اخبار خارجیاسلایدشو

درگ جذاب رم TRX هنسی 1200 اسب بخار با کوروت Z06

هنسی در این ویدئو نشان می‌دهد که یک پیکاپ در پیست چه کاری می‌تواند انجام دهد. این سریع‌ترین رم TRX جهان است که به مصاف کوروت Z06 می‌رود.

به گزارش دنده  6 – قطعاً جای یک پیکاپ در پیست درگ آن‌هم در برابر یک سوپراسپرت سریع نیست اما خودرویی که در اینجا می‌بینید یک پیکاپ معمولی نیست. این هنسی ماموت است. هیولایی با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت! جادوگران هنسی توانسته‌اند این نیروی عظیم را از دل پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ بیرون بکشند. البته این ۱۲۰۰ اسب بخار، قدرتی است که پیشرانه روی میل‌لنگ تولید می‌کند و خروجی نهایی روی چرخ ۹۴۱ اسب بخار قدرت و ۱۱۶۷ نیوتن متر گشتاور است. بااین‌حال، همین اعداد هم بسیار چشمگیر هستند.

در سمت دیگر میدان، شورلت کوروت Z06 در برابر دایناسور هنسی صف‌آرایی کرده است. البته پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت این ماشین که تا ۸,۴۰۰ rpm دور می‌گیرد، با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور، بسیار ضعیف‌تر از ماموت است. از سوی دیگر اما کوروت وزن بسیار کمتر و آیرودینامیک بسیار بهتری نسبت به هیولای هنسی دارد.

با شروع مسابقه، کوهی از فولاد آمریکایی را می‌بینیم که مثل موشک مافوق صوت شلیک می‌شود و کوروت را پشت سر می‌گذارد. بااین‌حال، در ادامه وزن سنگین و آیرودینامیک ضعیف ماموت تأثیر خود را نشان می‌دهد و باعث می‌شود Z06 بتواند خود را نزدیک کند تا جایی که دو خودرو تقریباً هم‌زمان از خط پایان رد می‌شوند. در درگ دوم اما TRX در ابتدا اختلاف بیشتری ایجاد می‌کند که توسط کوروت قابل جبران نیست و نهایتاً ماموت زودتر به خط پایان می‌رسد. هنسی فعلاً قیمت این هیولا را اعلام نکرده اما خبر از تولید بسیار محدود آن داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا