اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

دردسر برای نیسان؛ بررسی گزارش‌های خرابی موتور در آمریکا

دفتر تحقیقات عیوب ایالات متحده (ODI) اعلام کرد که تحقیقاتی را برای بیش از ۴۵۰ هزار نیسان به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر خرابی زودهنگام موتور آغاز کرده است.

خودروهای مورد بحث شامل نیسان آلتیما برای سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ و نیسان روگ از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ است. در اینفینیتی، QX۵۰s ساخته شده از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ و QX۵۵ از سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ نیز در دست بررسی هستند.
نیسان بررسی این خودروها را به Motor۱ تایید کرد و بیانیه زیر را ارائه کرد:
گروه نیسان به ایمنی مشتریان خود متعهد است و در پاسخ به این تحقیقات با NHTSA همکاری نزدیک دارد. گروه نیسان برای روابط خود با NHTSA ارزش قائل است و به گفتگوی شفاف و مشارکتی در مورد همه موارد ایمنی محصول ادامه خواهد داد.

این خودروها از یکی از دو موتور استفاده می‌کنند: یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ یا یک ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر.

توجه به این نکته ضروری است که در حال حاضر هیچ فراخوانی وجود ندارد. ODI تحقیقات مقدماتی را بر اساس شش گزارش خرابی موتور آغاز می‌کند. از این گزارش‌ها، سه مورد مربوط به روگ با استفاده از پیشرانه سه سیلندر توربو بود. دو مدل از اینفینیتی و دیگری از نیسان آلتیما بود. این مدل‌ها از موتور ۲.۰ لیتری توربو استفاده می‌کنند. گزارش‌ها به از دست دادن قدرت، صداهای تق تق، قطعات فلزی در روغن و خرابی کامل اشاره می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا