اخبار خارجیاسلایدر

درگ آئودی S8، مرسدس S63 و بی ام و i7 M70

در این رقابت، قوی‌ترین نسخهٔ سدان‌های پرچم‌دار مرسدس، آئودی و ب‌ام‌و به مصاف هم رفته‌اند تا ببینیم در ۴۰۰ متر کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود.

به گزارش دنده 6 – این سه خودرو از سه نوع قوای محرکهٔ مختلف استفاده می‌کنند. آئودی S8 پیشرانه‌ای تمام بنزینی دارد. این همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای گروه فولکس‌واگن است که در اینجا ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. S8 همچنین با وزن ۲۳۲۵ کیلوگرم، سبک‌ترین عضو گروه به‌حساب می‌آید. مرسدس S63 جدید نیز از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی نسل قبلی استفاده می‌کند اما این موتور که M177 نام دارد، در اینجا با یک موتور الکتریکی در عقب خودرو همراه است که مجموع خروجی را به ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند.

این سدان پلاگین‌هیبریدی، از یک گیربکس دو سرعته برای موتور الکتریکی عقب و یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک برای پیشرانهٔ V8 استفاده می‌کند و مثل آئودی خودرویی چهارچرخ محرک است ولی با وزن ۲۵۹۵ کیلوگرم، کمی از رقیب انگولشتاتی سنگین‌تر است. در آخر هم به عضو تمام الکتریکی گروه یعنی ب‌ام‌و i7 M70 می‌رسیم که از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. ازآنجایی‌که i7 سدانی تمام الکتریکی است، تعجبی ندارد که با ۲۸۰۸ کیلوگرم، بیشترین وزن را در بین سه خودرو داشته باشد.

عجیب اینکه در مسابقهٔ درگ، آئودی S8 با وجود کمترین قدرت، بهترین لانچ را داشت اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، لانچ بهتر برای مقابله با سدان‌های بسیار قوی‌تر مرسدس ب‌ام‌و کافی نبود و آئودی آخر شد درحالی‌که مقام اول به مرسدس S63 رسید. در مسابقهٔ رولینگ هم S8 نتوانست جایگاهی بهتر از آخر کسب کند اما این بار رقابت بین مرسدس و ب‌ام‌و بسیار نزدیک بود و در پایان S63 با اختلاف چند سانتی‌متر پیروز شد. بااین‌حال، سدان پرچم‌دار اشتوتگارت نشان داد که هنوز هم ترکیب پیشرانهٔ بنزینی و برقی بر قوای محرکهٔ تمام الکتریکی برتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا