اخبار داخلی

روش‌های تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی

در این مقاله آموزشی دنده 6 مهم‌ترین روش‌های تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی را خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم.

به گزارش دنده 6 – روغن موتور نقش بسیار مهمی در کارکرد صحیح موتور خودرو ایفا می‌کند. وظیفه اصلی روغن موتور کاهش اصطکاک بین قطعات خودروست و از ساییدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند؛ اما علاوه بر این کارکرد، روغن موتور وظایف دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خنک‌کنندگی و پخش حرارت ناشی از حرکت قطعات و سایش آن‌ها به یکدیگر اشاره کرد. واضح است که انتخاب روغن موتور مناسب و باکیفیت برای خودرو اهمیت بالایی خواهد داشت اما با توجه به شرایط موجود انتخاب روغن اصل و باکیفیت کار دشواری به نظر می‌رسد.

حتماً شما عزیزان نیز در زمان مراجعه به تعویض روغن با این سؤال مواجه شده‌اید که کدام روغن‌موتورها برای خودرو مناسب هستند. کدام‌یک از آن‌ها کیفیت بهتری دارند؟ آیا همه روغن‌موتورهای موجود در بازار اصلی و ساخت شرکت مادر هستند؟ روش‌های تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی چیست؟ پیش از این در مقالات گوناگون به پدال به مواردی همچون بهترین روغن‌موتورهای بازار ایران و دلیل سیاه شدن روغن موتور پرداخته‌ایم و حتی اجرت و هزینه تعویض روغن موتور خودرو را نیز ذکر کرده‌ایم. این بار می‌خواهیم روش‌های تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی را خدمت شما عزیزان ارائه نماییم.

روش‌های تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی
عدم حضور شرکت‌های معتبر دنیا در کشور و سودجویی برخی افراد باعث شده روغن‌موتورهای بی‌کیفیت در بازار به وفور یافت شوند. استفاده از این نوع روغن‌ها تأثیر مخربی روی کارکرد موتور خودرو خواهد گذاشت. به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی قطعات موتور و گیربکس، تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی اهمیت بالایی دارد.

خرید از فروشگاه‌های معتبر

اولین قدم در زمان انتخاب یک روغن موتور مناسب مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده جهت خرید است. این فروشگاه‌ها اعتبار خود را به خاطر قیمت پایین‌تر روغن‌های ناشناخته و بی‌کیفیت قربانی نمی‌کنند و همچنین به دلیل سرمایه بیشتری که دارند همواره روغن‌موتورهای باکیفیت را در دسترس خریداران قرار می‌دهند. اگر زمان خرید روغن موتور متوجه شدید که فروشنده اصرار زیادی روی یک برند خاص دارد بهتر است آنجا را ترک کنید.

قیمت روغن موتور

اگر به دنبال خرید روغن موتور ویژه‌ای برای خودروی خود هستید قبل از خرید چندین فروشگاه اینترنتی را بررسی کرده و قیمت حدودی محصول مدنظر خود را پیدا کنید. در صورتی که روغن موتور انتخابی قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به سایر برندها و فروشگاه‌ها داشته باشد به احتمال زیاد آن محصول کیفیت مناسبی ندارد و تقلبی است. همواره در انتخاب روغن موتور اصل و باکیفیت به قیمت آن توجه نمایید چراکه محصولات اصلی قیمت بالاتری نسبت به انواع تقلبی دارند.

توجه به ظاهر و بسته‌بندی

یکی دیگر از روش‌های تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی بررسی ظاهر محصول و نوع بسته‌بندی آن است. تولیدکنندگان روغن موتور همواره از قوطی‌های باکیفیت و مناسب برای محصول خود استفاده می‌کنند. هنگام خرید روغن موتور به شکل ظاهری جعبه آن دقت کنید. بسته‌بندی روغن موتور نباید دارای فرو رفتگی، شکستگی، پارگی و خط و خش غیرعادی باشد. نکته دیگر به وجود اشتباهات در فونت و نوشته روغن‌موتورهای تقلبی مربوط می‌شود که این موضوع نیز باید مدنظر قرار گیرد.

پلمپ روغن موتور

زمانی که در روغن موتور را باز کنید یک فویل نازک را خواهید دید که در واقع به معنی پلمپ روغن است. این فویل باید به‌صورت عادی و محکم روی دهانه قوطی روغن چسبیده باشد و هرگونه خرابی یا پارگی پلمپ یاد شده می‌تواند نشان دهنده تقلبی بودن محصول باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا