اخبار خارجیاسلایدر

جنسیس با هایپرکار هیبرید وارد مسابقات لمان می‌شود

هیوندای قصد دارد از طریق زیرمجموعه خود، جنسیس وارد بخش برتر مسابقات لمان یعنی LMDh شود و با رقبایی مثل ب‌ام‌و، کادیلاک، پورشه و لامبورگینی رقابت کند.

به گزارش دنده 6 – طبق قوانین مسابقات، هایپرکارهای کلاس LMDh باید از شاسی ساخت یکی از چهار شرکت دالارا، لیجیرا، مالتی‌متیک و اورکا استفاده کنند. این خودروها همچنین باید از گیربکس ساخت Xtrac، موتور ژنراتور بوش و باطری‌های ویلیامز استفاده کنند. خودروهای LMDh در مسابقات قهرمانی استقامتی جهان و مسابقات قهرمانی اسپرت کار IMSA به رقابت می‌پردازند.

هیوندای در بیانیهٔ خود در رابطه با ورود به مسابقات استقامتی، به جزئیات چندانی اشاره نکرده است ولی می‌دانیم که برای ساخت هایپرکار خود از شاسی ساخت اورکا استفاده خواهد کرد. هیوندای پیشرانهٔ درون‌سوز این خودرو را اما خودش توسعه خواهد داد. این برند کره‌ای گفته است:

ما LMDh را با دقت تجزیه‌وتحلیل کرده‌ایم و دریافتیم که برای جاه‌طلبی‌های موتوراسپرت ما مناسب است و پلت‌فرمی ارزشمند به منظور توسعهٔ تکنولوژی‌های آینده برای خودروهای جاده‌ای محسوب می‌شود. مسابقات استقامتی فرصتی بی‌نظیر برای به نمایش گذاشتن تکنولوژی پیشرانه، فلسفهٔ طراحی و شخصیت پرفورمنس محور جنسیس در عرصه‌ای بسیار رقابتی است.

هرچند هنوز تاریخ دقیقی برای ورود جنسیس به مسابقات استقامتی اعلام نشده است ولی هایپرکار کره‌ای‌ها می‌تواند در سال ۲۰۲۶ راهی پیست‌ها شود. این خودرو علاوه بر رقابت در کلاس LMDh با آکورا، ب‌ام‌و، کادیلاک، پورشه، آلپین و لامبورگینی، در کلاس LMH هم باید با رقبایی از تویوتا، پژو، فراری و آستون‌مارتین به نبرد بپردازد. طبق گزارش‌ها، جنسیس برای برنامهٔ هایپرکار مسابقه‌ای خود با یکی از تیم‌های مسابقه‌ای کنونی همکاری خواهد کرد. هنوز نمی‌دانیم طراحی هایپرکار مسابقه‌ای جنسیس چه شکلی خواهد بود ولی می‌توان از کانسپت گرن ریسر ویژن GT الهام بگیرد که چند ماه پیش رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا