اخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

دولت ایتالیا می خواهد این مارک های Stellantis را به چینی ها بدهد

رابطه بین صنعت خودروی ایتالیا و دولت ایتالیا در حال حاضر مطلوب نخواهد بود. پس از هیاهوی نام آلفارومئو میلانو و پرچم ایتالیا بر روی فیات توپولینو، اکنون درگیری دیگری با گروه Stellantis به وجود آمده است.

به گزارش دنده 6 – چه خبره؟ ایتالیا می خواهد برندهای چینی را برای تولید خودرو در این کشور متقاعد کند. و برای ترغیب آنها به این کار، دولت می خواهد دو نام تجاری کلاسیک را به آنها بفروشد: Autobianchi و Innocenti. هر دو متعلق به Stellantis هستند.

Stellantis هیچ کاری با مارک ها انجام نمی دهد
با این حال، این گروه بزرگ با آن نام های تجاری کاری انجام نمی دهد، بنابراین دولت ایتالیا می خواهد آنها را از شرکت دور کند. بر اساس قانون جدید، اگر حداقل پنج سال از نام‌ها استفاده نشده باشد، این امر مجاز خواهد بود. ما می توانیم تصور کنیم که Stellantis علیه این موضوع تجدید نظر خواهد کرد.

این یک طرح عجیب از سوی دولت ایتالیا است: آوردن رقبای چینی برای صنعت خودروی خود با نام های تجاری که از صنعت خودروی خود به سرقت رفته است. دولت می خواهد Autobianchi و Innocenti را به شرکت های چینی به شرط تولید در ایتالیا عرضه کند.

Autobianchi شناخته شده برای A112 و Y10 Autobianchi از سال 1955 تا 1995 وجود داشت. شناخته شده ترین مدل این برند A112 است، یک هاچ بک جمع و جور محبوب که کمتر از هفده سال در تولید باقی ماند. همچنین Autobianchi Y10 موفق بود که در تمام بازارهای صادراتی به Lancia Y10 معروف بود.مدل های rebadged از Innocenti به طرز عجیبی، Innocenti کمتر شناخته شده برای دو سال بیشتر از Autobianchi، تا سال 1997 وجود داشت. اگرچه این برند عمدتاً خودروهای دارای نشان جدید مانند Innocenti Mini (Austin Mini) و Regent (Austin Allegro) را می فروخت.

جنجال بر سر آلفارومئو میلانو
استلانتیس با دولت ایتالیا مشکل دارد. چندین سال است که قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه اقلامی که در ایتالیا ساخته نشده باشند را نمی توان به عنوان “ساخت ایتالیا” تبلیغ کرد. به همین دلیل وجود داشت

به گفته یک وزیر، این خودرو نباید میلانو نامیده شود، زیرا در ایتالیا تولید نمی شود. آلفارومئو مدعی شد که میلانو در میلان طراحی شده است، از این رو نام آن به این نام آمده است، اما نام نوع را به Junior تغییر داده است و از دولت ایتالیا برای تبلیغات رایگان تشکر می کند.
چند هفته بعد، پلیس ایتالیا یک محموله فیات توپولینو را توقیف کرد. آنها یک پرچم کوچک ایتالیایی در کناره های خود دارند و ظاهراً مجاز نیست، زیرا دوباره: توپولینو در ایتالیا ساخته نشده است. به همین دلیل فیات تصمیم گرفت پرچم ها را کنار بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا