اخبار خارجیاسلایدر

دوکاتی از قوی ترین پیشرانه تک سیلندر دنیا رونمایی کرد

شرکت دوکاتی قوی ترین پیشرانه تک سیلندر دنیا با ۷۷.۵ اسب بخار قدرت را معرفی کرده است.

به گزارش دنده 6 – این شرکت ایتالیایی سازنده موتورسیکلت پیش از این نیز تبحر خود در تولید پیشرانه‌های پرقدرت را به نمایش گذاشته هرچند پیشرانه جدید تک سیلندر آن در سطح بالایی قرار دارد. این نیروگاه جذاب که سوپر کوادرو مونو نام دارد تنها از یک سیلندر استفاده کرده و حجم آن به ۶۵۹ سی‌سی می‌رسد. دوکاتی با رونمایی از این پیشرانه می‌گوید سوپر کوادرو مونو بیشترین پرفورمنس را بین تمامی پیشرانه‌های تک سیلندر جاده‌ای دنیا دارد. بی‌شک با چنین ویژگی‌هایی ما تحت تأثیر محصول جدید دوکاتی قرار می‌گیریم مخصوصاً اینکه قدرت تولیدی آن با استفاده از اگزوز استاندارد به ۷۷.۵ اسب بخار در دور ۹۷۵۰ می‌رسد. درصورتی‌که پیشرانه موردبحث با یک اگزوز مسابقه‌ای همراه شود خروجی‌اش به رقم قابل‌توجه ۸۴.۵ اسب بخار خواهد رسید.

ایتالیایی‌ها خاطرنشان می‌سازند ردلاین ۱۰۲۵۰ پیشرانه بالاترین میزان دوران در بین تمامی پیشرانه‌های تک سیلندر تولیدی را دارد. سوپر کوادرو مونو از پیشرانه ۲ سیلندر ۱۲۹۹ سی‌سی بزرگ‌تر دوکاتی مشتق شده و برخی ویژگی‌های کلیدی آن از جمله پیستون، طراحی محفظه احتراق و سوپاپ‌های بزرگ را به اشتراک می‌گذارد. این کمپانی محبوب در بیانیه خود گفته است:

سوپر کوادرو مونو بازی پیشرانه‌های تک سیلندر را تغییر می‌دهد و قرار است قلب تپنده یک محصول جدید باشد. این موتورسیکلت جدید ترکیبی هیجان‌انگیز از عملکرد و قدرت خواهد بود و احساسات موتورسوار را در پیست و جاده بر خواهد انگیخت
قرار است قوی ترین پیشرانه تک سیلندر دنیا در دل موتورسیکلت هایپر موتارد ۶۸۹ مونو قرار گیرد. دوکاتی در ادامه می‌افزاید:

هایپر موتارد ۶۸۹ مونو اولین موتورسیکلت سوپر موتارد تک سیلندر جاده‌ای دوکاتی است و که فقط با یک هدف توسعه یافته و آن‌هم انتقال هیجان به موتورسوار است. این محصول جدید ساختاری ساده و سبک‌وزن خواهد داشت و یک موتورسیکلت هیجان‌انگیز واقعی با ژن مسابقه‌ای خواهد بود.
اگر ایده موتورسیکلت هیجان‌انگیز را دوست دارید می‌توانید این موتورسیکلت پرنده را تماشا کنید که قرار است در سال ۲۰۲۸ راهی آسمان‌ها شود. موتورسیکلت موردبحث که در ابتدا با نام جت پک اسپیدر شناخته می‌شد هم‌اکنون نام ریزور را به خود گرفته و دارای هشت پیشرانه کوچک اما پرقدرت جت است که امکان پرواز ۳۰ دقیقه‌ای با سرعت حدود ۹۵ کیلومتر در ساعت را فراهم می‌سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا