اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

خودروی زرهی جدید بی‌ام‌و در قالب یک SUV رونمایی شد

بی‌ام‌و X۵ ۲۰۲۴ به روز شده در اوایل امسال معرفی شد و مانند نسخه قبلی، یک مدل پروتکشن نیز موجود است. بی‌ام‌و X۵ Protection VR۶ جدید که قرار است در ماه سپتامبر در نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۳ معرفی شود، اما اکنون جزئیات این SUV ضد گلوله در حال حاضر در دسترس است.

ظاهری مخفی و غیرقابل تشخیص!

یکی از جنبه‌های کلیدی این BMW خاص این است که به راحتی از سایر X۵ ها قابل تشخیص نیست. جلوپنجره M دوقلو، روکش آینه‌های M به رنگ مشکی براق، ریل‌های سقف BMW و دو اگزوز دوبل به‌خوبی دیده می‌شود. از این نظر، مخفی کاری اولین خط دفاعی برای X۵ Protection VR۶ است.
در زیر پوسته آشنا، صفحات فولادی با استحکام بالا را خواهید دید که به شکلی متناسب با بدنه در ناحیه درها، فریم جانبی، سقف و دیواره خودرو ساخته شده‌اند. اگر گلوله یا ترکش به مخزن سوخت نفوذ کند، یک پوشش مخصوص می‌تواند سوراخ‌ها را ببندد تا از نشتی جلوگیری کند. X۵ Protection VR۶ الزامات بالستیک VPAM را برآورده می‌کند، اما خریداران همچنین می‌توانند زره زیر بدنه و زره سقف اضافی را برای محافظت بیشتر انتخاب کنند.

 

باطن مشابه با X5 استاندارد

بقیه جزئیات تقریباً مشابه نسخه استاندارد BMW X۵ ۲۰۲۴ در تریم M۶۰i xDrive هستند که به این معنی است که یک موتور ۴.۴ لیتری توئین توربو V۸ قدرت را در زیر کاپوت تولید می‌کند و با یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی کار می‌کند تا ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۴۹ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در ۵.۹ ثانیه صورت می‌گیرد. با این حال، سیستم تعلیق و ترمز برای کنترل زره‌های سنگین مجددا تنظیم شده‌اند.

با وجود این ساختار، راننده و سرنشینان یک فضای داخلی مجلل با صفحه نمایش ۱۴.۹ اینچی اطلاعات و سرگرمی و صفحه نمایش کیلومترشمار ۱۲.۳ اینچی خواهند دید. کنترل تهویه مطبوع چهار منطقه‌ای BMW و صندلی‌های اسپرت که با چرم Sensafin پوشیده شده‌اند. بی‌ام‌و می‌گوید که X۵ Protection VR۶ یک خودروی چهار نفره اختصاصی “برای راحتی و ایمنی” است.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد Protection VR۶ می توان به سیستم اینترکام برای برقراری ارتباط با افراد خارج از خودرو، فلاشرهای LED در جلوپنجره، فلاشرهای عقب، فلاشرهای سقفی با سیستم بوق و آنتن سقفی با گیرنده اضافی برای رادیو دیجیتال اشاره کرد. BMW همچنین یک برنامه آموزشی ویژه برای راننده ارائه می‌دهد که “آموزش رفتار تاکتیکی” نام دارد.

BMW بخش اختصاصی کارخانه تولید X۵ خود را در اسپارتانبورگ در کارولینای شمالی برای ساخت SUV زرهی راه اندازی کرده است. اطلاعات قیمتی هنوز در دسترس نیست، اما تحویل اولیه باید در فوریه ۲۰۲۴ آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا