اخباراخبار خارجیاسلایدر

جدیدترین خودروهای نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳

نمایشگاه بین‌المللی خودرو شانگهای ۲۰۲۳ از تاریخ ۱۸ تا ۲۷ آوریل در چین دایر است. این نمایشگاه، یک فرصت عالی برای خودروسازان سراسر دنیا به حساب می‌آید تا محصولات و فناوری‌های جدید خود را به نمایش گذاشته و به تبادل اطلاعات و امضای قراردادهای کاری جدید بپردازند. خودروهای جذاب و متنوعی توسط برندهای برجسته جهانی و محلی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. در ادامه جذاب‌ترین و جدیدترین ماشین‌های نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم.حتما بخوانید:جدیدترین خودروهای نمایشگاه CES ۲۰۲۳

پورشه کاین

فیس‌لیفت پورشه کاین یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین خودروهای نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ است. این خودرو به چراغ‌های LED ماتریسی جدید مجهز شده و از یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو بهره می‌گیرد. این پیشرانه می‌تواند ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۳۴۴ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. فیس‌لیفت ۲۰۲۴ کاین احتمالا آخرین شاسی بلند لوکس پورشه است که با موتور درون‌سوز عرضه می‌شود.

لکسوس LM

نسل دوم خودرو چندمنظوره (MPV) لکسوس LM در نمایشگاه شانگهای به نمایش درآمده است. این خودرو را می‌توان جایگزین تویوتا آلفارد دانست. لاکچری موور (LM) با تمرکز روی فضای کابین و آسودگی بیشتر سرنشینان، در دو نسخه ۴ و ۷ نفره عرضه می‌شود. صندلی‌ها از جنس مموری فوم تطبیق‌پذیر بوده و امنیت سرنشینان از طریق یک پنل شیشه‌ای متحرک میان ردیف‌های اول و دوم تضمین می‌شود. این خودرو از موتور بنزینی ۶ سیلندر استفاده می‌کند که ۲۹۱ اسب بخار قدرت داشته و شتاب صفر تا صد آن ۷ ثانیه است.

فولکس واگن ID.7

خودرو ID.7 ششمین محصول برقی فولکس واگن است که به طور خاص برای پیمودن مسافت‌های طولانی ساخته شده و در دو تریم Pro و Pro S عرضه می‌شود. این سدان جذاب آلمانی با یک بار شارژ کامل می‌تواند ۷۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. حداکثر قدرت پیشرانه فولکس واگن ID.7 به ۲۸۶ اسب بخار می‌رسد و شتاب صفر تا صد آن ۶ ثانیه است.حتما بخوانید:جدیدترین خودروهای نمایشگاه توکیو ۲۰۲۳

مینی ایسمن

مینی اِیس مَن (Aceman) یکی دیگر از جدیدترین خودروهای نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ است که نخستین خودروی برقی مینی بوده و از این جهت، مهم‌ترین مدل این برند به حساب می‌آید. این خودرو حوالی سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود و فاصله خالی میان هاچبک مینی کوپر و شاسی‌بلند مینی کانتریمن را پر می‌کند.

مرسدس میباخ EQS

مرسدس میباخ EQS یکی از جذاب‌ترین خودروهای عرضه‌شده در نمایشگاه شانگهای چین است. مدل جدید ابعاد و اندازه بزرگ‌تری نسبت به نسخه قبلی، مرسدس بنز EQS SUV داشته و کابین آن حس و حال لوکس بودن را به خوبی به سرنشینان دو ردیف القا می‌کند. روی محورهای جلو و عقب این ماشین، دو موتور الکتریکی قرار گرفته که در مجموع می‌تواند ۶۶۸ اسب بخار قدرت تولید کنند. مرسدس میباخ EQS با یک بار شارژ کامل باتری قادر به پیمودن ۶۰۰ کیلومتر مسافت است.

بی ام و i7 M70

بی ام و از نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ برای عرضه قدرتمندترین خودروی برقی خود، یعنی i7 M70 استفاده کرده است. پرچم‌دار شرکت آلمانی از دو موتور برقی استفاده می‌کند که قدرت آن‌ها در مجموع به ۶۶۰ اسب بخار می‌رسد. سدان BMW i7 M70 تنها در مدت‌زمان ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و در صورت شارژ کامل باتری قادر به پیمودن ۳۵۰ کیلومتر است.حتما بخوانید:جدیدترین خودروهای نمایشگاه اتو اکسپو هند ۲۰۲۳

بی وای دی یانگ وانگ U9

یکی دیگر از سوپرکارهای برقی جذاب در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ به شرکت BYD‌ تعلق دارد. یانگ وانگ U9 تنها در عرض ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. محصول جدید بی وای دی به یک سیستم دستیار راننده پیشرفته مجهز است و امکان رانندگی روی سه چرخ را فراهم می‌آورد.

ام جی سایبرستر

ام جی سایبرستر (Cyberster) یکی از بزرگ‌ترین سورپرایزهای نمایشگاه شانگهای است. این خودرو ظاهری بسیار جذاب داشته و به لطف معماری تمام برقی، از قدرت بالایی بهره می‌گیرد. سایبرستر دارای درب‌های پروانه‌ای شبیه به خودروهای لامبورگینی بوده و در دو مدل تک دیفرانسیل (RWD) و دو دیفرانسیل (AWD) عرضه می‌شود. قدرت پیشرانه در مدل اول به ۳۱۴ اسب بخار و در مدل دوم به ۵۴۴ اسب بخار می‌رسد.

لامبورگینی روئلتو

نخستین سوپرکار پلاگین هیبرید لامبورگینی در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ به نمایش درآمده است. لامبورگینی روئلتو به عنوان جایگزین اونتادور، به یک پیشرانه بنزینی ۱۲ سیلندر و همین‌طور ۳ موتور برقی مجهز بوده و مجموعه خروجی آن به ۱۰۰۰ اسب بخار می‌رسد.

پولستار ۴

در میان تمام خودروهای جذاب و جدید شانگهای، پولستار ۴ نیز نظر بسیاری از بازدید‌کنندگان را به خود جلب کرده است. شرکت سوئدی نسخه جدیدی از کراس اوور اسپرت برقی خود را با بدنه کوپه در معرض دید عموم گذاشته که در مقایسه با مدل مفهومی، جزئیات بسیاری به آن اضافه شده است. پولستار ۴ رقیب خودروی برقی پورشه ماکان به حساب می‌آید و در دو نسخه، با یک یا دو موتور برقی عرضه می‌شود. بیشینه قدرت پولستار ۴ به ۵۴۴ اسب بخار می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا