اخباراخبار خارجی

خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک

خودروسازان چینی مانند جیلی و اکسپنگ قرار است در نمایشگاه بانکوک، یک نمایشگاه یک هفته‌ای که چهارشنبه (۲۷ مارس) آغاز می‌شود، جدیدترین خودروهای برقی خود را برای مشتریان تایلندی رونمایی کنند.

به گزارش دنده6، با افزایش فروش خودروهای برقی، خودروسازان چینی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو بانکوک این هفته در کانون توجه قرار خواهند گرفت و این امر بر چالش فزاینده‌ای برای غول‌های خودروسازی ژاپنی تاکید می‌کند.
خودروساز زیکر در هانگژو، در ماه ژوئن دو مدل خودروی الکتریکی را در تایلند ارائه خواهد کرد. زیکر با شرکت‌های چینی مانند بی‌وای‌دی و گریت وال موتورز که در حال حاضر بیشترین سهم را از بازار خودروهای برقی تایلند دارند، رقابت خواهد کرد.
شرکت خودروسازی اکسپنگ، یک خودروی پهپاد پرنده را در غرفه خود به نمایش می‌گذارد و در نظر دارد امسال پنج نمایشگاه در تایلند افتتاح کند تا خودروهای برقی بالاتری را ارائه دهد.
خودروسازان چینی متعهد شده‌اند که بیش از ۱.۴۴ میلیارد دلار در تاسیسات تولید در بزرگترین قطب تولید خودرو در جنوب شرقی آسیا سرمایه‌گذاری کنند. تایلند در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ درصد از تولید سالانه خودرو خود را به خودروهای برقی تبدیل کند. سال گذشته تایلند ۱۶۴ خودروی برقی باطری تولید کرد.
بر اساس گزارش رویترز، خودروسازان بزرگ ژاپنی قرار است ۱۵۰ میلیارد بات (۴.۳۴ میلیارد دلار) در تایلند طی پنج سال سرمایه‌گذاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا