اخباراخبار خارجی

خودرو هیجان انگیز چینی

خودرو چینی آی ام موتورز L6 با شتاب 0 تا 100 کمتر از 3 ثانیه معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات سدان چینی IM Motors L6 آشنا خواهیم شد.

به گزارش دنده 6 -شرکت چینی آی ام موتورز اخیرا در نمایشگاه خودرو ژنو 2024 از محصول برقی جدید خود با نام L6 پرده برداشت. این خودرو از مشخصات فنی مناسبی بهره می‌برد و قادر است ظرف مدت کمتر از 3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات سدان چینی IM Motors L6 آشنا خواهیم شد.

طراحی بیرونی خودرو چینی آی ام موتورز L6

خودرو چینی آی ام موتورز L6

در نمای جلوی سدان برقی آی ام موتورز L6 شاهد چراغ‌های جلوی بزرگی هستیم که ترکیب آن با پنل یکپارچه جلو و به‌همراه حاشیه‌های C شکل مشکی‌رنگ در سپر توانسته نمای جذابی را به‌وجود آورد. در نمای کناری نیز قوس زیبای سقف به‌چشم می‌خورد. همچنین این بخش فاقد برجستگی بوده و رینگ‌های خاص دو رنگ آن نیز توانستند جذابیت آن را افزایش دهند.

خودرو چینی آی ام موتورز L6

طراحان برای نمای عقب نیز چراغ‌های یکپارچه را در نظر گرفتند که درون یک شکاف قرار دارند. سپر نیز برجسته بوده و همانند سپر جلو در آن شاهد یک تورفتگی C شکل هستیم. این خودرو دارای 4931 میلی‌متر طول، 1960 میلی‌متر عرض، 1474 میلی‌متر ارتفاع و 2950 میلی‌متر فاصله محوری است.

طراحی داخلی آی ام موتورز L6

خودرو چینی آی ام موتورز L6

تصاویر منتشر شده از کابین آی ام موتورز L6 نشان می‌دهد که این خودرو در نمای داخلی نیز مدرن است. طراحان برای داشبورد از ساختار متفاوتی استفاده کردند که هیچ دکمه فیزیکی روی آن به‌چشم نمی‌خورد. همچنین روی آن یک نمایشگر بزرگ قرار گرفته که از پشت فرمان تا مقابل سرنشین جلو امتداد دارد. ضمن این‌که فرمان این خودرو نیز شبیه فرمان یوغی شکل تسلا است.
طراحان بین کنسول میانی و داشبورد نیز یک نمایشگر بزرگ را در نظر گرفتند که امکان مدیریت تمام امکانات خودرو را به‌همراه دارد. در پایین این نمایشگر نیز جایگاه ویژه شارژ بی‌سیم و جالیوانی به‌چشم می‌خورد.

مشخصات فنی IM Motors L6

آی ام موتورز L6

این سدان برقی قرار است در دو نسخه روانه بازار شود. نسخه پایه از یک پیشرانه برقی بهره می‌برد، اما نسخه دوم به‌عنوان نسخه پرچمدار دارای دو پیشرانه است. مدل تک موتوره این خودرو قدرتی برابر با ۲۹۰ اسب بخار را به‌همراه دارد. در نسخه دو موتور نیز در بخش عقب قدرتی برابر با ۵۰۸ اسب بخار و در بخش جلو نیز قدرتی برابر با ۲۶۸ اسب بخار به تولید می‌رسد.
نسخه پرچمدار این خودرو می‌تواند ظرف مدت کمتر از 3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که اگر این ادعای شرکت سازنده به تایید برسد، IM Motors L6 می‌تواند لقب یکی از سریع ترین سدان‌های جهان را به خود اختصاص دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا