اخبار خارجیاسلایدر

در اقدامی بی‌سابقه، فولکس‌واگن کارخانه‌های آلمان خود را تعطیل می‌کند

گروه فولکس‌واگن به‌منظور کاهش هزینه‌ها، در حال بررسی تعطیلی دو کارخانه خود در آلمان است که اتفاقی بی‌سابقهٔ در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود.

به گزارش دنده 6 – گروه فولکس‌واگن در حال بررسی اقداماتی جدی برای کاهش هزینه‌ها است و طبق گزارش‌ها، این شرکت به دنبال تعطیلی دو کارخانهٔ خود در آلمان است یعنی چیزی که از زمان تأسیس شرکت قبل از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۷ تاکنون سابقه نداشته است. به گزارش اتوکار، هم‌اکنون کارخانه‌های درسدن و اسنابروک به‌عنوان نامزدهای تعطیلی در حال بررسی هستند. در کارخانهٔ اسنابروک، پورشه کیمن و باکستر تولید می‌شود یعنی خودروهایی که به‌زودی کنار گذاشته خواهند شد. بااین‌حال، این تأسیسات ۱۰۵ هکتاری، فولکس‌واگن تی‌راک کابریولت را هم تولید می‌کند که محبوب‌ترین خودروی کانورتیبل غیرلوکس در اروپا محسوب می‌شود.

بااین‌حال، تی‌راک کابریولت هنوز هم خودروی پرفروشی به‌حساب نمی‌آید و در نیمهٔ نخست سال جاری تنها ۶,۱۱۰ دستگاه فروخته است. کارخانهٔ درسدن اما بسیار کوچک‌تر است. این کارخانه در سال ۲۰۰۲ برای تولید سدان پرچم‌دار فیتون افتتاح شد و در حال حاضر هاچ‌بک الکتریکی ID.3 را تولید می‌کند. علاوه بر ا تعطیلی این کارخانه‌ها، برنامهٔ امنیت شغلی فولکس‌واگن هم تحت بررسی است. این برنامه در سال ۱۹۹۴ ایجاد و برای جلوگیری از کاهش مشاغل تا سال ۲۰۲۹ طراحی شد. بااین‌حال، همان‌طور که انتظار می‌رود، اتحادیهٔ کارگری آلمان از هیچ‌کدام از این تصمیمات خوشحال نیست. مدیرعامل برند فولکس‌واگن «توماس شفر» در این رابطه به رسانه‌های آلمانی گفته است:

وضعیت بسیار متشنج است و نمی‌توان با اقدامات سادهٔ کاهش هزینه‌ها بر آن غلبه کرد.

عجیب اینکه خبر موردبحث در حالی منتشر شده است که گروه فولکس‌واگن در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۴ فروش مناسبی را تجربه کرده است. فروش این شرکت در بازار اروپا ۱.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کرده و فروش شرکت در بازار آمریکا هم ۳ درصد بیشتر شده است. اوضاع این گروه آلمانی در آمریکای جنوبی با رشد فروش ۱۵.۴ درصدی بسیار بهتر بوده اما در آسیا با کاهش فروش ۸.۲ درصدی مواجه شده است؛ بنابراین، دلیل اصلی تصمیم فولکس‌واگن برای تعطیلی کارخانه‌ها می‌تواند عدم اطمینان به بازار خودروهای الکتریکی باشد. از زمانی که برنامه‌های الکتریکی‌سازی خودروسازان آغاز شد، فروش بسیاری از برندها کاهش پیدا کرده و گروه فولکس‌واگن که روی آیندهٔ تمام الکتریکی سرمایه‌گذاری بزرگی کرده، با مشکل مواجه شده است. در نیمهٔ نخست سال جاری، فروش خودروهای الکتریکی این شرکت در اروپا ۱۵.۲ درصد و در آمریکا ۱۵.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا