اخبار خارجی

حمل‌ونقل عمومی در استانبول

استانبول شهری بزرگ است که جاذبه‌های مختلفی را در مناطق و نواحی مختلف خود جای داده‌است. در هر زمان از سال گردشگران و توریستان زیادی هستند که برای بازدید از بناهای تاریخی، تفریح و گشت‌وگذار و خرید از مراکز خرید و برندهای معروف به کشور ترکیه و شهر استانبول سفر می‌کنند.

به گزارش دنده 6 – با توجه به تقاضا زیادی که برای خرید بلیط از استانبول به تهران و برعکس وجود دارد، می‌توان فهمید که این شهر از محبوبیت خاصی برخوردار است. اگر حمل‌ونقل مناسبی برای مسافران وجود نداشته‌باشد، نمی‌توانند به راحتی از اماکن مهم مختلف بازدید کنند. با مراجعه به سایت می‌توانید از قیمت بلیط تهران استانبول علی بابا آگاهی و اطلاعات لازم را به دست بیاورید. در ادامه با انواع حمل‌ونقل در شهر بزرگ و زیبا استانبول آشنا خواهیدشد.

خطوط اتوبوس در استانبول
با توجه به جمعیتی که در شهر استانبول در رفت‌وآمد است، سیستم حمل‌ونقلی گسترده‌ای در این شهر و حتی در سایر شهرهای کشور ترکیه به وجود آمده‌است.

یکی از سیستم‌های حمل‌ونقل در استانبول خطوط اتوبوس است. خطوط اتوبوس در استانبول در بیشتر مناطق و نواحی گسترده شده‌است و کمتر جایی است که نتوانید با استفاده از اتوبوس خود را به آنجا برسانید. در بیشتر شهرهای کشور ترکیه خدمات اتوبوس‌رانی مربوط به خود شهرداری است.با این حال در برخی از شهرهای آن شرکت‌های خصوصی اتوبوس‌رانی نیز فعالیت می‌کنند. برای استفاده از اتوبوس‌های شهرداری باید کارت اتوبوس داشته‌باشید. این کارت در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است. مثلا در استانبول شما باید از استانبول کارت، در آنکارا از آنکارا کارت و در ازمیر از ازمیر کارت برای سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. اتوبوس‌های استانبول معمولا از ساعت پنج صبح تا یک شب در حال فعالیت هستند.

تاکسی در استانبول
اگر بخواهید در زمان کمتری خود را به مقصد مورد نظر برسانید تاکسی می‌تواند انتخاب خوبی میان وسایل حمل‌ونقل عمومی باشد. در هر موقعیت مکانی که قرار گرقته‌باشید می‌توانید برای خود تاکسی بگیرید و از درب منزل به مقصد مورد نظر بروید. تاکسی‌ها در شهر استانبول با رنگ زرد نشان داده‌می‌شوند.

پلاک آنها نیز در بالای خودرو قرار دارد. شاید بهتر باشد به صورت کلی از تاکسی‌هایی استفاده کنید که در ایستگاه‌های تاکسی‌رانی به ثبت رسیده‌اند. در این حالت لوگو ایستگاه را روی درب تاکسی مساهده می‌کنید. طبیعتا هزینه تاکسی از سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس و مترو بیشتر است اما زمانی که با تاکسی صرف می‌شود معمولا کمتر از اتوبوس و سایر حمل‌ونقل عمومی است.

دولموش (مینی‌بوس) در استانبول
دولموش وسیله نقلیه‌ای است که آن را در ترکیه می‌بینید. دولموش‌ها مینی‌بوس‌هایی هستند که در مسیرهای مشخصی رفت‌وآمد می‌کنند. هرکس با توجه به مسافتی که می‌خواهد برود از این سیستم استفاده می‌کند و سوار دولموش می‌شود و در هرکجای مسیر که بخواهد پیاده می‌شود.میزان کرایه‌ای که در این وسیله می‌پردازید نیز با توجه به مسیری است که طی کرده‌اید. با استفاده از عبارت Inecek var می‌توانید اعلام کنید که قرار است پیاده شوید. این سیستم می‌تواند کاربرد خوبی برای گشت‌وگزار در شهر استانبول داشته‌باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته‌باشید این است که در استفاده از این مینی‌بوس‌ها باید حتما پول نقد به همراه ببربد و نمی‌توانید از کارت استفاده کنید. دولموش‌ها پس از اتوبوس‌ها بسیار مورد توجه مردم قرار می‌گیرند.

خطوط مترو در شهر استانبول
خطوط مترو در پنج شهر بزرگ ترکیه ساخته شده‌است. بزرگترین و طولانی‌ترین خط مترو نه فقط در ترکیه بلکه در خاورمیانه، مربوط به شهر استانبول است. این خط مترو بیش از ۹۰ کیلومتر است. از سوی دیگر مارمارایی که از زیر تنگه بسفر استانبول می‌گذرد، خط مترویی منحصربه‌فرد در جهان است که دو قاره آسیا و اروپا را به یک‌دیگر متصل می‌کند.

تراموا در استانبول
تراموا جزو وسایل نقلیه‌ای است که محبوبیت زیادی در ترکیه دارد. شهرهای کایسری، اسکی شهر، بورسا، آنکارا، استانبول و گازیانتپ ازجمله شهرهای ترکیه هستند که در آنها بسیار از تراموا استفاده می‌شود. همچنین تراموا در شلوغ‌ترین مکان‌های تاریخی ازجمله خیابان استقلال در استانبول بسیار به عنوان نوستالژی استفاده می‌شود. در بخش اروپایی شهر استانبول دو خط تراموا وجود دارد. یکی از آنها از منطقه Kabataş به منطقه Sultanahmet می‌رود که در این بین اماکن تاریخی بسیاری را می‌توانید ببینید. خط دیگر بین شمال و شرق حرکت می‌کند.

کشتی بخار در استانبول
ترکیه کشوری است که مرزهای آن از سه طرف با آب احاطه می‌شود. همچنین در شهر استانبول به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، به وفور از کشتی برای حمل‌ونقل استفاده می‌شود. در شهرهای ازمیر و استانبول رفت‌وآمد با کشتی بسیار رایج بوده و حتی استفاده از کشتی از بهترین راه‌ها برای رفت‌وآمد بین دو قسمت اروپایی و آسیایی شهر استانبول است.اگر قصد سفر به این شهر زیبا و پرهیاهو یا حتی برگشت از آن را داشته‌باشید می‌توانید خرید بلیط از استانبول به تهران یا بلیط تهران استانبول به سایت علی بابا مراجعه کنید. قیمت بلیط تهران استانبول علی بابا کاملا مشخص شده است و به سادگی می‌توانید بلیط مورد نیاز خود را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا