اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

رونمایی از مدل تک ساخت و منحصر به فرد فراری

یک فراری، فقط برای یک نفر در جهان!

بخش پروژه‌های ویژه فراری با توسعه یک خودروی بی‌نظیر دیگر مشغول است. SP-۸ توسط یک مشتری ثروتمند از تایوان سفارش داده شده است. SP-۸ یک F۸ اسپایدر است که سقف سخت جمع شونده الکتریکی آن برای ایجاد یک رودستر واقعی بدون سقف، از بین رفته است.

بیش از یک F۸ 

SP-۸ چیزی بیش از یک F۸ اسپایدر بدون سقف با بدنه دو رنگ فانتزی است؛ برای مثال، چراغ‌های جلو کاملاً جدید و دارای لنزهای منحصربه‌فردی هستند، در حالی که چراغ‌های عقب شبیه به مدل روما هستند. فراری اشاره می‌کند که جلوپنجره و اگزوز آن از مدل ۲۹۶ GTB الهام گرفته شده‌اند.

در مورد رینگ‌ها، با آلیاژ پنج پره همراه با روکش خاکستری مات، که یک برداشت مدرن از رینگ F۴۰ است، روبه‌رو هستیم.

جلوپنجره آلومینیومی عریض و حیرت انگیزی وجود دارد که از یک قالب منفرد با چاپ سه بعدی ساخته شده است. فراری می‌گوید که زمان زیادی را صرف کامل کردن بدنه از طریق شبیه‌سازی‌های دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) کرده است تا مطمئن شود خودرو حتی بدون سقف راحت و بی‌صدا می‌ماند.

اگرچه آشناست، اما فضای داخلی میزبان یک تغییر بزرگ است؛ چرا که فراری، یک انتخابگر دنده متفاوت را نصب کرده است. این تنظیماتی جدید نیست، چرا که SF۹۰ استراداله اولین بار در سال ۲۰۱۹ از آن استفاده کرد.

هیچ تغییری در پیشرانه V۸ نصب شده در وسط رخ نداده است، بنابراین موتور ۳.۹ لیتری توئین توربو همچنان ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

فراری SP-۸ در حال حاضر در ایتالیا و در پیست Mugello به نمایش گذاشته شده و تا پایان رویداد Finali Mondiali Ferrari ۲۰۲۳ در ۳۰ اکتبر در آنجا باقی خواهد ماند. توقف بعدی آن در موزه فراری در مارانلو خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا