اخبارفناوری و تکنولوژی

دست سارقان به گوشی همراه تان بخورد قفل می‌شود!

در رویداد Google I/O ماه گذشته، گوگل ویژگی‌های زیادی را برای اندروید اعلام کرد که از دسترسی سارقان به دستگاه دزدیده‌شده و داده‌های موجود در آن جلوگیری می‌کند. این شرکت اعلام کرد که ویژگی‌های معرفی‌شده را در اواخر امسال برای دستگاه‌های دارای اندروید ۱۰ و نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل عرضه خواهد کرد. البته گوگل آن ویژگی‌ها را قبل از انتشار عمومی آزمایش خواهد کرد. این برند اکنون فاش کرده است که مردم برزیل اولین کسانی هستند که دو مورد از این ویژگی‌ها استفاده خواهند کرد.

به گزارش دنده6 :  دو قابلیتی که در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم، قفل تشخیص سرقت و قفل دستگاه آفلاین نام دارند. قفل تشخیص سرقت از هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌کند و هنگامی‌که حرکتی مرتبط با سرقت را تشخیص می‌دهد، به‌طور خودکار دستگاه را قفل می‌کند. درصورتی‌که ویژگی قفل تشخیص سرقت از کار بیفتد، ویژگی قفل دستگاه آفلاین وارد عمل می‌شود. اگر دزدی سعی کند تلفن شمارا برای مدت طولانی قطع کند، این ویژگی دستگاه شمارا قفل می‌کند.

در رویداد Google for Brazil ۲۰۲۴، گوگل اعلام کرد که مردم برزیل اولین کسانی هستند که این دو ویژگی را آزمایش خواهند کرد. به گفته این شرکت، این دو ویژگی ماه آینده به‌صورت بتا برای همه در برزیل در دسترس خواهند بود. برزیلی‌ها برای اطلاع از در دسترس قرار گرفتن این ویژگی‌ها، باید فرمی را در وب‌سایت پر کنند.

هنگامی‌که این ویژگی‌ها در تلفن شما در دسترس قرار می‌گیرند، هنگامی‌که شخصی آن را بدزدد یا با خاموش کردن شبکه تلفن همراه، اینترنت، Wi-Fi یا بلوتوث، آن را از شبکه خارج کند، به‌طور خودکار قفل می‌شوند. این ویژگی در برزیل که هر دقیقه ۲ تلفن همراه دزدیده می‌شود بسیار کارآمد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا