اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

حقایقی خواندنی درباره دنیای ماشین‌ها

ماشین و به‌تبع آن رانندگی از همان اولین سال‌های ساخت کالسکه‌های موتوردار که به اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی بازمی‌گردد تا همین حالا همراه با نکات جالب توجه و حتی غافل‌گیرکننده‌ای بوده که به راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت.
دنده 6 در این گزارش به برخی از حقایق جذاب و خواندنی درباره‌های دنیای خودروها و رانندگی در انگلستان اشاره شده است.

۶۳ میلیارد تومان هزینه برای ماشین
در کشور انگلستان هر فرد به‌طور متوسط در طول زندگی خود بیش از ۲۰۶ هزار پوند برای رانندگی و اتومبیل خرج می‌کند. البته این مبلغ شامل مسائل دیگری جز خرید ماشین نیز می‌شود. هزینه‌هایی مانند مالیات، بیمه، سرویس خودرو، پارکینگ و…
با توجه به قیمت ۶۳ هزار تومانی پوند، این رقم چیزی در حدود ۱۳ میلیارد تومان می‌شود.

۶۳ میلیون تومان جریمه برای پلاک ناخوانا
یکی از موارد جریمه‌ساز در اغلب کشورهای اروپایی که پلیس به شدت با آن برخورد می‌کند موضوع کثیف یا خدشه‌دار بودن پلاک خودرو است. جریمه‌های مرتبط با این موضوع از در انگلستان از ۱۰۰ پوند شروع می‌شود و تا هزار پوند ادامه دارد. تعجب کردید؟ فکر کنید طرف، برای خوانده نشدن پلاک ماشین خود ۵۰ میلیون تومان جریمه شود. موضوعی که در ایران خیلی جدی نیست و معمولا از هر چند ماشین یکی از آن‌ها داری پلاک مخدوش یا کج است تا خوانده نشود.

پنج هزار و ۷۶۰ ساعت از عمر در ترافیک
هر راننده در بریتانیا به طور متوسط تا ۱۶ هزار کیلومتر  در سال رانندگی کند.  یک نظرسنجی از دو هزار راننده نشان داد که یک راننده در طول عمر خود به طور متوسط حدود ۹۵۰ هزار کیلومتر رانندگی می‌کند.  رانندگان در این کشور، به طور متوسط در طول دوران رانندگی خود، هشت ماه در ترافیک معطل می‌شوند و دو ماه زندگی خود را صرف جست‌وجوی جای پارک می‌کنند.

حداکثر سرعت سه کیلومتر بر ساعت
قوانین رانندگی در اغلب کشورها مسیری طولانی را طی کرد تا به شرایط فعلی برسد که البته به لطف تکنولوژی و امکانات جدید، این مسیر هموارتر شد.
در سال ۱۸۹۶ محدودیت سرعت در بریتانیا  2 مایل در ساعت بود که حتی از سرعت راه رفتن یک فرد معمولی نیز کندتر است. به عبارتی ۳.۲۱۸ کیلومتر در ساعت. هنگامی که والتر آرنولد با سرعت چهار برابر حد مجاز مسابقه داد اولین کسی در جهان بود که یک قبض حریمه سرعت دریافت کرد. والتر آرنولد قبل از دستگیر شدن توسط یک پاسبان پلیس با دوچرخه حدود هشت کیلومتر تعقیب شد و یک شیلینگ جریمه شد.

۶۰۰ میلیون تومان جریمه‌ی رانندگان خودخواه
یکی دیگر از موارد جریمه‌ساز در انگلستان پاشیدن آب روی زمین توسط ماشین به عابرهای پیاده است. بر اساس بند ۳ قوانین رانندگی این کشور که در سال ۱۹۸۸ به تصویب رسیده است پاشیدن آب به عابران به بی‌توجهی رانندگان اشاره دارد که جریمه آن حدود ۶ میلیون تومان  و سه امتیاز منفی است.
البته این جریمه تا پنج هزار پوند یعنی چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان هم بر اساس نظر پلیس پیش می‌رود. کافی است او به این نتیجه برسد شما راننده‌ای خودخواه یا پرخاشگر بوده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا