اخبار خارجیاسلایدر

زیکر 7X معرفی شد

زیکر ۷X یک شاسی‌بلند چینی جذاب با ۶۴۵ اسب بخار قدرت است که در آینده نزدیک راهی بازار اروپا خواهد شد.

به گزارش دنده 6 – هر روز شاهد معرفی شاسی‌بلندهای میان سایز و پنج نفره زیادی هستیم و این بار نوبت به برند چینی زیکر و خودروی ۷X رسیده است که با ادعاهایی بزرگ به مصاف رقبای صاحب‌نام اروپایی برود. نیروبخش خودروی موردبحث موتورهای برقی پرقدرت با خروجی ۶۴۵ اسب بخار هستند. زیکر می‌گوید این خودرو در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و به این ترتیب سریع‌تر از خودرویی همچون پورشه کیمن GT4 عمل می‌کند.

زیکر ۷X با دو باتری در دسترس خواهد بود. مدل پایه از باتری ۷۵ کیلووات ساعتی استفاده کرده و با یک‌بار شارژ مسافت ۶۰۵ کیلومتری را طی می‌کند درحالی‌که مدل فول به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی مجهز است و توان پیمایش ۷۸۰ کیلومتری دارد. از آنجایی که شاسی‌بلند موردبحث به معماری ۸۰۰ ولتی مجهز است بنابراین تنها در عرض ۱۰.۵ دقیقه می‌توان شارژ ۱۰ درصدی باتری را به ۸۰ درصد رساند. با این تفاسیر، توانایی شارژ باتری ۷X کاملاً مشابه سوخت‌گیری خودروهای بنزینی خواهد بود.

از نظر ابعاد باید گفت محصول جدید زیکر کمی طویل‌تر (۴۸۲۵ میلی‌متر) و پهن‌تر (۱۹۳۰ میلی‌متر) از فولکس‌واگن تیگوان است اما فضای بار ۶۵۲ لیتری تیگوان جادارتر از فضای ۶۱۶ لیتری زیکر ۷X خواهد بود. البته همین فضا هم پاسخگوی نیازهای خانواده‌هاست و در کنار آن ۳۲ فضای ذخیره‌ای و نگهداری اشیا هم در نظر گرفته شده است. شاسی‌بلند جدید زیکر از تجهیزات ایمنی و رفاهی متنوعی سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به چندین دوربین و رادار برای بررسی اطراف اشاره کرد. قرار است اولین نمونه‌های این خودرو از ماه آینده به دست مشتریان چینی برسند و فرایند عرضه جهانی آن نیز از سال آینده میلادی شروع خواهد شد. در همان زمان قیمت رسمی ۷X نیز اعلام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا