اخبار خارجیاسلایدر

زیبا ترین خودروهای پلیس جهان

در این مقاله خواندنی به معرفی جذاب‌ترین خودروهای پلیس جهان می‌پردازیم.

به گزارش دنده 6 – تصور کنید جاده‌های بین‌شهری در کنترل خودروهای پلیس همچون پورشه ۹۱۱، آئودی R8 یا هوندا NSX بودند! قطعاً چنین چیزی می‌توانست بر جذابیت‌های سفر در شهرها بیفزاید و البته همین حالا نیز برخی شهرهای مشهور از خودروهای پلیس گران‌قیمت برای جلب‌توجه استفاده می‌کنند. اخیراً نیز خودروی اسپرت آلپین A110 وارد ناوگان پلیس کشور فرانسه شده است. ما می‌خواهیم در این مقاله جذاب‌ترین خودروهای پلیس جهان را خدمت شما معرفی نماییم.

جذاب‌ترین خودروهای پلیس جهان
بی ام و i3 (آمریکا)

بی ام و i3 خودرویی جمع‌وجور، چابک و بسیار اقتصادی است و چندین کشور از آن در ناوگان پلیس خود استفاده می‌کنند. پلیس لس‌آنجلس ۱۰۰ دستگاه از i3 برقی را در شهر بکار گرفته است و اگرچه مبلغ ۲.۹ میلیون دلاری پرداختی برای این خودروها گزاف به نظر می‌رسد اما لس‌آنجلس شهر بزرگ و پرجمعیتی است و به‌کارگیری i3 خالی از لطف نخواهد بود. البته به نظر می‌رسد شعاع حرکتی ۱۶۰ کیلومتری خودرو یک چالش برای افسران پلیس باشد و به همین خاطر از آن به اندازه خودروهای درون‌سوز استفاده نمی‌کنند.

نیسان فیرلیدی Z نیسمو (ژاپن)

نیسان فیرلیدی Z که در اکثر کشورها با نام ۳۷۰Z شناخته می‌شود در نسخه نیسمو خود یکی از خودروهای پلیس کشور ژاپن محسوب می‌شود. این خودرو به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری با ۳۵۰ اسب بخار قدرت مجهز است و از شاسی تیزتر، سیستم تعلیق ارتقا یافته، سیستم کنترل کشش جدید و پکیج آیرودینامیک نیسمو و ترمزهای بزرگ‌تر سود می‌برد.

دوج کورونت (آمریکا)

اولین خودروی پلیس دوج با نام کورونت شناخته می‌شود. خودرویی که مشاهده می‌کنید مدل سال ۱۹۵۹ است و از پیشرانه ۸ سیلندر همی با ۳۱۴ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. در تبلیغات کورونت گفته شده بود این خودرو در یک چشم بر هم زدن از سکون به بالاترین سرعت‌ها می‌رسد و هندلینگ، توانایی عبور از پیچ و توقف آن در هیچ خودروی دیگری دیده نشده است.

هامر H2 (آمریکا)

پلیس تگزاس علاقه‌ای به راندن هامر H2 معمولی ندارد چراکه به دنبال خودروی دیوانه‌وارتر است. به همین خاطر به کمپانی گایگر آلمان سفارش ارتقای این خودرو را می‌دهد و نتیجه کار استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری سوپرشارژردار با ۷۱۰ اسب بخار قدرت است. رینگ‌های ۲۸ اینچی نیز باعث شده‌اند این هامر خودرویی نمایشی و ناراحت باشد.

قایق حمل زندانی (ایتالیا)

در لیست جذاب‌ترین خودروهای پلیس جهان یک قایق هم حضور دارد. ما درباره شهر ونیز صحبت می‌کنیم، شهری که خودروهای پلیس در آن فایده‌ای نخواهند داشت. این قایق برای حمل زندانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اوروس سنات گارد (روسیه)

مقامات شوروی در چند دهه قبل با لیموزین‌های ZIL تردد می‌کردند، شرکتی که آخرین خودروی خود را در سال ۲۰۱۲ تولید کرد. به همین خاطر پوتین در سال‌های اخیر مجبور شده بود سوار مرسدس بنز آلمان به عنوان کشور رقیب شود. در همین اثنا شرکت روسی نامی لیموزین جدید سنات را تولید کرد که از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری ساخت پورشه استفاده می‌کند.

لامبورگینی اوراکان (ایتالیا)

پلیس راهنمایی و رانندگی ایتالیا بیشتر به خاطر لامبورگینی گالاردوهای خود مشهور شده است هرچند یکی از آن‌ها در تعقیب و گریزی پرسرعت تصادف کرده است. به همین خاطر پلیس ایتالیا یک دستگاه اوراکان را جایگزین آن کرده تا برای مأموریت‌های حمل اعضای بدن انسان در بخش دارای یخچال ویژه خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

دوج چارجر (کانادا)

درحالی‌که نیروهای پلیس آمریکا از کرایسلر ۳۰۰ سدان استفاده می‌کنند، پلیس کانادا از دوج چارجر برخوردار است. این شرکت نسخه ویژه‌ای از خودروی یاد شده با نام پورسوئیت را تولید کرده است. مدل فعلی به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با ۲۹۶ اسب بخار قدرت و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و پلیس رویال کانادا که معادل FBI آمریکاست آن را در ناوگان خود دارد.

فورد موستانگ SSP (آمریکا)

موستانگ مجهز به پکیج سرویس ویژه یا SSP یکی از مشهورترین خودروهای پلیس فورد است. پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری این خودرو باعث شده بود مسافت ۴۰۰ متر در ۱۵.۵ ثانیه طی شود. فرمان راک اند پینیون، ترمزهای دیسکی و میله‌های پایدارکننده هوی دیوتی جزو ویژگی‌های این خودرو هستند. پلیس بزرگراه کالیفرنیا در سال ۱۹۸۲ تعداد ۴۰۰ دستگاه از موستانگ SSP را خریداری کرد.

فولکس‌واگن بیتل (آلمان)

از جمله خودروهای محبوب پلیس آلمان می‌توان به بیتل اشاره کرد که در سایر کشورها نیز بکار گرفته شده است. ژرمن‌ها در سال ۱۹۷۰ تلاش کردند این خودرو را برای نیروهای پلیس بریتانیا نیز معرفی کنند اما آن‌ها به برندهای داخلی خود وفادار ماندند.

 آئودی S3 (بریتانیا)

تقریباً تمامی خودروهای پلیس بی‌نام‌ونشان جذابیت زیادی دارند و ما نیز مدل‌های کوچک و اسپرت را دوست داریم. این آئودی S3 در جنوب انگلستان و برای نیروهای پلیس بزرگراه مهیا شده و به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است و می‌تواند در عرض ۴.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

یونیماگ (آلمان)

یونیماگ اولین بار در سال ۱۹۴۸ تولید شد و محصولی تجاری و همه‌جارو از مرسدس بنز است. این خودرو عموماً در ادارات آتش‌نشانی و جنگل بانی بکار گرفته شده است اما خودرویی که مشاهده می‌کنید به بیل جلو مجهز است و تجهیزات مرتبط با پلیس را جمع‌آوری کرده است.

بوگاتی ویرون (دوبی)

ما نمی‌دانیم نیروهای پلیس دوبی چقدر کارآزموده هستند اما حدس می‌زنیم آزمون‌های بیشتری را برای نشستن پشت فرمان بوگاتی ویرون انجام می‌دهند. این ابر خودرو از پیشرانه ۱۶ سیلندر کواد توربو با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و حداکثر سرعت ۴۰۷ کیلومتر در ساعت دارد که برای بازداشت رانندگان متخلف کفایت خواهد کرد.

تسلا مدل S (لوکزامبورگ)

خودروهای پلیس در مقایسه با خودروهای معمولی استهلاک و میزان استفاده بسیار بالاتری دارند چراکه در گشت حضور داشته و مأموریت‌های اضطراری متعددی را انجام می‌دهند. به همین خاطر شعاع حرکتی محدود اکثر خودروهای برقی و زمان موردنیاز برای شارژ باتری آن‌ها باعث شده گزینه‌ای معقول برای نیروهای پلیس نباشند اما با شعاع حرکتی حدود ۴۰۰ کیلومتری در حالت واقعی، تسلا مدل S یکی از بهترین خودروهای برقی است و سرعت بالایی نیز دارد. به همین خاطر است که پلیس لوکزامبورگ از چنین خودرویی استفاده می‌کند هرچند کشور یاد شده مساحت چندانی هم ندارد.

لایکن هایپر اسپرت (ابوظبی)

هر کاری که دوبی انجام دهد ابوظبی نیز با آن رقابت خواهد کرد و به همین خاطر است که نیروهای پلیس آن به لایکن هایپر اسپرت تجهیز شده است. از این خودرو فقط ۷ دستگاه ساخته شده و هریک ۳.۴ میلیون دلار قیمت دارند. لایکن شرکتی در دوبی است که اولین خودروی خود را در خاورمیانه طراحی و تولید کرده است. پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی این خودرو ۷۹۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و هایپر اسپرت را در ۲.۸ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو (ایتالیا)

با اینکه پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری این خودرو در نگاه اول جلب‌توجه نمی‌کند اما قدرت ۵۱۰ اسب بخار آن ثبت دستیابی به صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای می‌شود و بنابراین آلفارومئو جیولیا QV جزو سریع‌ترین خودروهای پلیس ایتالیا خواهد بود.

شورولت کامارو (آمریکا)

یکی دیگر از جذاب‌ترین خودروهای پلیس جهان شورولت کامارو است که مدل ۱۹۹۱ آن همچنان توسط پلیس میشیگان بکار گرفته می‌شود. این خودرو قبلاً برای مأموریت‌های پرسرعت بزرگراهی انجام‌وظیفه می‌کرد اما هم‌اکنون حالت نیمه بازنشسته دارد و در کنار فورد موستانگ ۱۹۹۲ و شورولت کاپریس ۱۹۹۵ به مرور خاطرات قدیم می‌پردازد.

فورد موستانگ (آمریکا)

آیا این لیست جای کافی برای یک موستانگ دیگر دارد؟ قطعاً بله! شرکت آمریکایی استیدا اتو اسپرت بیش از ۲۰ سال است به امر ارتقای خودروهای پلیس می‌پردازد و این موستانگ اینترسپتور ۲۰۱۶ می‌تواند با پوشش خاص نیروهای پلیس یا بدون آن عرضه شود. پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی خودرو ۴۹۷ اسب بخار قدرت دارد اما با سفارش سوپر شارژر می‌توان خروجی آن را به ۷۸۸ اسب بخار رساند.

مرسدس بنز S کلاس (چین)

در بسیاری از کشورهای اروپایی از مرسدس بنز E کلاس برای مأموریت‌های پلیس استفاده می‌شود و سدان لوکس‌تر و گران‌تر S کلاس خیلی بکار گرفته نمی‌شود اما خودرویی که مشاهده می‌کنید در کشور چین برای حفاظت از مقامات رده‌بالا در نظر گرفته شده است.

نیسان R34 اسکای لاین GT-R (ژاپن)

یکی دیگر از خودروهای خاطره‌انگیز ژاپنی به عنوان نیروی پلیس این کشور خدمت کرده است. R34 بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ تولید شد و پیشرانه ۲.۶ لیتری توئین توربوی آن ۳۳۲ اسب بخار قدرت دارد. این نیروگاه آهنین رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت طی ۴.۶ ثانیه را تضمین خواهد کرد.

لکسوس IS F (بریتانیا)

پلیس هامبرساید بریتانیا پس از معرفی لکسوس IS F فرصت را غنیمت شمرد و آن را بکار گرفت. این محصول ژاپنی به پیشرانه ۵ لیتری ۴۲۲ اسب بخاری مجهز است و گفته می‌شود اولین خودروی ۸ سیلندری است که به‌صورت فول تایم در پلیس بریتانیا خدمت می‌کند. در این خودرو تجهیزاتی به ارزش ۵۰ هزار دلار نصب شده که از جمله آن‌ها می‌توان به کامپیوتر، سیستم دوربین محیطی و دو رادیو اشاره کرد.

هاموی (آمریکا)

دیربورن آمریکا شاید به خاطر اینکه زادگاه فورد است مشهور شده باشد اما تمامی خودروهای پلیس آن محصول این برند نیستند. در ناوگان پلیس دیربورن یکی از جذاب‌ترین خودروهای پلیس جهان یعنی هاموی دیده می‌شود. ما داستان دقیق حضور این خودرو در اداره پلیس دیربورن را نمی‌دانیم اما تجهیزات پلیسی زیادی روی آن نصب شده است.

بی ام و X6 (پرتغال)

GNR گارد جمهوری پرتغال است که نیروی شبه‌نظامی محسوب می‌شوند و بنابراین نیروهای پلیس آن نیز سربازانی هستند که با X6 تردد می‌کنند. انتخاب این کراس اور آلمانی به عنوان خودروی پلیس جالب به نظر می‌رسد چراکه X5 به خاطر فضای بیشتر کابین و توانایی‌های بهتر انتخاب اکثر کشورهاست اما X6 فضای کمتری دارد و خریداران نیز به خاطر طراحی جذاب‌تر آن را انتخاب می‌کنند.

کرایسلر ۳۰۰ SRT Core (استرالیا)

پلیس بزرگراه نیو ساوت ولز استرالیا به عنوان پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور از خودروی کرایسلر ۳۰۰ SRT Core استفاده می‌کند. اداره پلیس این ایالت به منظور جایگزینی خودروهای هولدن کومودور و فورد فالکن یک فرایند بررسی سه ساله را انجام داد و نهایتاً خودروهای بی ام و ۵۳۰D و کرایسلر ۳۰۰ SRT Core را انتخاب نمود. سدان کرایسلر به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری همی با ۴۷۶ اسب بخار قدرت مجهز است و در عرض ۴.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

آلپین A110 (فرانسه)

آلپین در اواخر سال ۲۰۲۱ نسخه‌ای سفارشی از A110 را برای تیم‌های پاسخ سریع ژاندارمری فرانسه تولید کرد. این تیم‌ها از نسل اول A110 نیز در سال ۱۹۶۶ استفاده می‌کردند. تمامی نسخه‌های A110 پلیس به پوشش ویژه بدنه، نشان‌های جلو و عقب شبرنگ دار و چراغ پلیس آبی روی سقف مجهز هستند. پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی این خودرو همانند مدل استاندارد ۲۵۲ اسب بخار قدرت دارد.

هایلند گارون (اسکاتلند)

پیش از متحد شدن پلیس اسکاتلند، یکی از ادارات پلیس این کشور به گارون مجهز بود چراکه تردد در مسیرهای سخت و خشن به کندی صورت می‌گرفت. این وسیله نقلیه نقش بسیار مهمی در زمستان‌های سرد اسکاتلند داشته و به نجات جان افراد زیادی کمک کرده است.

سوبارو ایمپرزا (بریتانیا)

در ناوگان خودروهای پلیس بریتانیا خودروی ژاپنی سوبارو ایمپرزا هم دیده می‌شود. اداره پلیس هامبرساید این کشور از ایمپرزا توربو به عنوان محصولی پرفورمنس استفاده کرده است.

سِگوِی (آلمان)

در لیست جذاب‌ترین خودروهای پلیس جهان علاوه بر قایق یک اسکوتر هم دیده می‌شود. اسکوتر سِگوِی حداکثر سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعتی دارد و انتخابی عجیب برای نیروهای پلیس به شمار می‌رود. البته پکیج ویژه پلیس i180 آن در سال ۲۰۰۵ عرضه شد و شیکاگو ۱۰۰ نمونه از آن‌ها را سفارش داد. این اسکوترها در المپیک پکن ۲۰۰۸ به عنوان وسایل نقلیه پلیس شهری بکار گرفته شدند و گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ اداره پلیس در دنیا از این اسکوترها برای کنترل مراکز شهری، کمپ‌های دانشگاهی، فرودگاه‌ها و مراکز خرید استفاده می‌کند.

فورد موستانگ مک ای (بریتانیا)

همان‌طور که متوجه شده‌اید خودروهای برقی کم‌کم جای خود را در میان ناوگان پلیس باز می‌کنند. چندین اداره پلیس بریتانیا استفاده از موستانگ مک ای را شروع کرده‌اند. این خودرو صفر تا صد ۳.۷ ثانیه‌ای دارد.

هوندا NSX (ژاپن)

کار مهندسی این خودروی پیشرانه وسط توسط آیرتون سنا، راننده مشهور مک لارن صورت گرفته است. NSX همچنان جزو محبوب‌ترین خودروهای اسپرت ژاپنی است و خودرویی که مشاهده می‌کنید توسط هوندا به بخشداری توچیگی اهدا شده است تا با رانندگان متخلف در مسابقات خیابانی برخورد نماید. اولین نسل NSX به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری با ۲۸۰ اسب بخار قدرت مجهز است.

رنو مگان RS (فرانسه)

این خودرو به وفور در بزرگراه‌های فرانسه دیده می‌شود. از سال ۲۰۱۱ تاکنون سریع‌ترین و قوی‌ترین محصول رنو به نیروهای پلیس فرانسه کمک کرده تا رانندگان متخلف را متوقف نمایند. قطعاً RS گزینه بهتری در مقایسه با پژو پارتنر ۹۰ اسب بخاری به عنوان دیگر خودروی پلیس ژاندارمری فرانسه محسوب می‌شود. متأسفانه مگان RS کم‌کم با نیروهای پلیس این کشور خداحافظی می‌کند چراکه هزینه‌های نگهداری آن بالاست.

آئودی R8 (پرتغال)

مالک اصلی این خودرو آنخل دی ماریا فوتبالیست آرژانتینی بوده است. به نظر می‌رسد مالک بعدی که ارتباطی با دی ماریا ندارد به عنوان یک دلال مواد مخدر دستگیر شده و خودروی او نیز توقف گردیده است. هرچند پلیس تصمیم گرفته بجای فروش این سوپر اسپرت ۸ سیلندر جذاب از آن در ناوگان خود استفاده کند.

پورشه ۹۱۱ نسل ۹۶۴ (هلند)

این خودروی پلیس هلندی ویژگی‌های جذابی دارد. گارد ملی هلند در دهه ۶۰ میلادی وظیفه پایش بزرگراه‌ها را بر عهده داشته و به دلیل نبود محدودیت سرعت در آن زمان نیاز به یک خودروی سریع حس می‌شده است. نهایتاً ۵۰۷ دستگاه پورشه از جمله ۹۱۱ کابریوله نسل ۹۶۴ خریداری شدند.

دوج وایپر (آمریکا)

زمانی که راننده این دوج وایپر ۲۰۰۰ تلاش داشت تا از دست پلیس ایلینویز آمریکا فرار کند با سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت از منطقه‌ای با محدودیت سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعت عبور کرد اما نهایتاً موفق نشد و به چنگال قانون افتاد. پلیس نیز خودروی او را توقیف و به ناوگان خودروهای پلیس بزرگراه اهدا کرد.

سوزوکی جیمنی (ایتالیا)

نسل پیشین جیمنی به مدت حدود ۲۰ سال تولید شد و نسل جدیدش هم سال ۲۰۱۸ از راه رسید. این خودرو توسط نیروی پلیس ایتالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. ادارات پلیس این کشور همچنین از خودروی اسپرت لوتوس اوورا S نیز استفاده می‌کنند.

فراری ۴۵۸ ایتالیا (جمهوری چک)

همانند بسیاری از نیروهای پلیس، افسران پلیس جمهوری چک نیز معمولاً از خودروهای کوچک استفاده می‌کنند اما یک دستگاه فراری ۴۵۸ ایتالیا که رنگ اصلی آن قرمز رنگ بوده به خدمت نیروی پلیس چک درآمده است. این خودرو با هزینه ۱۱ هزار دلار و بیشتر به خودروی پلیس تبدیل شده است. گفته می‌شود از این فراری برای تعقیب خودروهای سرقتی و مبارزه با مسابقات خیابانی استفاده خواهد شد.

مرسدس بنز SLK (بلغارستان)

در لیست جذاب‌ترین خودروهای پلیس جهان با اندکی اغماض SLK را نیز قرار داده‌ایم، خودرویی شیک و محبوب که البته شاید برای نیروهای پلیس جذابیت چندانی نداشته باشد. این خودرو فقط دارای دو صندلی است و خیلی هم سریع نیست. از طرف دیگر فضای زیادی برای حمل تجهیزات مخصوص پلیس وجود ندارد.

بی ام و ایزتا (آلمان)

همه افسران پلیس آلمان خوش‌شانس نیستند که بتوانند پشت فرمان سدان های ۸ سیلندر بی ام و بنشینند. برخی از آن‌ها مجبور بوده‌اند خودروی ۲ سیلندر ۲۹۸ سی‌سی ایزتا را برانند. خودرویی که با واژه سریع بیگانه بوده است.

آلپین A110 (فرانسه)

به نظر ما نسل اول این خودرو جذاب‌ترین خودروی پلیس جهان محسوب می‌شود. ژاندارمری فرانسه در سال ۱۹۶۶ تعداد محدودی از این خودروها را برای جریمه متخلفان از محدودیت‌های سرعت تازه وضع شده خریداری کرد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱۲۹۶ سی‌سی این خودرو ۱۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و این قدرت در ترکیب با وزن پایین صفر تا صد ۸.۲ ثانیه‌ای را محقق ساخته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا