اخبار خارجی

خودروی برقی فراری رونمایی شد

عکاسان صنعتی موفق شدند اولین تصاویر جاسوسی از خودروی برقی فراری را ثبت کنند.

به گزارش دنده 6 – فراری اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام کرد اولین خودروی برقی خود را تا پس از نیمه ابتدایی دهه جاری میلادی معرفی نخواهد کرد اما زمان تولید و ارائه این خودرو با تغییرات رخ داده در سطح مدیریت ارشد کمپانی جابجا شد. جان الکان رئیس فراری اظهار داشت این خودرو تا سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید. فرایند توسعه اولین خودروی برقی فراری ادامه دارد و رونمایی رسمی آن اواخر سال آینده میلادی خواهد بود. در همین اثنا اولین تصاویر جاسوسی از این محصول خبرساز منتشر شده است. این خودروی تست نسبتاً عجیب شبیه یک هاچبک بزرگ به نظر می‌رسد و در مارانللو رؤیت شده است. به نظر می‌رسد بدنه تغییر شکل یافته خودروی بدون آلایندگی فراری از مازراتی لوانته گرفته شده هرچند چراغ‌های جلو به فراری روما تعلق دارند. همچنین رینگ‌های جدید نیز جلب‌توجه می‌کنند و البته فاقد پوشش آیرودینامیک هستند. نکته جالب دیگر به چهار خروجی اگزوز مربوط می‌شود که غیرواقعی هستند. برچسب‌های زرد رنگ ولتاژ بالا هم نشان می‌دهند که بی‌شک با خودرویی برقی طرف هستیم. این اولین باری نیست که یک خودروساز تصمیم می‌گیرد از خروجی‌های اگزوز غیرواقعی روی یک پروتوتایپ برقی استفاده کند چراکه پورشه نیز قبلاً این کار را با باکستر برقی کرده بود.

البته باید دانست تصمیم فراری برای استفاده از بدنه لوانته روی این پروتوتایپ لزوماً به معنی آن نیست که در کنار پورسانگوئه ۱۲ سیلندر یک نسخه برقی هم تولید خواهد شد. فراری فعلاً اظهار نداشته که اولین خودروی برقی‌اش از نوع بدنه‌ای استفاده خواهد کرد هرچند می‌دانیم این خودروی مرموز در کارخانه جدیدی که اخیراً در مقر کنونی مارانللو افتتاح شد تولید می‌شود. بی‌شک رؤیت این خودرو چند روز پس از افتتاح تأسیسات یاد شده امری اتفاقی نبوده است. فراری قول داده اولین خودروی برقی‌اش صدایی قهرمانانه داشته باشد هرچند منظور شرکت از این گفته مشخص نیست. شایعاتی مبنی بر قیمت فراتر از ۵۰۰ هزار دلاری محصول موردبحث نیز به گوش رسیده هرچند بندتو وینیا مدیرعامل فراری این خبر را تائید نکرده است. او همچنین گمانه‌زنی‌ها درباره ظرفیت تولید سالانه ۱۴ تا ۲۰ هزار دستگاهی فراری پس از افتتاح کارخانه جدید را نیز رد کرده است.

با اینکه فراری وارد دنیای خودروهای برقی می‌شود اما همچنان به فروش خودروهای ۱۲ سیلندر تا جایی که ممکن است تعهد دارد. امانوئل کاراندو مدیر بازاریابی محصول فراری اخیراً اظهار داشته پیشرانه ۱۲ سیلندر فراری تا زمانی که قوانین اجازه دهد در خط تولید باقی خواهد ماند هرچند باید دانست خودروهای درون‌سوز تنها ۲۰ درصد کل فروش فراری تا سال ۲۰۳۰ را تشکیل خواهند داد و حدود ۴۰ درصد نیز به خودروهای پلاگین هیبریدی و ۴۰ درصد باقی مانده نیز به محصولات تمام برقی اختصاص خواهد یافت. تخمین زده می‌شود اولین خودروی برقی فراری سهم ۵ درصدی از کل فروش فراری در سال ۲۰۲۶ داشته باشد. رویترز پیش‌بینی می‌کند فراری توسعه دومین خودروی برقی خود را نیز شروع کرده هرچند این خودرو هنوز در مراحل اولیه تحقیق و توسعه قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا