اخبار خارجیاسلایدر

زینگر به دنبال شکستن رکوردهای بوگاتی و کونیگزک

«کوین زینگر»، بنیان‌گذار شرکت زینگر، در جدیدترین اظهاراتش، به تشریح شیوهٔ تولید منحصربه‌فرد هایپرکار خود پرداخته و ادعاهای بزرگی را مطرح کرده است.

به گزارش دنده 6 –   شرکت آمریکایی زینگر که با هایپرکار ۲۱C سروصدای زیادی به راه انداخته، قصد دارد بیش‌ازپیش خود را مطرح کند و بدین منظور به دنبال شکستن رکوردهای بوگاتی، کونیگزگ و هنسی است. «کوین زینگر» بنیان‌گذار این شرکت هنگام صحبت در مورد برنامه‌های جدید زینگر، ادعای بزرگ پادشاهی بر دنیای هایپرکارها را با ۲۱C مطرح کرده است. این خودرو اخیراً در مسیر تپه نوردی گودوود زمان ۴۸.۸۳ را ثبت کرد و رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی این مسیر که در اختیار ریمک نورا با ۴۹.۳۲ ثانیه بود را شکست.

به گفتهٔ کوین زینگر، این بخشی از تلاش‌هایی گسترده برای شکستن رکوردهای هایپرکارهای مشهور جهان بوده و سال آینده یک سفر بین‌المللی برای این خودرو در راه خواهد بود. ۲۱C در حال حاضر در سه نسخه شامل معمولی، V Max و بلک‌برد تولید می‌شود که رکورد گودوود توسط نسخهٔ معمولی شکسته شد. در این نسخه، پیشرانهٔ ۲.۸۸ لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. نسخهٔ V Max اما می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالی‌که بلک‌برد ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد.

بااین‌حال، ساخت هایپرکاری که بتواند رکوردهای امروزی را بشکند بسیار دشوار است و حتی اگر چنین خودرویی ساخته شود، یافتن جاده‌ای که برای شکستن رکورد مناسب باشد اصلاً آسان نخواهد بود. بااین‌حال، زینگر قبلاً رکورد برخی پیست‌ها را شکسته است مثل پیست آمریکا که ۲۱C با تولید ۲۵۴۰ کیلوگرم داون‌فورس در سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، رکورد ۲ دقیقه و ۱۱ ثانیه را در آن به ثبت رساند. این خودرو همچنین رکورد سریع‌ترین خودروی پیست لاگونا سکا را هم شکسته است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ۲۱C شیوهٔ ساخت قطعات آن است که به گفتهٔ زینگر، شبیه هیچ خودروی دیگری نیست. زینگر درواقع شاخهٔ خودروسازی از شرکت دایورجنت است که توسط کوین و پسرش لوکاس زینگر اداره می‌شود. این شرکت برای ساخت قطعات مختلف روشی منحصربه‌فرد را به کار گرفته است به‌گونه‌ای که برای ساخت یک قطعه، مجموعه‌ای از پارامترها به سیستم کامپیوتری فوق‌العاده قدرتمند داده می‌شود و از طریق هوش مصنوعی، قطعهٔ موردنظر با حداقل متریال ممکن طراحی می‌شود. سپس این قطعه با آلیاژ منحصربه‌فرد توسط پرینت سه‌بعدی چاپ می‌شود. با قدرت کامپیوتری رو به رشد، دایورجنت می‌تواند با حداقل متریال و انرژی، یک محصول را به‌طور کامل شبیه‌سازی کند.

یکی از قسمت‌های ۲۱C که تأثیر این شیوهٔ ساخت را به‌خوبی نشان می‌دهد، چیزی است که زینگر آن را BrakeNode می‌نامد. این قطعه سیستم تعلیق عقب و کالیپرهای ترمز را در یک واحد ترکیب می‌کند. به گفتهٔ زینگر، BrakeNode حدود ۴۰ درصد وزن کمتری نسبت به سیستم ترمز با کالیپرهای سنتی دارد اما ۳۰ درصد مستحکم‌تر بوده و مدیریت حرارتی بهتری هم خواهد داشت. به گفتهٔ این شرکت، هنگام تولید قطعاتی مثل این، مدیریت حرارتی، استحکام و کل ساختار قطعه همگی مدل‌سازی می‌شوند.

BrakeNode
این روش تولید منحصربه‌فرد، بسیاری از دیگر خودروسازان را هم علاقه‌مند کرده و در همین راستا، دایورجنت اخیراً همکاری‌هایی را با مک‌لارن و مرسدس AMG آغاز کرده است. این شرکت حتی قطعات سیستم تعلیق بوگاتی توربیون را هم تولید خواهد کرد. تکنولوژی طراحی و ساخت زینگر آن‌قدر پیشرفته است که امکان استفاده از آن در دیگر صنایع هم وجود دارد و در آینده به وسایل نقلیهٔ هوایی، دریایی و فضایی هم راه پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا