اخبار خارجیاسلایدر

درگ سریع‌ترین سدان‌های جهان

در مسابقهٔ U-Drag، آیا تسلا مدل S پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت حریف لوسید ایر سافایر با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت خواهد شد؟

به گزارش دنده 6 – مسابقات درگ معمولی صرفاً سرعت و شتاب خودروها را نشان می‌دهند ولی در مسابقهٔ U-Drag، ترمزها، چسبندگی و توانایی پیچیدن خودروها هم آزمایش می‌شود. حال سریع‌ترین سدان‌های جهان یعنی لوسید ایر سافایر و تسلا مدل S پلد در این رقابت جذاب به مصاف هم رفته‌اند. این خودروها هرچند هردو سدان‌های برقی بسیار قدرتمند و سریعی هستند که از سه موتور الکتریکی بهره می‌برند ولی از لحاظ مشخصات تفاوت‌های قابل‌توجهی باهم دارند.

مدل S پلد ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که ایر سافایر با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور، بسیار قوی‌تر است. البته از سوی دیگر، تسلا ۲۵۰ کیلوگرم از لوسید ۲۴۳۰ کیلوگرمی سبک‌تر است که می‌تواند کمبود قدرت آن را جبران کند. نمونهٔ حاضر در این رقابت همچنین از پکیج پیست سفارشی ۲۰ هزار دلاری هم بهره می‌برد که شامل ترمزهای بزرگ‌تر برای توقف بهتر می‌شود. از سوی دیگر، سافایر هم به حالت رانندگی مختلفی برای پیست مثل حالت درگ، هات لپ و استقامت مجهز است.

با آغاز مسابقه، لوسید از همان ابتدا جلو می‌افتد و تا پایان ۴۰۰ متر چراغ‌های عقب خود را به تسلا نشان می‌دهد. هنگام رسیدن به پایان مسیر و دور زدن نیز تسلا علیرغم برخورداری از ترمزهای بزرگ‌تر، نمی‌تواند عقب‌ماندگی خود را جبران کند و سافایر با اختلاف زیادی برنده می‌شود. در مسابقهٔ دوم که راننده‌ها جابجا می‌شوند، تسلا شروع بهتری دارد ولی بازهم برای گرفتن سافایر کافی نیست. درواقع، این سدان الکتریکی آمریکایی آن‌قدر سریع است که رکورد جدیدی را در رقابت‌های U-Drag ادموندز به ثبت می‌رساند. سافایر این مسیر را ۱.۷ ثانیه سریع‌تر از رکورددار قبلی یعنی مک‌لارن ۷۶۵LT طی می‌کند درحالی‌که مدل S پلد با زمان ۲۹.۸ ثانیه پس از ۷۶۵LT و ۷۵۰S در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا