومئو ساوبر اجرا شد. در سال ۲۰۱۹ نام ساوبر را به کلی کنار گذاشت و به آلفارومئو ریسینگ تبدیل شد.

در حالی که آلفارومئو سال آینده به شبکه باز نخواهد گشت، رانندگان آن، والتری بوتاس و ژو گوانیو، این کار را انجام خواهند داد. هر تیمی با یک ترکیب راننده وارد فصل جدید می‌شود. بوتاس فصل ۲۰۲۳ را با ۱۰ امتیاز در رده پانزدهم به پایان برد، در حالی که ژو با ۶ امتیاز در رده هجدهم قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا