اخبار خارجی

خودروی V16 بعدی بوگاتی

پس از معرفی توربیون، بوگاتی به دنبال ساخت خودروهای دیگری با استفاده از پیشرانهٔ V16 هیبریدی است و احیای مدل تایپ ۵۷ SC آتلانتیک یکی از گزینه‌های محتمل خواهد بود.

به گزارش دنده 6 – رئیس طراحی بوگاتی «فرانک هیل» در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان پیشرانهٔ V16 توربیون را در شاسی مونوکوک جابجا کرد گفته است:مطمئناً. به تایپ ۵۷ SC آتلانتیک نگاه کنید. موتور جلو است. شاید بعداً چنین چیزی بسازیم اما در حال حاضر بسیار خوشحالیم که این مسیر را رفته‌ایم
وی گفته است که بخش سفارشی‌سازی بوگاتی می‌تواند فعالیت خود را با ساخت مدل‌های کاملاً مجزا به‌صورت تولید محدود یا تک ساخت ادامه دهد:

ما با بولاید شروع کردیم و با پوشاندن شاسی و قوای محرکه با طراحی متفاوت، به سنت اتاق‌سازی بازگشتیم. با چنتودیچی به این روند ادامه دادیم و سپس لاووچیو نوآ را به‌عنوان یک خودروی تک ساخت دیوانه‌وار ساختیم. چه کسی می‌داند در آینده چه خواهد شدحروف SC تایپ ۵۷ مخفف کلمهٔ فرانسوی surbaissé به معنای «پایین آمده» است و به شکل ظاهری این گرند تورر بوگاتی در دههٔ ۳۰ اشاره دارد. در این خودرو، به‌منظور کاهش ارتفاع کاپوت، پیشرانه پشت و زیر محور جلو نصب شده بود و درواقع این اولین خودروی موتور جلو وسط جهان محسوب می‌شد. مدیر فنی بوگاتی «امیلیو اسکروو» در پاسخ به این سؤال که آیا از لحاظ فنی انجام چنین کاری با پیشرانهٔ V16 جدید بوگاتی امکان‌پذیر خواهد بود یا نه، صرفاً به‌صورت مبهمی گفته است:

ما می‌توانیم همه‌چیز را برهم بزنیم
مدیرعامل بوگاتی «مت ریمک» گفته است که پیشرانه‌های بنزینی در آیندهٔ بلندمدت این شرکت نقش پررنگی خواهند داشت زیرا تعداد تولید محدود و پیمایش پایین خودروهای بوگاتی نیاز به الکتریکی‌سازی را ضروری نخواهد کرد و این یعنی پیشرانهٔ هیبریدی بزرگ توربیون را به‌احتمال‌زیاد در مدل‌های دیگری هم خواهیم دید. وی اشاره‌ای نکرده که این خودروها چه شکلی خواهند بود اما تأکید کرده که بوگاتی همیشه فقط خودروهای اسپرت نبوده است و پتانسیل تنوع را خواهد داشت. بااین‌حال، معرفی توربیون در اولویت بوده است زیرا به گفتهٔ مت ریمک، بوگاتی باید یک هایپرکار داشته باشد اما مدل‌های دیگری هم می‌توانند بعداً ساخته شوند.

هرچند در حال حاضر توربیون با قسمت جانبی C شکل و ستون فقرات برجستهٔ مرکزی، تأثیر زیادی از تایپ ۵۷ گرفته است اما خودرویی با کاپوت کشیده و کابین متمایل به عقب جانشین مستقیم‌تری برای این گرند تورر دههٔ ۳۰ خواهد بود. ریمک از اعلام زمان‌بندی احتمالی برای معرفی خودروهای بعدی بوگاتی خودداری کرده اما توربیون را اولین قدم در دوران جدید بوگاتی توصیف کرده است. بوگاتی قبلاً هم به فکر ساخت خودروی ۱۶ سیلندر موتور جلو بود و در سال ۲۰۰۹ کانسپت گالیبیه را به‌عنوان برادر چهاردر ویرون معرفی کرد اما این خودرو هیچ‌گاه تولید نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا