اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

رکوردشکنی ولوو با رشد فروش در سال ۲۰۲۳

در میان بیشتر اعلامیه‌های ولوو که در مورد خودروهای الکتریکی جدید است، به ندرت در مورد نسل فعلی XC۶۰ صحبت می‌شود. با وجود این واقعیت که این SUV برای چندین سال دست نخورده باقی مانده است، اما XC۶۰ همچنان قوی است.

ولوو در سال ۲۰۲۳ با فروش ۷۰۸۷۱۶ خودرو، ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲، رکورد خود را جابه‌جا کرد. این خودرو توانست مدل کوچکتر و ارزان‌تر XC۴۰ (با فروش ۲۰۰۶۷۰ دستگاهی) و همچنین XC۹۰ (با فروش ۱۰۷۵۴۹ دستگاهی) را شکست دهد که هر دو نسبت به سال گذشته شاهد افزایش فروش بودند.
در مسیر تبدیل شدن به یک برند صرفا الکتریکی تا پایان این دهه، این برند لوکس شاهد افزایش قابل توجه ۷۰ درصدی فروش خودروهای برقی بود که در مجموع به ۱۱۳۴۱۹ خودروی برقی یا ۱۶ درصد از کل محموله‌ها در سال ۲۰۲۳ رسید. علاوه بر این، تقاضا برای خودروهای پلاگین هیبریدی با ۱۰ درصد افزایش به ۱۵۲۵۶۱ دستگاه رسید.

تقریباً هر منطقه بزرگ در سال گذشته رشد ولوو را تجربه کرد. تحویل در اروپا با ۱۹ درصد افزایش به ۲۹۴۷۹۴ دستگاه رسید، در حالی که در چین با ۵ درصد افزایش به ۱۷۰۰۹۱ دستگاه رسید. علاوه بر این، فروش در ایالات متحده با ۲۶ درصد افزایش به ۱۲۸۷۰۱ دستگاه رسید و تقاضا در سایر مناطق با رشد ۱۱ درصدی به ۱۱۵۱۳۰ دستگاه رسید.

اگرچه شاسی بلندها در سال ۲۰۲۳ بر بازار تسلط داشتند و منجر به توقف تولید مدل‌های S۶۰، V۶۰ و V۹۰ در بریتانیا شد، ولوو همچنان به تولید سدان و استیشن واگن ادامه می‌دهد. در واقع، سدان برقی این شرکت به تازگی معرفی شده که احتمالاً ES۹۰ نامیده می‌شود.  در مورد آنچه در پیش است، ولوو متعهد شده که تولید خودروهای دیزلی را در اوایل سال ۲۰۲۴ پایان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا