اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

حضور قدرتمند داچیا در مسابقات رالی داکار

داچیا که به خاطر خودروهای مقرون به صرفه‌اش شهرت دارد، در اقدامی برای بازتعریف تصویر خود و ورود به دنیای ورزش‌های موتوری، شرکت خود را در مسابقات رالی داکار و مسابقات قهرمانی جهانی رالی راید (W۲RC) که از سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود، اعلام کرد. این برند قصد دارد با معرفی نماینده خود، ساندریدر، با برخی از چالش برانگیزترین مناطق جهان مقابله کند.

این برند رومانیایی با الهام از خودروی مفهومی Manifesto ۲۰۲۲ با تخصص ورزشی گروه رنو و Prodrive مستقر در بریتانیا همکاری کرد تا این ماشین مسابقه را به طور خاص برای مسابقات رالی توسعه دهد. نمونه اولیه آن که با تمرکز زیاد بر چابکی و وزن در رده Ultimate T۱+ طراحی شده است، یکی از قدرتمندترین وسایل نقلیه در کل تاریخ داچیا است.

خروجی آن از یک موتور ۳.۰ لیتری V۶ توئین توربو با ۳۶۰ اسب بخار قدرت تامین می‌شود. این پیشرانه با سوخت مصنوعی کار می‌کند و ترکیبی از هیدروژن تجدیدپذیر و CO۲ جدا شده است. یک گیربکس شش سرعته سکوئنشال قدرت را به هر چهار چرخ می‌فرستد. یک رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی با یک تایر ۳۷ اینچی BF Goodrich در هر چهار طرف وجود دارد.
آیرودینامیک نقش مهمی در توسعه ساندریدر ایفا می‌کند، به طوری که مهندسان به کاهش ۱۰ درصدی کشش دست یافتند.

ساندریدر قرار است قبل از اولین حضور در مسابقات اتومبیلرانی خود، در مسابقات رالی دو ماروک ۲۰۲۴ که بخشی از مسابقات قهرمانی رالی راید جهانی است، آزمایش‌های توسعه گسترده‌ای را در کشورهای مختلف انجام دهد. تیم رسمی W۲RC داچیا، در اولین رالی داکار و سایر مسابقات قهرمانی جهانی رالی راید در سال ۲۰۲۵ شرکت خواهد کرد.

این تیم دارای ترکیب قابل توجهی از رانندگان با تجربه و با استعداد است. سباستین لوب، برنده ۹ بار قهرمانی مسابقات رالی جهان، با کمک راننده فابیان لورکین همراه خواهد شد. کریستینا گوتیرز هررو، راننده ماهر رالی کراس کانتری، و راننده همکارش پابلو مورنو هوئته، تخصص خود را به این تیم می‌آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا