اخباراخبار خارجیاسلایدر

رونمایی از بوگاتی W16 میسترال

در مراسم ویژه اتومبیل‌رانی به مناسبت هفته خودروی مونتری، کمپانی بوگاتی از خودرو جدید خود به نام بوگاتی میسترال BUGATTI W16 Mistral رونمایی کرد تا انتظارهای هواداران این برند مطرح در صنعت خودروسازی با ذوق و شگفتی پایان یابد.

احتمالاً ماشین‌بازها بهتر می‌دانند که بیش از 40٪ تمام اتومبیل‌های ساخت کمپانی بوگاتی از نظر طراحی دارای سقف روباز هستند و از این مدل تا به امروز همچنان پیروی شده است. از عصر  (2017)Chiron تا به امروز هیچ رودستری معرفی نشده بود؛ بنابراین معرفی بوگاتی W16 Mistral به نوعی ادامه راه سلسله پادشاهی بوگاتیان به حساب می‌آید!

موتور W16 قلب تپنده هر بوگاتی

از زمانی که در سال 2005 کمپانی بوگاتی مدل ویرون را معرفی کرد، موتور W16 قلب تپنده هر بوگاتی بوده است. این خودرو خاص زیبا و قدرتمند از همان ابتدا هم قرار بود در نوع خود بهترین باشد. Mate Rimac (مدیر عامل بوگاتی) می‌گوید ما می‌دانستیم که برای ظاهر این موتور افسانه‌ای (W16  بوگاتی)، می‌بایست یک رودستر خارق‌العاده بسازیم!

و حالا بوگاتی میسترال BUGATTI W16 Mistral با رعایت اصول طراحی در کنار قدرت و سرعت بی‌نظیر بوگاتی به عنوان نمونه تکامل یافته رودستری به نام Chiron، خود را به جهان معرفی می‌کند. نام میسترال از باد قدرتمندی که از دره رودخانه رون (Rhone) در جنوب فرانسه به مدیترانه می‌وزد، گرفته شده است. Mistral با موتور W16 که قدرت آن به 1600 اسب بخار می‌رسد اولین بار بر روی Chiron Super Sport 300 نصب شده بود.

رنگ های بوگاتی W16 میسترال

بوگاتی W16 میسترال در رنگ‌هایی با الهام از بوگاتی تایپ 57 رودستر گرند رید، شناسایی می‌شود. رنگ مشکی گرم با رگه‌های قهوه‌ای ترافلی و زرد ملایم در اطراف آن ادای احترام به اتوره بوگاتی (بنیانگذار بوگاتی) است که ترکیب مشکی و زرد را برای بسیاری از خودروهای شخصی‌اش از جمله تایپ 41 رویال خود انتخاب می‌کرد.

طراحی کاربردی

طراحی خودرویی مانند W16 Mistral مستلزم ذوق و خلاقیت، تلاش و دقت بسیار بالایی است که باعث شده زمان زیادی برای خلق آن صرف شود و البته که این کوشش و جزئی‌نگری همیشه در دستور طراحی بوگاتی بوده است.

W16 Mistral  ماهیت شیشه جلوی V شکل Grand Raid را به تصویر می‌کشد و آن را به یک اثر هنری مدرن تبدیل می‌کند. شیشه جلو به تنهایی یک شگفتی مهندسی به حساب می‌آید که تا جای ممکن، خمیده شده است. این شیشه منحنی اطراف ستون‌های A خودرو می‌پیچد و به صورت یکپارچه با شیشه‌های جانبی ادغام می‌شود که جلوه‌ای بی‌نظیر را ایجاد می‌کند. خط بالایی شیشه جلو و پنجره‌های جانبی به طور هدفمند در اطراف ورودی‌های هوای جانبی ادامه دارد سپس این خط کاراکتر به زیر شیشه کناری برمی‌گردد.

اما نکات برجسته این طراحی کاربردی به همین جا ختم نمی شود؛ اسکوپ‌های هوای القایی تازه پشت سری‌ها از همان ابتدا با در نظر گرفتن تست‌های واژگونی محاسبه دقیق و تولید شدند. جنس هر یک از آن‌ها فیبر کربن است که می‌تواند کل وزن خودرو را در صورت واژگونی اتومبیل تحمل کند. مواد کامپوزیتی پیشرفته بوگاتی با آلیاژ تیتانیوم و آلومینیوم پیشرفته ترکیب شده‌اند تا از طراحی چشم‌گیر در کنار عملکرد نهایی قابل اطمینان بهره ببرد.

فضای داخلی بوگاتی W16 میسترال

فضای داخلی بوگاتی W16 میسترال از Chiron استفاده می‌کند، اما همچنان به اندازه کافی کاربردی است و تضمین‌‌کننده‌ی این که تمام اطلاعات به راحتی تا سرعت 420 کیلومتر در ساعت قابل مشاهده باشد.

تعهد به کیفیت متریال به عنوان یکی از مشخصه‌های طراحی بوگاتی شناخته می‌شود. قطعات آلومینیومی پیشرفته و سبک وزن و چرم‌های نرم و ضد لک در این طراحی جدید نیز شکوفا شده است.

بر روی پنل‌های درب‌های جدید هم یک چرم زیبای پیچیده به کار رفته که با دقت تست شده و مطابق با استانداردهای کیفیتی بوگاتی و با چشم‌انداز استفاده منظم در بیش از صد سال آینده تولید شده است. شیفتر دنده نیز با یک دسته آلومینیومی همراه چوب و مجسمه معروف «فیل رقصنده» رامبراند بوگاتی که در داخل آن قرار دارد، خودنمایی می‌کند.

در زیر کاپوت غول پیکر بوگاتی میسترال، یک موتور 12.7 لیتری قرار دارد که نظیر آن در دنیا وجود ندارد. زمانی که آخرین رودستر بوگاتی، ویرون 16.4 گرند اسپورت ویتس، رکورد سرعت جهانی (408.84 کیلومتر بر ساعت) را در سال 2013 به نام خود ثبت کرد؛ موتور 8 لیتری چهار توربو W16 1200 اسب بخار قدرت داشت . حالاW16 Mistral  با 1600 اسب بخار قدرت، عنوان سریع ترین رودستر جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

قیمت بوگاتی Mistral

تنها 99 نمونه از بوگاتی W16 Mistral با قیمت خالص 5 میلیون یورو ساخته می‌شود و تحویل آن در سال 2024 آغاز خواهد شد. کل تولید W16 Mistral در حال حاضر به فروش رسیده است.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا