اخبارفناوری و تکنولوژی

رکورد شکنی خودروی ناشناخته ژاپنی؛ ۴۳۹ کیلومتر بر ساعت!

دنیای رکورد و رکوردشکنی خودروها دائم در حال تغییر و تحول بوده و رقبای حاضر در این ماراتن در تلاش‌اند تا گوی رقابت را از یکدیگر بدزدند. مدت زمان زیادی بود که هایپرکار ریماک نورا تاج سریع‌ترین خودروی برقی دنیا را بر سر داشت، اما حالا یک خودروی ناشناخته ژاپنی این عنوان را از آن خود کرده است.

به گزارش دنده6 :  ‌یک برند کمتر شناخته‌شده اکنون ریماک نورا از کرواسی را شکست داده است. در ۸ ژوئن، آسپارک ژاپنی با SP۶۰۰ جدید به سرعت ۴۳۸٫۷ کیلومتر بر ساعت رسید. بنابراین رکورد نورا با اختلاف ۲۶.۷ کیلومتر بر ساعت شکسته شد.

آسپارک SP۶۰۰ که در ایتالیا توسط Manifattura Automobili Torino ساخته شده است، در میدان آزمایشی ATP در پاپنبورگ به حداکثر سرعت خود رسیده است. این همان پیست آزمایشی در آلمان است که نورا در آن رکورد قبلی بالاترین سرعت در سال ۲۰۲۲ و ۲۳ رکورد اضافی را در سال بعد از آن ثبت کرد. به لطف یک جفت مسیر مستقیم ۳ کیلومتری، این یک مکان عالی برای آزمایش قابلیت‌های یک هایپرکار است. قبل از رکوردشکنی، آسپارک SP۶۰۰ به سرعت ۴۲۰ و ۴۲۹ کیلومتر بر ساعت رسیده بود.

پشت فرمان پادشاه جدید سرعت خودروهای برقی، مارک باسنگ، راننده ۴۵ ساله آلمانی نشسته بود که در سال ۲۰۱۰ با پاگانی زوندا R رکورد دور نوربرگ رینگ را به نام خود ثبت کرد و در مدت ۶ دقیقه و ۴۷ ثانیه از خط پایان عبور کرد.

جزئیاتی در مورد این خودرو فاش نشده است، اما به‌عنوان یک خودروی جدید توسعه‌یافته به‌جای نسخه‌ای از مدل قبلی Owl شناخته می‌شود. فقدان آینه‌های جانبی برای کاهش کشش به‌وضوح به ما می‌گوید که این خودرو قانونی و جاده‌ای نیست.

مدل قبلی آسپارک Owl با حداکثر سرعت ۴۱۳ کیلومتر بر ساعت معرفی شد، یعنی ۲۵ کیلومتر کمتر از SP۶۰۰ جدید. این هایپرکار الکتریکی نیز دارای چهار موتور با ۱۹۵۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۱۹ نیوتون متر گشتاور بود.

اگرچه SP۶۰۰ سریع‌تر از یک بوگاتی ویرون سوپر اسپرت با حداکثر سرعت ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت است، اما همچنان از شیرون سوپر اسپرت با حداکثر سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت عقب است. کونیگزگ قصد دارد تا اواخر سال جاری جسکو Absolut را آزمایش کند و ببیند آیا واقعاً می‌تواند به سرعت ۵۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد یا خیر. هنسی همچنین بر این باور است که ونوم F۵ آن می‌تواند مانع ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت را بشکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا