اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

رقیب جدید رولزرویس کولینان، از قلب ژاپن می‌آید/سنچوری SUV در آستانه رونمایی

تجمل‌گرایی به سبک توبوتا!

چیزی که اوایل امسال به عنوان یک شایعه جذاب در مجلات ژاپنی شروع شد، یک هفته تا تحقق آن فاصله دارد. پس از تبدیل Crown به زیرمجموعه‌ای از مدل‌ها، تویوتا همین کار را با نامی حتی معتبرتر، یعنی سنچوری انجام خواهد داد. این خودروساز ژاپنی به صراحت نمی‌گوید که در شرف عرضه یک SUV مهم است و فقط اشاره می‌کند که مراسم “ارائه خودروی جدید” در تاریخ ۶ سپتامبر در کانال رسمی یوتیوب خود برگزار می‌شود.

با این حال، تنها تصویر تیزر کاملاً تأیید می‌کند که این خودروی جدید، یک سنچوری شاسی‌بلند است. سدان سنتی که تا حد زیادی فقط در ژاپن فروخته می‌شد، حالا قرار است این سنت را با همتای SUV خود حفظ کند.

این اولین تیزر از سنچوری SUV نیست؛ زیرا تویوتا در نیمه دوم ژوئن و در اولین نمایش مینی‌ون‌های Alphard و Vellfire خود، نگاهی اجمالی به سنچوری انداخت. جزئیاتی در دسترس نیست، اما ما شایعات جالبی در مورد اینکه چگونه این SUV به صورت کلی با سدان همنام مرتبط نخواهد بود، شنیده‌ایم. در عوض، ممکن است یک نوع فوق‌العاده شیک از گرندهایلندر باشد که حدود ۲۰۵ اینچ طول دارد.

قدرت رولزرویس کولینان ژاپنی احتمالا از یک سیستم پلاگین‌هیبریدی نشئت گرفته شده از Lexus TX ۵۵۰h+ می‌آید. دومی مدل احتمالا دارای یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ باشد که خروجی ترکیبی ۴۰۶ اسب‌بخاری و گشتاور نامشخصی را تولید می‌کند. سدان سنچوری با یک پیشرانه V۸ فروخته می‌شود در حالی که نسل قبلی آن یک پیشرانه V۱۲ قدرتمند داشت که لقب تنها خودروی V۱۲ تویوتا را یدک می‌کشید.

شاسی بلند سنچوری به طور قابل توجهی گران‌تر از لندکروزر است، اما همچنان از مدل سدان پایین‌تر خواهد بود. احتمالا تویوتا قصد دارد آن را به طور انحصاری با صندلی‌های دو ردیفه بفروشد و برخلاف سدان ژاپنی، ممکن است برنامه‌هایی برای صادرات این مدل وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا