اخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

خودروی برقی کاسپر رونمایی شد

در نمایشگاه تحرک بوسان 2024 رونمایی شد حدود 20 میلیون وون ... پیش قرارداد ژوئیه

به گزارش دنده 6 – شرکت هیوندای موتور در بیست و هفتمین نمایشگاه بوسان از خودروی الکتریکی کاسپر (کسپر الکتریک) برای اولین بار رونمایی کرد. کاسپر الکتریک که در این روز رونمایی شد، 230 میلی متر طول و 15 میلی متر پهن تر از کاسپر موجود است. فاصله بین دو محور که 180 میلی متر بزرگتر از مدل موجود است، مزیت افزایش پایداری رانندگی در سرعت بالا را دارد. طول صندوق نیز 100 میلی متر افزایش یافته و فضای بار را 47 لیتر نسبت به 233 لیتر موجود افزایش داده است.

کاسپر الکتریک به یک باتری NCM 49 کیلووات ساعتی (نیکل، کبالت، منگنز) مجهز است و با یک بار شارژ می تواند تا 315 کیلومتر رانندگی کند. شرکت هیوندای موتور تاکید کرد: «ما آن را به گونه‌ای توسعه داده‌ایم که شارژ از 10 درصد به 80 درصد را تنها در 30 دقیقه ممکن می‌کند». جئونگ یو سوک، معاون هیوندای موتور در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد قیمت کاسپر الکتریک در نمایشگاه تحرک بوسان گفت: “انتظار داریم این خودرو در محدوده 20 میلیون وون باشد. اگر یارانه دریافت کنیم، یارانه خواهد رفت. پایین تر.

با افزایش اندازه خودرو، خودروی الکتریکی کاسپر به جای یک خودروی سبک به عنوان یک خودروی جمع و جور طبقه بندی می شود. استاندارد فعلی برای وسایل نقلیه سبک (Automobile Management Act) خودروهایی با حجم موتور 1000 سی سی، طول 3.6 متر، عرض 1.6 متر و ارتفاع 2.0 متر یا کمتر است مزایایی مانند تخفیف 50 درصدی در عوارض بزرگراه و هزینه پارکینگ. با این حال، وسایل نقلیه سبک و وسایل نقلیه الکتریکی دارای مزایای همپوشانی مانند مالیات مصرف انفرادی خودرو، کاهش مالیات خرید و تخفیف پارکینگ عمومی هستند. یکی از مقامات شرکت هیوندای موتور توضیح داد: “ما انتظار داریم که پایداری رانندگی و قابلیت استفاده از وسیله نقلیه افزایش یابد، زیرا مناطقی را که با خودروهای کامپکت موجود رضایت بخش نبودند به خودروهای فشرده افزایش می دهند.”

شرکت هیوندای موتور نمایشگاه ویژه ای از Casper Electric به همراه IONIQ 5 را در نمایشگاه بوسان استیشن پلازا از 28 تا 7 ماه آینده در نمایشگاه تحرک بوسان 2024 برگزار می کند. در سایت Busan Mobility Show، یک برنامه تست درایو داخلی نیز برای اولین بار اجرا خواهد شد. پیش خرید مدل دوربرد (مدل دوربرد مجهز به باتری 49 کیلووات ساعتی و برد تک شارژ 315 کیلومتر) از ماه جولای آغاز می شود و مدل پایه و مدل کراس نیز در آینده عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا