اخبار خارجی

درگ هوندا سیویک تایپ R و هیوندای النترا N

در مسابقهٔ U-Drag یا درگ رفت و برگشتی، هوندا سیویک تایپ R با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و هیوندای النترا N با ۲۷۶ اسب بخار قدرت به مصاف هم رفته‌اند.

به گزارش دنده 6 – هیوندای با برند پرفورمنس N شهرت خوبی برای خود دست‌وپا کرده است. یکی از محصولات این بخش یعنی النترا N نسبت به قیمتش خودروی بسیار خوبی است و هرچند شاید نتواند حریف هوندا سیویک با قیمت گران‌تر و قدرت بیشتر شود اما هنوز هم می‌تواند باعث نگرانی مالکان تایپ R شود. این سدان اسپرت کره‌ای به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما امکان انتخاب یک گیربکس دوکلاچه هم وجود دارد.

از سوی دیگر، هرچند سیویک تایپ R هم زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری توربو را پنهان کرده است اما خروجی بالاتری برابر با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد و برخلاف هیوندای خبری از گیربکس اتوماتیک نیست. حال این دو کامپکت اسپرت در جدیدترین مسابقهٔ U-Drag ادموندز به مصاف هم رفته‌اند. با آغاز مسابقه، النترا جلو افتاد اما در ادامه قدرت بیشتر سیویک خود را نشان داد و در مسیر برگشت رقیب کره‌ای را پشت سر گذاشت. در مسابقهٔ دوم نیز که راننده‌ها جابجا شدند همین نتیجه تکرار شد.

در تمام معیارهای این مسابقه، سیویک کمی بهتر از هیوندای بود. هوندا ظرف ۵.۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که النترا این کار را در ۵.۹ ثانیه انجام داد. تایپ R همچنین ۴۰۰ متر را در ۱۴ ثانیه طی کرد که ۰.۳ ثانیه سریع‌تر از رقیب کره‌ای بود. هاچ‌بک داغ ژاپنی‌ها کل مسیر U-Drag را پس از ۳۷.۸ ثانیه به پایان رساند درحالی‌که سدان کره‌ای برای انجام این کار به ۳۸.۶ ثانیه زمان نیاز داشت.

مقایسه مشخصات فنی

هوندا سیویک R هیوندای النترا N
پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۱۵ اسب بخار ۲۷۶ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۳۹۲ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
وزن ۱۴۴۳ کیلوگرم ۱۴۴۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۴۴,۳۹۰ دلار ۳۴,۰۱۵ دلار
قیمت تست‌شده ۴۵,۸۹۰ دلار ۳۴,۰۱۵ دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا