اخبار داخلیاسلایدرراهنمای خرید

خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی

فروش خودرو صفر در ایران با شرایط و قوانین خاصی انجام می‌شود. چرا که به دلیل شرایط خاص صنعت و بازار خودرو کشور، میزان تقاضا از عرضه بیشتر است. ازاین‌رو، وزارت صمت برای عرضه خودروهای برقی در ایران سامانه‌ای را مشابه سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی و همین‌طور سامانه فروش خودروهای وارداتی راه‌اندازی کرده است. این سامانه جدید، به‌طور کامل از سامانه‌های خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی مجزا است و متقاضیان برای خرید خودرو برقی باید به سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی به آدرس evauto.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی چیست؟
به گزارش دنده 6 – سامانه یکپارچه خودروهای برقی در کنار سامانه‌های فروش خودرو داخلی و خودرو وارداتی، یکی از سه وبسایتی است که وزارت صمت برای عرضه ماشین صفر در ایران در نظر گرفته است.در حال حاضر همه خودروهای برقی که برای فروش در ایران در نظر گرفته شده، وارداتی است. اما از آنجایی که دولت قصد دارد استفاده از ماشین های الکتریکی را گسترش دهد، شرایط آسان‌تری را برای عرضه این خودروها در نظر گرفته است. ازاین‌رو، بعضی از محدودیت‌هایی که برای خرید ماشین وارداتی وجود داشت، در این سامانه حذف شده است.

توجه داشته باشید که سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی به‌طور کل از سامانه ماشین‌های تولید داخل و وارداتی مجزا است. حتی اگر قبلا در این سامانه‌ها ثبت نام و پول بلوکه کرده باشید، برای خرید خودرو برقی باید از اول در سامانه یکپارچه فروش خودرو برقی ثبت نام و به میزان تعیین‌شده پول در حساب وکالتی بلوکه کنید.

مراحل فروش در سامانه یکپارچه خودروهای برقی
عرضه خودرو برقی در سامانه یکپارچه در سه مرحله انجام می‌شود که به ترتیب زیر است.

مرحله اول: بلوکه کردن یک میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) و ثبت نام در سامانه یکپارچه خودروهای برقی
مرحله دوم: اولویت‌بندی و ارسال اطلاعات متقاضیان به شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو برقی
مرحله سوم: ارسال دعوتنامه از سوی عرضه‌کنندگان و عقد قرارداد با خریداران

ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو برقی
ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی از روز ۱۴۰۳/۲/۳۰ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز ۱۴۰۳/۳/۵ انجام می‌شود.متقاضیان باید در بانک‌های عامل که نام آنها در سامانه نوشته شده، حساب وکالتی افتتاح کنند یا حساب فعلی خود را به وکالتی تبدیل کنند.

متقاضیان خرید خودروهای برقی باید مبلغ یک میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) در حساب وکالتی بلوکه کنند.این پول باید تا زمان اعلام نتیجه قطعی در حساب بماند. در صورت برداشت این مبلغ از حساب بانکی، ثبت نام باطل خواهد شد.متقاضیان باید فرم ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی را پر کنند. این فرم شامل اطلاعات شناسنامه‌ای، نشانی، شماره تلفن ثابت و موبایل و حساب بانکی است.

اولویت بندی و ارسال اطلاعات
پس از پایان ثبت نام، اولویت‌بندی با حضور نهادهای نظارتی انجام می‌شود.

سپس متقاضیان می‌توانند وضعیت تخصیص خودرو را در پروفایل خود در سامانه یکپارچه خودرو برقی مشاهده کنند.

ارسال دعوتنامه و عقد قرارداد
در مرحله پایانی دعوتنامه برای امضای قرارداد از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو ارسال می‌شود.شرایط ثبت نام خودروهای برقی
ثبت نام برای خرید خودروهای برقی از سامانه یکپارچه هیچ کدام از محدودیت‌ها و شرایط خرید خودروهای داخلی و وارداتی را ندارد.

تنها شرط برای متقاضیان، بلوکه کردن ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی است.

نکات مهم فروش خودرو در سامانه یکپارچه
امکان انصراف از معامله تا زمان انعقاد قرارداد نهایی با واردکننده خودرو از سوی خریدار در سامانه، بدون جریمه، وجود دارد.
افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد کرد و به میزان عرضه صورت‌گرفته به تقاضاها پاسخ داده خواهد شد.
عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکرشده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت‌گرفته، به منزله انصراف از طرح است و متقاضی به‌طور کلی از اولویت‌بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌شود.
متقاضیانی که علی‌رغم مسدودسازی مبلغ اعلام‌شده، ثبت نام نکنند، به‌طور کلی از اولویت‌بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌شوند.
اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا