اخبار خارجی

زوپر اسپید هایپر فلاکس

شرکت هندی زوپر اسپید از یک خودروی برقی با نام هایپر فلاکس رونمایی کرده است.

به گزارش دنده 6 – کشور هند خیلی به خاطر تولید خودروهای اسپرت شناخته نمی‌شود اما شاید محصول جدید زوپر اسپید این تصور را تغییر دهد. هایپر فلاکس یک کوپه اسپرت با ظاهری خشن، قوای محرکه تمام برقی و کاکپیت محصور است که تا چند ماه آینده با قیمت حدود ۴۴ تا ۵۰ هزار دلار راهی بازار خواهد شد. با اینکه جزئیات قوای محرکه زوپر اسپید هایپر فلاکس منتشر نشده اما این برند هندی ادعا می‌کند موتور برقی ساخت خودش قدرت حدود ۳۰۰ اسب بخار تولید کرده و خودرو را به حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. زوپر اسپید همچنین به دنبال دستیابی به وزن ۱۱۰۰ کیلوگرم است و بخش اعظم وزن خودرو به سمت میانه ساختار کشیده خواهد شد تا توزیع وزن بهتری داشته باشد. شعاع حرکتی هایپر فلاکس هم بین ۲۹۰ تا ۳۲۲ کیلومتر خواهد بود.

ام جی سایبرستر، رقیب احتمالی زوپر اسپید هایپر فلاکس
زوپر اسپید خاطرنشان می‌سازد نسخه ارتقا یافته دو موتوره از این خودروی اسپرت که ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند در آینده عرضه خواهد شد. اعجاز انور مدیرعامل زوپر اسپید درباره کوپه جدید این شرکت می‌گوید:

ما به مشتریان هدف خود نگاه کردیم و دیدیم اکثر آن‌ها در دهه ۹۰ میلادی و اوایل قرن جدید به دنیا آمده‌اند. فهمیدیم که بخش اعظم مصرف‌کنندگان همچنان پوستر خودروهای اسپرت آن دوران را نگه داشته‌اند و ما با هایپر فلاکس می‌خواستیم این حس و حال را حفظ کنیم.
مدیر ارشد این کمپانی می‌افزاید:از همان‌جا برای طراحی خودرو الهام گرفتیم و فهمیدیم که نباید خودرویی با طراحی بسیار آینده‌نگرانه یا عجیب ارائه کنیم. ما می‌خواهیم از دیگر خودروهای برقی متمایز باشیم و امیدواریم با روشی کلاسیک و رترو به این هدف برسیم.
انور می‌گوید علیرغم ظاهر رترو این خودرو، کابین هایپر فلاکس مینیمالیستی نخواهد بود و از متریال لوکس زیادی در آن استفاده خواهد شد. زوپر اسپید در طراحی و ساخت کابین از هوش مصنوعی کمک گرفته و مدیرعامل زوپر اسپید به این نکته اشاره می‌کند:

یکی از ویژگی‌های اصلی این تکنولوژی دستیار راننده منحصربه‌فردی خواهد بود که در حال توسعه آن هستیم. این تکنولوژی رفتار و عادات راننده را یاد خواهد گرفت و سپس از داده‌ها برای بهبود واکنش‌های خود استفاده خواهد کرد. ما می‌خواهیم این سیستم تقریباً به عنوان کمک‌راننده عمل کند و بازخوردهای مداوم را به او ارائه نماید.
زوپر اسپید هایپر فلاکس ابتدا راهی بازار هند خواهد شد و سپس در سایر بازارهای آسیایی و نهایتاً بریتانیا عرضه می‌شود. انتظار می‌رود اولین نمونه‌های این خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۷ به دست مشتریان برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا