اخبار خارجیاسلایدر

رقبای ارزان‌تر مرسدس S کلاس در بازارهای جهان

هم‌اکنون در بازارهای سراسر جهان، سدان‌های لوکس بزرگی عرضه می‌شوند که همان ویژگی‌های مرسدس S کلاس را با قیمت بسیار کمتری ارائه می‌کنند. 

به گزارش دنده 6 – وقتی حرف از سدان‌های بزرگ و لوکس می‌شود، اولین خودرویی که به ذهن می‌آید، مرسدس بنز S کلاس است زیرا این خودرو دهه‌ها است که بر صدر کلاس خود تکیه زده و پیشگام ارائهٔ جدیدترین نوآوری‌ها بوده است. بااین‌حال، طی چند سال اخیر شرایط تغییر کرده است و ظهور رقبای جدید که همان امکانات و تجمل را با قیمت کمتری ارائه می‌کنند، عرصه را بر S کلاس تنگ کرده‌ است. به همین دلیل، چندی پیش در خبرها خواندیم که تولید این سدان پرچم‌دار به دلیل فروش پایین کاهش پیدا کرده است. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با سدان‌های لوکسی آشنا شویم که قیمت ارزان‌تری نسبت به S کلاس با قیمت پایهٔ ۱۱۸ هزار دلاری دارند و می‌توانند دلیل کاهش فروش جهانی این پرچم‌دار اصیل آلمانی باشند.

جنسیس G90
قیمت پایه: ۸۹,۲۰۰ دلار

برند لوکس و نوپای جنسیس که توسط هیوندای برای رقابت با رقبای باسابقه ایجاد شد، تا حد زیادی در بازار موفق عمل کرده است. سدان پرچم‌دار این برند با نام G90، ظاهری منحصربه‌فرد و آینده‌نگر دارد که حتی در قیاس با S کلاس هم چشمگیر به نظر می‌رسد. G90 علاوه بر ظاهر جذاب، قیمت بسیار ارزان‌تری هم نسبت به رقیب آلمانی دارد. این سدان لوکس کره‌ای با امکانات لوکسی مثل تودوزی چرمی ناپا و تکنولوژی فعال مقابله با سروصدا ارائه می‌شود و یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توربو زیر کاپوت دارد که در نسخهٔ پایه ۳۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برخلاف اکثر از خودروهای این لیست، G90 در اکثر بازارهای بزرگ دنیا مثل آمریکای شمالی، اروپا، کره جنوبی، چین و خاورمیانه عرضه می‌شود که این یعنی کسانی که علاقه‌ای به S کلاس پیرمردی ندارند، جایگزینی ارزان‌تر و زیباتر خواهند داشت.

هیوندای گرنجور
قیمت پایه: ۳۰,۰۰۰ دلار

یکی دیگر از نمایندگان هیوندای در این لیست، گرنجور است یعنی خودرویی که نسل‌های قبلی آن با نام آزرا در بازار ایالات‌متحده عرضه می‌شد اما دو نسل اخیر آن فقط در کره جنوبی و خاورمیانه به فروش می‌رسد. این سدان پرچم‌دار هیوندای محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۸۶ بازمی‌گردد. گرنجور برخلاف جنسیس G90، قیمت پایهٔ بسیار مناسب‌تری دارد که از تنها ۳۰ هزار دلار برای نسخهٔ پایه با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۹۵ اسب بخاری آغاز می‌شود. چنین قیمتی برای سدانی به این بزرگی با طراحی آینده‌نگرانه و امکانات کامل، شگفت‌انگیز است. البته هرچند گرنجور در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود اما در همان بازار محدودی که حضور دارد می‌تواند خریداران S کلاس را شکار کند.

کیا K9
قیمت پایه: ۴۳,۸۰۰ دلار

کیا K9 هم سدان لوکس دیگری است که توسط گروه هیوندای تولید می‌شود. مثل گرنجور، دو نسل قبلی K9 هم با نام K900 در بازار آمریکا عرضه می‌شدند اما به دلیل فروش پایین، در سال ۲۰۲۱ کیا به عرضهٔ آن پایان داد. بااین‌حال، اندکی پس از خاتمهٔ حضور K9 در بازار آمریکا، کیا نسخهٔ فیس‌لیفت آن را در کره جنوبی رونمایی کرد که طراحی بسیار زیباتری نسبت به نسخهٔ قبلی دارد. کابین سدان پرچم‌دار کیا نیز به‌اندازهٔ G90 شیک به نظر می‌رسد. این سدان لوکس کره‌ای همچنان در بازار خانگی خود عرضه می‌شود و سال گذشته حدود ۳,۹۰۰ دستگاه در این کشور فروخته است. قیمت K9 در نسخهٔ پایه با پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی و ۲۵۰ اسب بخار از تنها ۴۳ هزار دلار آغاز می‌شود که برای یک سدان فول سایز لوکس رقم بسیار مناسبی است. قیمت گران‌ترین نسخهٔ این خودرو هم به ۶۲ هزار دلار می‌رسد.

لوسید ایر
قیمت پایه: ۶۹,۹۰۰ دلار

تنها خودروی الکتریکی که در لیست ما جای گرفته، لوسید ایر است. هرچند این خودرو در اصل به‌عنوان رقیب لوکس‌تری برای تسلا مدل S شناخته می‌شود اما ایر را می‌توان به‌عنوان جایگزین مناسبی برای مرسدس S کلاس هم در نظر گرفت. البته کسانی باید سراغ این سدان آمریکایی بروند که برایشان مهم نیست نیروی حرکتی خودرو با بنزین تأمین می‌شود یا برق هرچند که سدان لوسید با شعاع حرکتی ۶۵۰ کیلومتری، هرگونه نگرانی از بابت تمام شدن شارژ باطری را از بین می‌برد. با اینکه قیمت گران‌ترین نسخهٔ ایر یعنی سافایر با سه موتور و ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت به نزدیک ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد اما نسخهٔ پایهٔ تک موتوره تنها ۷۰ هزار دلار قیمت دارد. این مدل به یک موتور الکتریکی با ۴۴۳ اسب بخار قدرت در عقب مجهز است. لوسید ایر هم مثل جنسیس در بازارهای بزرگ جهان مثل آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه عرضه می‌شود.

کادیلاک CT6
قیمت پایه: ۵۰,۵۰۰ دلار

CT6 سدان پرچم‌دار کادیلاک بود که اولین بار در سال ۲۰۱۶ راهی بازار شد اما در سال ۲۰۲۰ برند لوکس جنرال موتورز به عرضهٔ آن در بازار آمریکای شمالی پایان داد. بااین‌حال، فروش CT6 همچنان در چین ادامه پیدا کرد و حتی چند ماه پیش، نسل دوم آن فقط برای عرضه در چین معرفی شد. این خودرو هرچند روی همان پلت‌فرم نسل قبلی (پلت‌فرم اومگا) ساخته شده اما به‌روزرسانی‌های بزرگی را تجربه کرده و از جدیدترین ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های کادیلاک بهره‌مند شه است. هرچند CT6 در آمریکا عرضه نمی‌شود اما در چین می‌تواند رقیبی جدی برای S کلاس باشد یعنی جایی که سال گذشته فروشی نزدیک به ۱۱ هزار دستگاهی را تجربه کرد. CT6 در چین فقط با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۰ اسب بخار قدرت به فروش می‌رسد و قیمت پایهٔ تنها ۵۰ هزار دلاری دارد.

هونگچی H9
قیمت پایه: ۴۳,۵۰۰ دلار

شاید دیدن یک خودروی چینی در این لیست عجیب باشد ولی هونگچی H9 در کشور خودش فروش بالایی دارد و سال گذشته نزدیک به ۱۵,۵۰۰ دستگاه در چین فروخته است. این خودرو سدان پرچم‌دار هونگچی محسوب می‌شود که در نسخهٔ استاندارد ۵,۱۳۷ میلی‌متر طول و در نسخهٔ H9+ یا کشیده ۵,۳۳۷ میلی‌متر طول دارد. چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی پکن هونگچی نسخهٔ فیس‌لیفت این سدان لوکسی را رونمایی کرد تا بهتر بتواند با رقبایی مثل S کلاس رقابت کند. پیشرانهٔ پایهٔ H9 یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۲ اسب بخار قدرت است اما در نسخه‌های گران‌تر، یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ با ۳۳۷ اسب بخار قدرت هم ارائه می‌شود. برای کسانی که در چین یا امارات زندگی می‌کنند، هونگچی H9 با قیمت پایهٔ حدود ۴۳ هزار دلار، ارزش توجه به‌عنوان جایگزینی ارزان‌تر برای S کلاس را خواهد داشت.

تویوتا کراون سدان
قیمت پایه: ۴۸,۵۰۰ دلار

کراون یکی از قدیمی‌ترین نام‌ها در سبد محصولات تویوتا محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۵۵ بازمی‌گردد. برای سال‌ها، این نام به سدان لوکسی اختصاص داشت که فقط در بازارهای خاصی مثل ژاپن و چین عرضه می‌شد اما مدتی است که تویوتا، کراون را به یک خانواده تبدیل کرده که شامل مدل‌های کراس‌اوور هم می‌شود. بااین‌حال، کراون هنوز در نسخهٔ سدان سنتی هم تولید می‌شود که البته همچنان فقط مخصوص بازار ژاپن و چین است. این خودرو که سال گذشته معرفی شد، یک سدان شیک و بزرگ است و با سدان بلندقامتی که در آمریکا عرضه می‌شود تفاوت دارد. کراون سدان با پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی و هیدروژنی پیل سوختی عرضه می‌شود که نسخهٔ هیبریدی ارزان‌تر بوده و قیمت پایهٔ ۴۸,۵۰۰ دلاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا