اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

ریماک نورا، گوی رقابت را از تسلا ربود

به گزارش دنده 6 – ریماک نورا، زمان تعیین شده توسط تسلا مدل S پلد ترک پد در پیست نوربرگ رینگ را حذف کرد. این خودروساز کرواسی، به تازگی فاش کرده که هایپرکار برقی، رکورد جدیدی را در پیست اتومبیلرانی افسانه‌ای نوربرگ‌رینگ با زمان ۷:۰۵:۲۹۸ (۷ دقیقه و ۵.۲۹۸ ثانیه) به ثبت رسانده و تسلا را به رتبه دوم در رده خود کاهش داده است.

رقابت سپر به سپر برقی ها

تسلا مدل S پلد ترک پد، زمان ۷:۲۵.۲۳۱ را ثبت کرده بود و این عنوان را از رکورددار قبلی، پورشه تایکان توربو S ربوده بود. زمان نورا حدود ۲۰ ثانیه سریعتر از تسلا است.
ناگفته نماند که ثبت رکورد کار آسانی نبود. کودریچ گفت: “ما در طول جلسات تمرینی خود در این هفته، شرایط آب و هوایی چالش برانگیزی داشتیم و روزهایی که به نظر می‌رسد یکی از گرم ترین روزهای پیست در تابستان است را، برای تعیین زمان دور انتخاب کرده‌ایم.” او اضافه کرد که Nevera قرار است یک هایپر GT راحت باشد، ولی در پیست به طرز ویرانگری سریع است.

خودنمایی ریماک برای تضعیف رقبا

مدیر عامل شرکت، مت ریماک، در مورد ثبت رکورد دور خودروی برقی گفت: «نورا از بسیاری جهات دنیای ابرخودروها را دوباره ابداع کرده است و فناوری‌های جدید، توانایی‌های جدید و سطوح جدیدی از عملکرد را به ارمغان آورده است. اما ساده‌ترین راهی که می‌توانیم توانایی‌های آن را نشان دهیم، بیرون رفتن و شکستن رکوردهاست و این دقیقاً همان کاری است که ما در سال ۲۰۲۳ بارها و بارها انجام دادیم.”

عملکرد هایپرکار الکتریکی روی کاغذ پوچ است. موتورهای آن، ۱۹۱۴ اسب‌بخار و ۲۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند که انرژی را از یک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی می‌گیرد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در ۱.۷۴ ثانیه، یک چهارم مایل در ۸.۲۵ ثانیه و حداکثر سرعت به ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
در حالی که این یک شاهکار قابل توجه است و ارزش جشن گرفتن دارد، سریع‌ترین خودروی تولیدی در اطراف نوربرگ رینگ مرسدس AMG One است که در نوامبر ۲۰۲۲، زمان ۶:۳۵.۱۸۳ را ثبت کرد. جالب اینکه Nio EP۹ تمام الکتریکی در سال ۲۰۱۷، زمان ۶:۴۵:۹۰ را ثبت کرده بود.

نسخه ویژه تنها به ۱۲ مدل محدود خواهد شد و نام خود را از رکوردهای متعدد نورا در سال جاری، از جمله رکورد در جشنواره سرعت گودوود، در میان چندین مدل دیگر، الهام گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا