اخبار خارجیاسلایدشو

درگ جذاب بین شورلت کوروت E-Ray و بی ام و M8

در مسابقهٔ U-Drag، شورلت کوروت هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت سریع‌تر خواهد بود یا ب‌ام‌و M8 با ۶۲۵ اسب بخار؟

به گزارش دنده 6 – حتماً با مسابقهٔ U-Drag ادموندز آشنایی دارید. در این رقابت، خودروها مثل یک درگ معمولی، ۴۰۰ متر را طی می‌کنند اما سپس ترمز می‌گیرند، دور ۱۸۰ درجه می‌زنند و به خط شروع بازمی‌گردند. در جدیدترین مسابقهٔ U-Drag دو خودروی بسیار متفاوت یعنی شورلت کوروت E-Ray و ب‌ام‌و M8 کامپتیشن در برابر هم قرار گرفته‌اند. هرچند هردو خودرو از پیشرانه‌های V8 استفاده می‌کنند اما این موتورها کاملاً باهم متفاوت هستند. در کوروت یک موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی پوشراد پشت صندلی‌ها نصب شده درحالی‌که زیر کاپوت M8 یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی DOHC قرار گرفته است.

علاوه بر این، کوروت خودرویی هیبریدی است و از یک موتور الکتریکی برای نیرو دادن به چرخ‌های جلو استفاده می‌کند درحالی‌که ب‌ام‌و فقط به پیشرانهٔ بنزینی خود با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور متکی است. پیشرانهٔ بنزینی کوروت به‌تنهایی ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخار و ۱۷۰ نیوتن متر به این اعداد می‌افزاید تا خروجی نهایی به ۶۵۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۷ نیوتن متر گشتاور برسد. با وجود این قوای محرکهٔ هیبریدی، کوروت با وزن ۱۷۸۸ کیلوگرم از ب‌ام‌و ۱۹۱۱ کیلوگرمی سبک‌تر است. در بخش انتقال نیرو هم کوپهٔ آلمانی از یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک ساخت ZF و سوپرکار آمریکایی از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه ساخت ترمک استفاده می‌کند.

در هردو مسابقهٔ U-Drag هرچند M8 شروع بهتری دارد اما کوروت خیلی زود برتری را از آن خود می‌کند و ظرف ۱۰.۶ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر می‌رسد درحالی‌که رقیب آلمانی این کار را در ۱۱.۱ ثانیه انجام می‌دهد. در مسیر برگشت نیز کوروت هیبریدی بار دیگر برتری خود را نشان می‌دهد و با ثبت زمان ۳۱.۷ ثانیه به خط پایان می‌رسد ولی باید ۳۳.۳ ثانیه صبر کنیم تا عبور ب‌ام‌و را از خط پایان ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا