اخبار خارجی

داستان راننده 102 ساله‌ای که 82 سال با رولزرویس خود رانندگی کرد!

آقای سوئیفت یکی از وفادارترین مالکان رولزرویس است که ۸۲ سال پشت فرمان خودروی خود نشسته است.

به گزارش دنده 6 – در مقاله پیش رو می‌خواهیم شما را با آقای آلن سوئیفت و رولزرویس پیکادیلی P1 رودستر آشنا کنیم. این دو رفاقتی ۸۲ ساله با یکدیگر داشته‌اند به گونه‌ای که آقای سوئیفت از روز اول خرید خودرو آن را به مدت ۸۲ سال نگه داشته است. همه می‌دانیم که اکثر مالکان خودرو پس از چند سال استفاده، وسیله نقلیه خود را می‌فروشند اما داستان آقای سوئیفت کاملاً متفاوت است.

داستان از سال ۱۹۸۲ میلادی شروع می‌شود یعنی زمانی که مردی جوان به نام آلن سوئیفت رولزرویس پیکادیلی خود را به عنوان کادوی فارغ‌التحصیلی از پدرش دریافت می‌کند. این رولزرویس کلاسیک در ماساچوست تولید شده یعنی جایی که محل مونتاژ محصولات رولزرویس بین سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۱ بوده است. بی‌شک پیکادیلی کادویی خاطره‌انگیز برای آقای سوئیفت بوده اما راندن این خودرو به مدت ۸۲ سال کاملاً جذاب و ویژه است. علاقه آقای سوئیفت به این رولزرویس سبز رنگ به حدی بوده که او پا را از سرویس‌های عادی خودرو فراتر گذاشته و در سال ۱۹۸۸ خودرو را به‌طور کامل بازسازی کرده است. در خلال این فرایند قطعات مختلف بدنه تعویض شده و حتی پیشرانه نیز به حالت اول بازگشته تا قطعات اصلی خودرو در وضعیت ایده آل باشند. بی‌شک خرید یک خودروی کلاسیک کار راحتی خواهد بود اما حفظ و نگهداری آن نیازمند تلاش و هزینه زیاد است.

اما با وجود ۸۲ سال رانندگی رولزرویس پیکادیلی، فکر می‌کنید کارکرد خودرو به چند کیلومتر می‌رسد؟ در حال حاضر کارکرد این خودروی رودستر حدود ۲۷۵ هزار کیلومتر است که رقمی قابل‌توجه برای یک رولزرویس خواهد بود. آقای سوئیفت حتی با این خودرو عنوان قدیمی‌ترین راننده‌ای را که یک خودرو را از زمان خرید نگهداری کرده به دست آورده است. متأسفانه آقای سوئیفت در سال ۲۰۰۵ یعنی همان سالی که عنوان یاد شده را به دست آورد درگذشت. بی‌شک سرگذشت آقای سوئیفت الهام‌بخش ماشین بازهای زیادی در جهان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا