اخباراخبار خارجی

رونمایی از مدل مفهومی مرسدس AMG GT با 805 اسب بخار قدرت در نمایشگاه خودرو ژنو

AMG با رونمایی از سدان مفهومی GT در نمایشگاه خودرو ژنو، رسما اعلام کرد که قصد دارد وارد بازار سدان های اسپرت شود. اگر چه AMG در حال حاضر مدل های تقویت شده از سدان های مرسدس بنز را عرضه می کند، اما مدل مفهومی GT از معرفی یک مدل چهار درب مستقل توسط AMG در آینده خبر می دهد، چیزی شبیه به خودروی اسپرت فعلی یعنی GT و یا سوپر اسپرت SLS AMG.

 

توبیاس موئِرز (Tobias Moers)، مدیر بخش AMG مرسدس بنز، در مراسم رونمایی از این خودرو اظهار کرد: “با رونمایی از مدل مفهومی مرسدس AMG GT، ما پیش نمایشی از سومین خودروی اسپرتی که کاملا مستقل طراحی و ساخته شده در معرض دید همگان قرار دادیم و قصد داریم با افزودن یک مدل چهار درب، خانواده جذاب AMG GT را گسترش دهیم.”

این مدل مفهومی معرف برچسبی جدید به نام ای کیو پاوِر پلاس (EQ Power+) بر روی یک مدل AMG نیز هست که نوشته “EQ Power+” بر روی دوربین هایی به چشم می خورد که بر روی گلگیر های جلو نصب شده و به عنوان آیینه های جانبی نقش ایفا می کنند. EQ برند جدید مرسدس مخصوص خودرو های برقی است، اما برچسب EQ Power+ نشان از استفاده از نوعی تکنولوژی جهت بهبود عملکرد یک خودرو دارد که از تجربه و تخصص برند EQ بهره می برد و حتی در خودروی مسابقه ای سال 2017 تیم فرمول یک AMG هم مورد استفاده قرار گرفته است.

 

در مدل مفهومی GT، علاوه بر موتور معروف هشت سیلندر V شکل AMG که 4.0 لیتر حجم داشته و به دو توربو شارژر مجهز است، از یک موتور برقی قدرتمند نیز استفاده شده که نیروی حاصل توسط سیستم فورماتیک (4MATIC) مرسدس به هر چهار چرخ منتقل می شود. موتور برقی ذکر شده در قسمت عقب خودرو قرار گرفته و در شرایطی که موتور خودرو تحت فشار باشد، این موتور برقی فعال می شود. البته این موتور برقی تا حدی قدرت دارد که بتواند به تنهایی خودرو را به حرکت درآورد، اما هنوز مسافت قابل پیمایش در حالت تمام برقی اعلام نشده است، بلکه حداکثر قدرت خودرو ذکر شده که برابر 805 اسب بخار است و باعث شده این سدان زیبا در کمتر از 3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. نکته جالب اینجاست که این خودرو فقط عملکرد بالایی را ارائه نمی دهد، بلکه کابینی جادار و راحت داشته و فضای بار بزرگی هم دارد. با این حساب، این خودرو عملکرد یک سوپر اسپرت را همراه با زیبایی یک فَستبَک و کاربردی بودن یک سدان جادار را یکجا دارد. طرح این خودرو که هم عضلانی و هم شیک است، به نظر ترکیبی از مدل فعلی CLS و مدل مفهومی میباخ 6 می آید که سال گذشته معرفی شد.

 

سیستم هیبریدی این خودرو شباهت زیادی به سیستم بکار رفته توسط تیم فرمول یک مرسدس دارد. همانند فرمول یک، در حال رانندگی با خودرو باطری از روش احیاء انرژی ترمز یا مستقیما توسط موتور بنزینی شارژ می شود. همچنین باطری بکار رفته در این خودرو نیز شبیه باطری هایی است که در فرمول یک بکار می رود. این نوع باطری ها علاوه بر وزن کم و ابعاد کوچک، نسبت به باطری های هیبریدی معمولی پر قدرت تر هم هستند.

 

نسخه تولیدی این خودروی مفهومی تا قبل از سال 2020 عرضه خواهد شد، با این حال این خودرو اولین مدل هیبرید AMG نخواهد بود، بلکه این افتخار نصیب ابر خودروی AMG تحت عنوان پروژه یک (Project One) خواهد شد که قرار است سپتامبر امسال در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا