اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

رونمایی از تکرار مدرن اولین پورشه ۹۱۱ توربو در جهان

پورشه اولین ۹۱۱ توربو را در سال ۱۹۷۵ با موتور ۳.۰ لیتری توربوشارژ، کیت پهن بدنه و بال ثابت عظیم در عقب معرفی کرد تا ظاهری شبیه به خودروی مسابقه‌ای به آن بدهد. پورشه به عنوان یادبود اولین ۹۱۱ توربو مونتاژ شده و جشن ۶۰ سالگی اولین سری ۹۱۱، از یک ۹۱۱ توربو بسیار خاص رونمایی کرد.

این خودرو حاصل تلاش مشترک بین Style Porsche، Porsche Exclusive Manufaktur و دفتر منطقه‌ای پورشه خاورمیانه و آفریقا، با حمایت مهم همکاران در Heritage & Museum بود. با الهام از مدل تاریخی ۹۱۱ Turbo Nr. ۱، ماشینی که فری پورشه به خواهرش لوئیز پیک برای تولد ۷۰ سالگی او هدیه داد، این خلاقیت سفارشی، جوهر یک کلاسیک جاودانه را در حالی که عناصر طراحی مدرن را در بر می‌گیرد، به تصویر می‌کشد.

برای افراد ناآشنا، اولین ۹۱۱ توربو دارای بدنه ۹۱۱ کررا با شاسی باریک بود که با بال عقب بزرگ مدل‌های بعدی ترکیب شده بود. در داخل، خودرو دارای یک فضای داخلی قرمز متمایز بود که با پارچه تارتان تزئین و شخصا توسط خود لوئیز پیک انتخاب شده بود. این خودرو از یک موتور ۲.۷ لیتری توربوشارژ در مقابل موتور ۳.۰ لیتری خودروهای بعدی استفاده می‌کرد.

درست مانند نسخه اصلی، این ۹۱۱ توربو، نمای بیرونی نقره‌ای با حروف پورشه سیاه و قرمز رنگ در قسمت پایینی درها و پنل‌های جانبی دارد. رینگ‌های پنج پره مشکی نیز از ۹۱۱ توربو کلاسیک الهام گرفته‌اند که دارای یک حلقه بیرونی کرومی صیقلی است که از نظر بصری با رنگ اصلی بدنه مطابقت دارد.

پاتریک گالاس، مدیر تولید کننده انحصاری پورشه برای خاورمیانه و آفریقا، در مورد این پروژه گفت: ایده اولیه این پروژه یک سال پیش آغاز شد. ما می‌خواستیم یک تکرار مدرن از خودرویی ایجاد کنیم که واقعا منحصر به فرد باشد. خوشبختانه خودروهای پورشه که مردم به آنها برچسب نماد می‌زنند کم نیستند. ما انتخاب کردیم که یکی از بزرگترین نمادهای همه آنها را بازسازی کنیم، یعنی۹۱۱ توربو اصلی که متعلق به لوئیز پیک بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا