اخبار خارجیاسلایدر

زینگر 21C رکورد سریع‌ترین خودروی پیست لاگونا سکا را از کونیگزگ پس گرفت

زینگر که رکورد دو پیست در آمریکا را به هنسی و کونیگزگ واگذار کرده بود، دوباره به میدان بازگشته و هردو رکورد را پس گرفته است.

به گزارش دنده 6 – زینگر نبردی را با برترین سازندگان هایپرکار جهان آغاز کرده و قصد عقب‌نشینی ندارد. هایپرکار این شرکت یعنی ۲۱C رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان در پیست فرمول یک آمریکا و پیست لاگونا سکا را بنام خود ثبت کرده بود ولی هنسی ونوم F5 روولوشن و کونیگزگ یسکو اتک چندی پیش هردوی این رکوردها را از زینگر گرفتند. بااین‌حال، زینگر که نمی‌خواهد کوتاه بیاید، دوباره به پیست بازگشته و هردو رکورد را پس گرفته است. ۲۱C ابتدا با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۱۰.۷ ثانیه، رکورد ۲ دقیقه و ۱۰.۹ ثانیهٔ هنسی را در پیست فرمول یک آمریکا شکست و سپس راهی پیست لاگونا سکا شد تا کونیگزگ را هم سر جایش بنشاند.

هایپرکار سوئدی‌ها حدود دو هفته پیش، در پیست لاگونا سکا زمان ۱ دقیقه و ۲۴.۸ ثانیه را به ثبت رساند و رکورد زینگر را با اختلاف بیش از نیم ثانیه شکست اما همین دوشنبهٔ گذشته، ۲۱C بازگشت و زمان ۱ دقیقه و ۲۴.۷ ثانیه را ثبت کرد تا با اختلاف تنها یک‌دهم ثانیه، یسکو اتک را مغلوب کرده باشد. این نشان از عملکرد بسیار نزدیک سه هایپرکار هنسی ونوم روولوشن، کونیگزگ یسکو اتک و زینگر ۲۱C در پیست‌ها دارد و به نظر می‌رسد رقابت آن‌ها بر سر رکوردشکنی همچنان ادامه داشته باشد خصوصاً با توجه به اینکه هردو رکورد ۲۱C با اختلاف بسیار اندکی ثبت شده و حاشیهٔ امنیت بالایی ندارد.

همچنین زمانی که کونیگزگ یسکو رکورد لاگونا سکا را شکست، هم خودرو و هم راننده برای اولین بار بود که راهی این پیست ۳.۵ کیلومتری می‌شدند که این یعنی با بهینه‌سازی‌های بیشتر خودرو و تنظیم مجدد برخی قسمت‌ها، احتمالاً خواهد توانست دوباره رکورد زینگر را بشکند. علاوه بر این، هنسی هم با F5 روولوشن که مخصوص پیست طراحی شده، به دنبال شکستن رکوردهای بیشتر است. در بین این سه هایپرکار، ۲۱C کمترین قدرت را دارد. پیشرانهٔ ۲.۸۸ لیتری V8 توئین توربوی این خودرو که تا ۱۱ هزار rpm دور می‌گیرد، به‌تنهایی ۹۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سه موتور الکتریکی هم مجموع خروجی را به ۱۳۵۰ اسب بخار می‌رسانند.

از سوی دیگر، در سینهٔ یسکو یک نیروگاه ۵ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که با بنزین معمولی ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند ولی در صورت استفاده از سوخت E85، خروجی آن به ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش میابد. پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربوی هنسی هم در ونوم F5 روولوشن قدرت ویرانگر ۱۸۱۷ اسب بخاری تولید می‌کند و برای استفاده‌های پیست کالیبره شده است. بااین‌وجود، زینگر قصد شکستن رکوردهای بیشتری را دارد و بنیان‌گذار شرکت «کوین زینگر» هنگامی‌که ۲۱C رکورد مسیر فستیوال گودوود را شکست، اظهار داشت که این شرکت چند پیست دیگر را هم برای فتح کردن در نظر دارد و به دنبال عملی کردن آن در سال ۲۰۲۵ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا