اخباراخبار خارجیاسلایدر

رازهایی که خودروسازان پنهان کرده‌اند!

خودروسازان گاها برخی ویژگی‌ها و رازهای پنهان را در خودروهای خود کار می‌گذارند تا به این ترتیب بر هیجان خرید محصولاتشان بیفزایند. چنین ویژگی‌هایی در خودروها معمولاً با عبارت Easter Egg شناخته می‌شود و می‌خواهیم بهترین آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

یکی از عبارت‌هایی که بین غربی‌ها رواج دارد Easter Egg است که اگرچه به تخم‌مرغ عید پاک اشاره می‌کند اما معنای دیگر آن وجود یک ویژگی یا سیستم پنهان در برخی محصولات همچون خودرو خواهد بود. در این نوشتار نمی‌خواهیم قطعاتی عجیب در خودروهای قدیمی را پیدا کنیم بلکه مواردی همچون نگه‌دارنده‌های فنجان، نقشه‌ها، منوهای مخفی و… خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. برخی از این ویژگی‌ها کاملاً واضح هستند اما برخی دیگر به خوبی از نظرها پنهان شده‌اند و شاید در نگاه اول اصلاً متوجه آن نشوید.

نسل‌های پیشین کرایسلر پاسیفیکا

رازهای خودروسازان

مینی ون کرایسلر پاسیفیکا به خوبی نسل‌های پیشین خود را گرامی می‌دارد. کف‌پوش لاستیکی که درست زیر کنسول مرکزی کار گذاشته شده از طرح کلی برخی نسل‌های قبلی استفاده کرده است. ما نسل‌های اول، چهارم و پنجم پاسیفیکا را در این کف‌پوش می‌توانیم مشاهده کنیم هرچند مطمئن نیستیم چرا نسل‌های دوم و سوم در آن حضور ندارند.

نگه‌دارنده‌های فنجان پنهان در دوج چلنجر

رازهای خودروسازان

در سال ۲۰۵۰ و زمانی که شما خم شده و به پیشرانه دوج چلنجر ۲۰۲۰ نگاه می‌کنید و به فکر یافتن راه‌حلی برای بازسازی آن هستید خواهید توانست نوشیدنی خنک خود را در جای ویژه‌ای قرار دهید. طراحان دوج نگه‌دارنده فنجان ویژه‌ای را در پانل پلاستیکی بالای جلوپنجره نصب کرده‌اند تا شما نوشیدنی خود را روی آن قرار دهید!

چراغ‌های جلوی یادبود فورد GT

رازهای خودروسازان

نسخه تولیدی از اولین نسل فورد GT در سال ۲۰۰۳ و برای گرامی داشت یک‌صد سالگی کمپانی معرفی شد. این کوپه ۸ سیلندر با طراحی رترو خود از چراغ‌هایی سود می‌برد که داخل آن‌ها شکل هوشمندانه عدد ۱۰۰ نقش بسته بود. تولید انبوه این خودرو در سال ۲۰۰۴ یعنی یک‌صد و یک ‌سالگی فورد شروع شد اما طراحی چراغ همچنان در عدد ۱۰۰ باقی مانده بود.

بچه جگوار در ای پیس

رازهای خودروسازان

بار بعدی که یک جگوار ای پیس پارک شده را دید نگاهی دقیق به گوشه شیشه جلو داشته باشید تا متوجه طرح یک جگوار در حال حرکت به همراه بچه آن شوید. همین طراحی در چراغ‌هایی که با باز کردن درب‌ها روی زمین می‌تابند وجود دارد. جگوار می‌گوید این بچه نشان دهنده‌ ای پیس به عنوان کوچک‌ترین شاسی‌بلند شرکت است که در نهایت بزرگ شده و به اف پیس تبدیل می‌شود.

ادای احترام جیپ رانگلر

رازهای خودروسازان

یکی از ماهرترین برندها در زمینه ویژگی‌های مخفی موجود در خودروها جیپ است. فضای زیر شیشه جلو رانگلر درست همانند جلوپنجره هفت میله دارد و تریم هفت میله مشابهی نیز در درب پشتی و کنار پلاک فلزی به منظور نشان دادن اطلاعاتی همچون زاویه حمله خودرو نصب شده است. در برخی رینگ‌های آلیاژی محصولات این برند نیز طرح گرافیکی ویلیز برای ادای احترام به خودرویی که در جنگ جهانی دوم حضور داشت به چشم می‌خورد.

کد منطقه جیپ گلادیاتور

رازهای خودروسازان

وقتی وارد فضای بار گلادیاتور شوید عدد ۴۱۹ را کنار نمادی قلب مانند خواهید دید که یکی از دو کد مربوط به اوهایوست یعنی جایی که این وانت پیکاپ ساخته می‌شود. کد مخصوص کارخانه تولدو ۴۱۹ است.

روح کونیگ زگ

رازهای خودروسازان

کارخانه کونیگ زگ زمانی آشیانه اسکادران شماره ۱ از جت های جنگنده نیروی هوایی سوئد بوده است. نشان این جت هم روحی پرنده است بنابراین کونیگ زگ آن را به لوگویی تبدیل کرده و روی تمامی خودروهایش بکار برده است. تأسیس کارخانه در پایگاهی هوایی به کونیگ زگ فضای لازم جهت تولید ابر خودروهایی بسیار ویژه را ارائه می‌کند.

مثلث‌های مزدا RX-8

رازهای خودروسازان

مزدا RX-8 تولیدی بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ پس از ویژگی‌های مخفی الهام گرفته از روتورهای پیشرانه وانکل است. مهر ویژه زیر شیشه جلو، طراحی خاص پشت صندلی‌های جلو و دسته‌دنده گیربکس دستی این خودرو جزو قطعات مثلثی شکل هستند که در کوپه ژاپنی دیده می‌شوند.

درس ریاضی رم ۱۵۰۰

رازهای خودروسازان

درصورتی‌که درس ریاضی را پاس نکرده باشید نسل فعلی رم ۱۵۰۰ می‌تواند نکاتی را به شما یاد دهد. وقتی فضای بار زیر استراحت گاه دست کنسول مرکزی را باز کنید برخی معادلات ریاضی را مشاهده خواهید کرد. اگرچه احتمال استفاده از چنین معادلاتی کم است اما جدول تبدیل واحدها می‌تواند در شرایط واقعی به درد بخورد.

پیست‌های مسابقه وایپر SRT

رازهای خودروسازان

در داخل کابین دوج وایپر SRT تصویر برخی پیست‌های مسابقه مشهور دیده می‌شود. برای مثال تصویر پیست لاگونا سکا در کف‌پوش لاستیکی کنسول مرکزی بکار رفته و تصویر نوربرگ رینگ نیز در نگه‌دارنده سکه کنار دکمه شیشه‌برقی سمت سرنشین دیده می‌شود.

یخ‌زدای فابریک اشکودا

رازهای خودروسازان

اشکودا با اتخاذ روشی هوشمندانه یک یخ‌زدا را در داخل درپوش سوخت برخی خودروهای خود قرار داده است. او می‌گوید هدف از طراحی شفاف یخ‌زدا ایجاد کاربرد دوگانه به عنوان یک ذره‌بین است تا مالکان بتوانند برچسب فشار لاستیک داخل درپوش باک را نیز بخوانند. در برخی خودروها از جمله کامیک این یخ‌زدا به عنوان وسیله‌ای برای اندازه‌گیری عمق آج لاستیک نیز بکار می‌رود.

چتر داخل درب اشکودا

رازهای خودروسازان

بسیاری از محصولات رولزرویس در طول این سال‌ها از چتری یکپارچه در درب‌ها یا بدنه خودرو سود برده‌اند. البته نیازی نیست برای استفاده از چنین ویژگی‌ای میلیاردر باشید زیرا اشکودا ساپرب، کودیاک و اسکالا نیز دارای چترهایی در درب‌های جلو هستند.

نمایش نورانی تسلا مدل X

رازهای خودروسازان

تکنولوژی مدرن تسلا باعث شده ویژگی‌های پنهان خودروها وارد مرحله جدیدی شوند. در سال ۲۰۱۷ بود که این برند ویژگی‌ای به نام نمایش تعطیلات تسلا را در مدل X به نمایش گذاشت و با این ویژگی خودرو می‌توانست چراغ‌ها را روشن و خاموش کرده و درب‌های عقب را باز و بسته کند و با پخش آهنگ نیز نمایش جالبی به راه بیندازد.

زیردریایی تسلا

مالکان تسلا مدل S و X مجهز به سیستم تعلیق بادی می‌توانند تصویر خودروی خود در نمایشگر مرکزی را با تصویر زیردریایی لوتوس اسپریت جیمز باند عوض کنند. برای این کار باید نماد T شکل برای ۵ ثانیه فشرده شده و کد دسترسی ۰۰۷ وارد شود. این کار همچنین باعث باز شدن منویی با نام عمق می‌شود که با آن می‌توان ارتفاع سیستم تعلیق را تنظیم کرد.

خروجی‌های اگزوز تویوتا ۸۶

نام تویوتا GT86 ادای احترامی به کوپه کرولا لوین تولیدی بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۷ بود، خودرویی که داخل کارخانه با کد AE86 شناخته می‌شود. همچنین این نام به قطر سیلندر و کورس پیستون که هر دو ۸۶ میلی‌متر هستند اشاره می‌کند. با اندازه گرفتن قطر خروجی اگزوز این خودرو نیز خواهید دید که رقم ۸۶ میلی‌متر به دست می‌آید.

کوسه‌های واکسهال

رازهای خودروسازان

واکسهال به عنوان شاخه بریتانیایی اوپل از ویژگی جالبی در خودروهای خود استفاده می‌کند. طراحی کوسه در خودروی کورسا D سال ۲۰۰۶ شروع شد و آن را می‌توانستید در لولای درب داشبورد ببینید. همچنین همین طرح در خودروهای آدام، آسترا و اینسیگنیا نیز ادامه یافت و به نمادی از محصولات واکسهال تبدیل شد.

پدال‌های فولکس‌واگن ID.3

رازهای خودروسازان

اگر به پدال‌های این خودرو دقت کنید با فشردن پدال Play می‌توانید شاهد شتاب گیری خودرو باشید و پدال Pause نیز برای کاهش سرعت و توقف بکار می‌رود. طراحان فولکس نمادهای یاد شده را برای نسلی طراحی کرده‌اند که با سونی واکمن بزرگ شده‌اند.

عنکبوت ولوو XC90

رازهای خودروسازان

ولوو می‌داند که کودکان بیشتر از بزرگ‌سالان در ردیف سوم صندلی‌های XC90 می‌نشینند بنابراین با پنهان کردن طرح عنکبوت در زیر فضای ذخیره‌ای به دنبال سرگرم کردن آن‌ها بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا