اخبار داخلیاسلایدشو

جتور تراولر T2 مشخصات و قیمت شاسی بلند دو دیفرانسیل

به تازگی محصول جدیدی از چری وارد ایران شده که پهن‌پیکر و دو دیفرانسیل با قابلیت رانندگی آفورد است. جتور تراولر T2 از موتور و گیربکس مشابه فونیکس تیگو ۸ پرومکس استفاده می‌کند.

به گزارش دنده 6 – چری در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال، یکی از خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوه‌بر امکانات رفاهی متنوع و نزدیک به استاندارد جهانی، ظاهر جذاب و عامه‌پسند دارند که فراتر از انتظار عامه‌ی مردم است. بازار ایران در سال‌های گذشته، میزبان انواع محصولات چری شامل کراس‌اورهای  X22 X33، تیگو ۵ و X55 و تیگو ۷ در کنار سدان آریزو ۵ و آریزو ۶ بود. با ‌این ‌اوصاف، می‌توان چری را مهم‌ترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست.

برند جتور، سال ۲۰۱۸ تاسیس شد تا مخصوص شاسی‌بلندهای اسپرت چری باشد. در ایران، کراس‌اور فیدلیتی از محصولات جتور محسوب می‌شود و حالا یک مدل دو دیفرانسیل به نام تراولر T2 یا شانهای T2 نیز وارد کشورمان شده است. این خودرو، سال ۲۰۲۳ به بازار چین رسید تا وارد رقابت با شاسی‌بلندهای تانک ساخت گریت وال شود. باتوجه به رونمایی از تانک ۳۰۰ و Bj60 بایک در ایران، احتمالا مدیران خودرو تصمیم گرفته است محصولی از چری با بدنه‌ی بزرگ و امکانات رانندگی آفرود را وارد کشورمان کند تا از این سبک بدنه، عقب نماند.

طراحی بدنه و نمای بیرونی جتور تراولر T2
آنچه در نگاه اول نظر کارشناسان را جلب می‌کند؛ تلاش خودروساز چینی برای ساخت محصولی مشابه لندرور دیفندر و تویوتا پرادو امروزی است. این موضوع با چرخ زاپاس نصب شده روی درپوش صندوق و لولاهای جانبی به وضوح دیده می‌شود.حالت مکعبی در تمام زاوای بدنه وجود دارد. حتی چراغ‌های اصلی هم، نمای چهارگوش ارایه می‌دهند تا حس یک شاسی‌بلند آفرود و خشن تداعی شود. روشنایی روز با سه LED در طرفین فراهم شده و مه‌شکن کوچک داخل سپر است. حجم‌دهی بدنه ساده به نظر می‌رسد و ادوات پلاستیک سیاه رنگ، نقش اصلی را در نمای اصلی دارد.چرخ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچ برای تراولر T2 همراه تایرهای عاج دار با پهنای ۲۵۵ میلی‌متر ارایه می‌شوند. در نمای جانبی هم، قاب گلگیرهای پلاستیکی توی ذوق می‌زنند و حس لوکس خودرو را کاهش می‌دهند. برای این خودرو، سقف تا انتهای بدنه، حالت افقی خود را بدون شیب واضح، حفظ می‌کند و ریل باربند با ابعاد بزرگ در تمام نسخه‌ها وجود دارد. خطوط برش درهای ورود به کابین و قاب پنجره ها نیز عمودی هستند.در نمای پشت، خطوط عمودی و زوایای ۹۰ درجه نقش اصلی دارند. این شرایط حتی در نوارهای LED داخل کاسه چراغ هم به وضوح دیده می‌شود. جتور تراولر T2 از سپر سیاه پلاستیکی و درپوش صندوق بازشونده به سمت راست استفاده می‌کند. زاپاس بیرون از بدنه و دوربین عقب نزدیک سقف، دیگر مشخصات ظاهری این خودرو هستند.جتور تراولر T2 با طول بدنه‌ی ۴,۷۸۵  عرض ۲,۰۳۶ ارتفاع ۱۸۸۰ و فاصله محوری ۲,۸۰۰  میلی‌متر تولید شده است. با این شرایط، عرض و فاصله محوری خودروی چینی، کمی بیشتر از تویوتا پرادو موجود در ایران و نزدیک به لندکروزر ۲۰۱۷ خواهد بود. شاسی‌بلند دو دیفرانسیل چری به لطف ۲۲ سانتی‌متر فاصله کف تا زمین، می‌تواند وارد شیب ۲۸ درجه صعودی و ۳۰ درجه نزولی شود.

طراحی داخلی و نمای کابین جتور تراولر T2
داشبورد و نمایشگرهای نصب شده روی آن، حس یک خودروی برقی را برای مخاطب تداعی می‌کنند و شباهت چندانی به شاسی‌بلندهای آفرود از برندهای مشهور ندارند. این تجهیزات، همراه با چرم مرغوب داخل تودری‌ها، حس یک خودروی مدرن و باکیفیت را برای مخاطب ایرانی تداعی خواهد کرد.نمایشگر لمسی ۱۵/۶ اینچ و پنل دیجیتال ۱۰/۲۵ مهمترین عناصر داخل کابین هستند. فرمان لوکس با پوشش چرم هم‌رنگ صندلی، ساختار مستطیل مدور و چشم‌نواز دارد. این خودرو اساسا وابسته به دکمه‌های متعدد نیست. حتی برای تغییر حالت رانندگی و سیستم دو دیفرانسیل از کلیدگردان استفاده شده است. دسته‌دنده‌ی بزرگ و کریستالی، دیگر عامل جلب توجه برای سرنشین T2 است.
شاسی بلند دو دیفرانسیل چری، فاصله محوری مشابه تویوتا لندکروزر دارد و به همین دلیل، فضای ایده‌آل مناسب ۵ سرنشین بلندقد فراهم می‌کند. کیفیت ساخت و راحتی صندلی‌ها بسیار خوب است و تراولر T2 حتی نسخه‌ی سه ردیفه هم دارد. با این شرایط در مدل استاندارد، بیش از ۷۰۰ لیتر فضای قابل استفاده برای بار پشت صندلی‌ها فراهم است.

پیشرانه و تجهیزات فنی جتور تراولر T2
مدل پایه، صرفا محرک جلو است و سیستم دو دیفرانسیل برای نسخه‌ی سفارشی ارایه می‌شود. احتمالا جتور تراولر با امکانات نزدیک به فول‌آپشن وارد ایران خواهد شد و چهار چرخ محرک خواهد بود.ارزان‌ترین نمونه از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. این مدل همراه گیربکس ۷ سرعته دبل کلاچ و سیستم تک دیفرانسیل، ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۱۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.
مدل اصلی جتور تراولر، مجهز به موتور ۲ لیتر توربوشارژ با ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور است. نسخه‌ی دو دیفرانسیل این خودرو در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. وزن خالص T2 همراه امکانات کامل شامل قفل دیفرانیسل، حدود ۱۹۰۰ کیلوگرم است و ۹ تا ۱۰ لیتر بنزین در هرصد کیلومتر، مصرف می‌کند.
کیسه هوای سرنشینان جلو و پرده‌ای سراسر اتاق، سانروف و سقف پانورامیک، کروز کنترل هوشمند با قابلیت رانندگی خودران سطح دو همراه ترمز خودکار، دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی ۸ بلندگو، فناوری ترمز و پایداری ABS – EDB – BAS – TSC – ESP – HAC همراه حفظ خودرو در شیب، برای جتور تراولر T2 ارایه می‌شود.

قیمت جتور تراولر T2 در بازار جهانی و پیش‌بینی برای ایران
آستانه قیمت ۲۰ هزار دلار برای نسخه‌ی تک دیفرانسیل با موتور ۱/۵ توربو جالب توجه است. مدل قوی‌تر با امکانات دو دیفرانسیل نیز، ۲۵ هزار دلار قیمت دارد که چندان متفاوت از تیگو ۸ پرو مکس نیست. با شرایط موجود، ضمن توجه به نرخ دلار ۶۰ هزار تومانی و اضافه‌پرداخت‌های اجباری برای واردات خودروی خارجی، حدود قیمت جتور تراولر مجهز به موتور ۲ لیتر توربو و سیستم چهارچرخ محرک برای بازار ایران، ۳ میلیارد تومان خواهد بود.شکی نیست که رانندگی خارج جاده با خودروهای چینی، کیفیت فنی مشابه محصولات تویوتا را فراهم نمی‌کند؛ اما غالب خریداران مدل‌های دو دیفرانسیل ساخت JAC و چری هم، صرفا برای مسیرهای سنگ‌لاخ و اصطلاحا آفرود سبک، سراغ برندهای ساخت چین می‌روند. قیمت پایین‌تر نسبت به هایلوکس و پرادو دست دوم، ابعاد بزرگ، خدمات پس از فروش مناسب و گارانتی طولانی مدت، باعث جلب توجه مشتریان به سمت شاسی‌بلندهای چینی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا