اخباراخبار خارجیاسلایدر

حقایقی جالب درباره تویوتا


به گزارش دنده 6 | دون تردید یکی از محبوب‌ترین خودروهای موجود در دنیا که طرفداران بسیاری هم در ایران دارد محصولات شرکت تویوتاست. نخستین خط تولید خودرو تویوتا در سال ۱۹۳۷ یعنی ۸۶ سال قبل توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه ماشین‌سازی صنایع تویوتا که متعلق به پدر وی (ساکیچی تویودا) بود، راه‌اندازی شد. اولین خودروی سواری این شرکت تویوتا «ای‌ای» نام داشت.
در ادامه به حقایقی درباره تویوتا می‌پردازیم که شاید پیش‌تر نمی‌دانستید و اگر یک طرفدار دو آتیشه‌ی آن باشید برایتان جذاب باشد.
🔎 شرکت تویوتا فعالیت خود را در حوزه  تجارت منسوجات شروع به کار کرد. درسته! در سال 1924، ساکیچی تویودا، بنیانگذار تویوتا که قبلاً در تولید ماشین‌های ریسندگی و بافندگی موفق شده بود، ماشین بافندگی خودکار تویودا مدل G را توسعه داد.  این اختراع، آغاز راهی بود برای رسیدن به چنین نقطه‌ای که شاید ساکیچی تویودا تصورش را نمی‌کرد.
🔎 اولین وسیله نقلیه تویوتا در سال ۱۹۳۷ ساخته شد. این ناوگان اولیه از خودروهای تویوتا در خدمت اهداف جنگی بود. تولید وسایل نقلیه مسافربری برای غیرنظامیان یک دهه بعد یعنی در سال ۱۹۴۷ آغاز شد.
🔎 این شرکت در ابتدا تویودا نام داشت. این انتخاب، مطابق با نام خانوادگی و کسب و کار ماشین بافندگی خودکار «تویودا» نام گرفت. اما املای آن بعداً به «تویوتا» تغییر کرد که بر اساس ادبیات نوشتاری ژاپن و فرهنگ‌های آسیای شرقی، نشان‌دهنده شانس و اقبال است. شاید جالب باشد بدانید تویوتا در زبان ژاپنی به معنی شالیزار است.
🔎 در ژاپن شهری به نام تویوتا وجود دارد. تعجب کردید؟ در سال ۱۹۵۹ شهر کورونا به افتخار موفق‌ترین تجارت در کشور ژاپن، تغییر نام یافت و با عنوان تویوتا شناخته شد. در سال ۲۰۱۵ حدود ۷۰ هزار نفر از مردم محلی این شهر برای تویوتا کار می‌کردند که این جمعیت بالغ بر ۴۰ درصد جمعیت شهر تویوتا بود.
🔎 یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های خودروهای تویوتا بادوام بودن آن‌هاست. در واقع آن‌قدر بادوام که حدود 80 درصد تویوتاهایی که 20 سال پیش فروخته می‌شدند هنوز فعال هستند و امروز در جاده‌ها بسیار پرگاز و سرحال، حضور دارند.
🔎 تویوتا اولین شرکت تولید خودرو است که در سال ۲۰۱۳ توانست بیش از ۱۰ میلیون خودرو در یک سال تولید کند که از آن در این صنعت می‌توان به عنوان یک شاهکار یاد کرد.
🔎 تویوتا هم‌چنان بعد از این همه سال، یک تجارت خانوادگی است. مدیرعامل تویوتا آکیو تویوداست که از نوادگان مستقیم بنیانگذار آن یعنی سیکیچی تویوداست.
🔎 تویوتا برای ۱۷ سال متوالی برند شماره یک خودروی پرفروش استرالیا بوده است.
🔎 تویوتا دارنده برندهای دینا، دایهاتسو، لکسوس و هینو موتورز است. سهام این شرکت در بازار بورس نس لندن و بورس توکیو معامله می‌شود.
🔎 شرکت تویوتا همچنین فعالیت‌های مختلفی در زمینه خدمات مخابراتی، خانه‌های پیش‌ساخته و قایق‌های تفریحی انجام داده‌ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا