اخبار خارجیاسلایدر

درگ پدر و پسر!

همیشه دیدن رقابت یک خودرو با جانشین یا نسل جدیدش جالب است و چه چیزی بهتر از تماشای چنین تقابلی بین پرچم‌داران V12 لامبورگینی.

به گزارش دنده 6 – در اینجا شاهد خشم یک سوپراسپرت جوان و تازه‌نفس علیه پدر خود هستیم. پدری که در دوران جوانی، آتش‌های خود را سوزانده و حالا بازنشست شده است. البته همین پیرمرد بازنشسته نیز هنوز بسیار خطرناک خواهد بود خصوصاً وقتی پای یکی از قوی‌ترین و وحشی‌ترین نسخه‌های آن یعنی SVJ در میان باشد. در سینهٔ این گاو سالخورده، یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 پنهان شده است که با غرشی مهیب، ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پاشنهٔ آشیل اونتادور اما همیشه گیربکس هفت سرعتهٔ ISR بود که باعث می‌شد در نبردهای تن‌به‌تن گلادیاتوری، گاهی مغلوب رقبا شود.

از سوی دیگر، فرزند تازه‌نفس سنت آگاتا سعی دارد تمام نقاط ضعف پدر را برطرف کند. هرچند روئلتو همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی اونتادور را به ارث برده اما این موتور ارتقاء پیدا کرده و حالا به‌تنهایی ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این، سه موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کنند و مجموع خروجی را به ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۲ نیوتن متر گشتاور می‌رسانند. یکی دیگر از تغییرات مهم روئلتو، استفاده از گیربکس هشت سرعته دوکلاچهٔ جدید است که عملکرد بسیار بهتری نسبت به گیربکس قدیمی اونتادور دارد.

بنابراین، تا اینجا برتری کاملاً با گاو جوان است ولی پرچم‌دار سال‌های گذشتهٔ سنت آگاتا، با وزن بسیار سبک‌تر، برگ برندهٔ خود را رو می‌کند. درحالی‌که اونتادور حدود ۱.۵ تن وزن دارد، روئلتو حدود ۲۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر است که اختلاف قابل‌توجهی خواهد بود. بااین‌حال، این برتری برای غلبه بر روئلتوی جوان کافی نیست و پرچم‌دار هیبریدی لامبورگینی با اختلاف زیادی پدر بازنشستهٔ خود را مغلوب می‌کند. سوپرکار جدید ظرف ۱۰ ثانیه به خط پایان می‌رسد اما اونتادوری که زمانی نفس رقبا را می‌برید، برای طی کردن ۴۰۰ متر به ۱۰.۷ ثانیه زمان نیاز دارد.

تنها باری که SVJ توانست چراغ‌های عقب خود را به فرزند جوانش نشان دهد، در آزمایش ترمز بود که البته هیچ بردی به دنبال نداشت زیرا لامبورگینی قدیمی از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، دیرتر متوقف شد و بازهم نتوانست به پسرک شرور خانواده نشان دهد که دود از کنده بلند می‌شود.

مقایسه مشخصات فنی

لامبورگینی اونتادور SVJ لامبورگینی روئلتو
پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی
قدرت ۷۷۰ اسب بخار ۱۰۱۵ اسب بخار
گشتاور ۷۲۰ نیوتن متر ۱۰۶۲ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته ISR ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۵۲۵ کیلوگرم ۱۷۷۲ کیلوگرم
قیمت پایه ۵۲۵,۴۶۵ دلار ۶۰۸,۳۵۸ دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا