اخبار خارجیاسلایدشو

خوش آمد گویی به تویوتا هایلوکس برقی

تولید انبوه نسخه برقی محبوب‌ترین وانت تویوتا در تایلند و برای مردم این کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش دنده 6 – تویوتا بر خلاف سایر خودروسازان برای محتاج‌کردن امپراتوری خود به سوکت برق، عجله چندانی ندارد. برند ژاپنی یادشده امید دارد با قدم‌های آهسته و حساب‌شده و معرفی دورادور مدل‌های مفهومی گوناگون برنامه موتورهای هیدروژنی خود را هم جلو ببرد و کم‌کم به ناوگان خودروسازان تمام برقی بپیوندد. با این وجود تمرکز کنونی آن روی مدل‌های هیبریدی قرار گرفته است. مدیرعامل این مجموعه، «آکیو تویودا»، بر این باور است که مدل‌های تمام برقی هیچ‌گاه سهمی بیشتر از ۳۰ درصد بازار را به دست نخواهد آورد و با همین استدلال، آینده حمل‌ونقل برقی را نامطمئن می‌داند. با این وجود، شمار خودروهای برقی تویوتا در حلال افزایش است. آخرین اقدام مهندسان تویوتا هم شامل برقی‌سازی وانت محبوب هایلوکس می‌شود که سال ۲۰۲۵ وارد خط تولید خواهد شد.

پس از رونمایی نمونه اولیه خودروی یادشده در سال ۲۰۲۲، تویوتا اعلام کرد که هایلوکس روو BEV سال آینده وارد خط تولید خواهد شد. مدیرعامل تویوتا خبر تولید این خودرو را در مصاحبه‌ای با رسانه «رویترز» تایید کرد و افزود که مونتاژ آن به کارخانه‌ای در تایلند واگذار خواهد شد؛ کشور که ۵۰ درصد سهم فروش خودروهایش به وانت‌ها اختصاص دارد.

هایلوکس تازه با تکیه‌بر پیشرانه برقی خود به رقابت با ایسوزو D مکس خواهد پرداخت که هم‌اکنون در منطقه جنوب‌شرقی آسیا مونتاژ می‌شود و محبوب بالایی هم دارد. تویوتا در اعلامیه خود گفته که هایلوکس روو BEV فعلا در بازار کشور تایلند عرضه خواهد شد اما سازنده برنامه دارد تا آن را به کشورهای دیگر نیز صادر کند.

تویوتا حرفی از مشخصات فنی وانت برقی خود به میان نیاورده است اما قبلا بدون اشاره به چرخه رانندگی معیار، به گستره مسافت قابل‌پیمایش ۲۰۰ کیلومتری اشاره کرده بود. نسخه‌ای که در تصاویر مشاهده می‌کنید، نمونه مفهومی این خودرو با پیکربندی ۴×۲ و تخت کشیده است که به بسته باتری در کف اتاق مجهز شده است. مدیر اجرایی تویوتاموتور آسیا، «پرش گانش»، می‌گوید:

برای دستیابی به مسافت قابل‌پیمایش بیشتر باید از باتری بزرگ‌تری استفاده کنیم که به‌معنای وزن بیشتر و توانایی حمل بار کمتر است.

نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که ۲۰۰ کیلومتر برای یک وانت باری مسافت زیادی محسوب نمی‌شود و بی‌شک، کمتر از حد استاندارد است. از آنجا که تویوتا در بحث بهینه‌سازی محصول و تطبیق آن با نیازهای بازار مهارت دارد، می‌توان امیدوار بود که نسخه تولید انبوه هایلوکس برقی هم توانایی پیمایش مسافت بیشتری را داشته باشد و توازن مناسبی میان باتری و وزن قابل حمل ایجاد کند.

نسل کنونی وانت هایلوکس بیش از یک دهه عمر دارد و نیاز به به‌روزرسانی دارد؛ با این وجود، تویوتا تصمیم گرفته تا نسخه برقی روو BEV را بر پایه همین نسل توسعه دهد. با این اقدام، انتظار می‌رود که نسل کنونی همچنان دست‌نخورده باقی بماند. شاید هم تویوتا برنامه دارد که نسل بعدی را به‌کلی تغییر دهد و برای انجام این کار، به زمان بیشتر و توسعه بهتر باتری‌ها و پیشرانه‌ها نیاز دارد. به این ترتیب انتظار می‌رود که برقی‌شدن مدل بین‌المللی هایلوکس به نسل نهم این خودرو محول شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا