اخبارفناوری و تکنولوژی

ربات شاهین دور کننده پرنده از فرودگاه!

فرودگاه بین المللی ادمونتون کانادا سالیانه حدود 8 ملیون مسافر و 168000 پرواز را هدایت می کند. ینابراین برای چنین فردوگاهی دور کردن پرندگان برای جلوگیری از برحورد با هواپیما یا رفتن داخل موتو هواپیما اهمیت حیاتی دارد. در حال حاضر مسوولین فرودگاه از لیزر و صدای پرندگان شکاری برای دور کردن پرندگان استفاده می کند. از آغاز ماه ژوئن یک ربات شاهین که Robird نامیده می شود به این منظور به خدمت گرفته خواهد شد. این اولین بار است که فرودگاهی از چنین فن آوری استفاده می کند.

Robird  اولین بار در دانشگاه Twente هلند طراحی و توسعه یافت و در حال حاضر توسط کمپانی company Clear Flight Solutions spinoff  به صورت تجاری تولید شد. این ربات مب تواند برای کار نقشه برداری هوایی نیز استفاده شود.

این ربات در هنگام پرواز شبیه یک شاهین واقعی بال می زند و بیشینه سرعت آن به 80 کیلومتر در ساعت می رسد. بنا بر گزارشهای رسیده این ربات به خوبی توانسته شبیه یک شاهین واقعی عمل کند و پرندگان واقعی باور کرده اند که یک پرنده شکاری در محوطه فرودگاه قرار دارد.

این ربات توسط یک کنترل از راه دور زمینی هدایت  می شود و می تواند پرندگان را از ترافیک هوایی فرودگاه دور نگه دارد و همچنین مانع از ساختن آشیانه توسط پرندگان در اطراف فرودگاه گردد. مدیر عامل کمپانی صاحب ربات اظهار می دارد که در حال حاضر این ربات پرنده در چند مکان مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اما قدم برداشتن به سمت استفاده از این ربات به صورت روزانه در فرودگاه گام بزرگی خواهد بود.

او ادامه می دهد شروع رسمی عملیات در فرودگاه اصلی کانادا فوق العاده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا