اخبار خارجیاسلایدر

درگ فرزندان AMG

در این مسابقه، نسل جدید مرسدس C63 با پیشرانهٔ چهار سیلندر هیبریدی به مصاف E63 هشت سیلندر و دو A45 S استاندارد و تیونینگ شده می‌رود.

به گزارش دنده 6 – نسل جدید مرسدس C63 AMG پیشرانهٔ V8 قبلی را با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژی جایگزین کرده که از هاچ‌بک داغ A45 S گرفته شده است. حال این دو خودرو در مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفته‌اند و در این جمع یک E63 و همین‌طور یک A45 S تیونینگ شده هم حضور دارند. در C63، پیشرانهٔ ۲ لیتری با یک موتور الکتریکی در عقب همراه است که مجموع خروجی را به ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. از سوی دیگر، این موتور چهار سیلندر در A45 S به‌تنهایی ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

بااین‌حال، C63 با وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم، بسیار از A کلاس ۱۵۵۰ کیلوگرمی سنگین‌تر است. این خودرو حتی از E63 هشت سیلندر با وزن ۱۹۹۰ کیلوگرم هم سنگین‌تر است. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی E63 نه‌تنها صدای بسیار جذابی دارد بلکه خروجی قابل‌احترام ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌کند. هر سه خودرو از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برند اما درحالی‌که C63 و E63 به گیربکس ۹ سرعته با کلاچ چندصفحه‌ای مجهز هستند، A45 با پیشرانهٔ عرضی از گیربکس هشت سرعته دوکلاچه استفاده می‌کند. نمونهٔ تیونینگ شدهٔ این ماشین هم ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

در درگ بین این چهار خودرو، C63 از همه سریع‌تر بود و ظرف ۱۱.۱ ثانیه به خط پایان رسید و A45 S تیونینگ شده با زمان ۱۱.۹ ثانیه دوم شد. E63 و A45 استاندارد بسیار نزدیک به هم عمل کردند و هردو ۴۰۰ متر را در ۱۲.۱ ثانیه پشت سر گذاشتند اما E63 کمی جلوتر بود. همچنین کارواو قبلاً در ویدئویی دیگر با E63 زمان ۱۱.۱ ثانیه را ثبت کرده بود و بنابراین در شرایط بهتر، این خودرو باید بتواند C63 را مغلوب کند. در ادامهٔ این رقابت خانوادگی هم مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز بین خودروها برگزار می‌شود که می‌توانید نتیجهٔ آن را در ویدئوی زیر ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا