اخباراخبار خارجیاسلایدرفناوری و تکنولوژی

ساخت سفارشی BMW R nineT، سواری با الهام از هواپیما

Wayne Buys – با نام مستعار FabMan Creations – یک متخصص در ساخت دوچرخه سفارشی از آفریقای جنوبی است و اخیراً یک پروژه سفارشی بسیار ویژه را برای یکی از مشتریان منتخب خود به پایان رساند. بریف بایز بیان می کرد که او قرار است موتورسیکلتی بسازد که بتواند به عنوان یک سواری «الهام گرفته از هواپیما» عمل کند. نتیجه یک موتورسیکلت اصلاح شده BMW R nineT است که “طوفان” نامیده شده است و ممکن است بخشی از آینده طراحی موتورسیکلت را نشان دهد. طوفان: چیه؟ همانطور که قبلاً به طور خلاصه اشاره کردیم، Storm یک موتورسیکلت BMW R nineT است که به طور منحصر به فرد اصلاح شده است که با ویژگی های آینده نگر تغییر یافته است تا شبیه دوچرخه آینده باشد. خریدها با BMW R nineT کم مسافت پیموده شده آغاز شد تا اطمینان حاصل شود که مشتری او می تواند حداکثر لذت را از دستگاه ببرد و همچنین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که همه اجزای کلیدی در شرایط خوبی هستند. بارزترین ویژگی Storm کار بدنه نقره ای مات آن است که از پانل های آلومینیومی منحنی ساخته شده است که به شکل پیچیده ای در اطراف ساختار اصلی دوچرخه شکل گرفته اند. این یک فرآیند طولانی و دقیق بود که بر کل 8 ماه زمان پروژه که برای تکمیل Storm طول کشید، تسلط داشت.

چیزی که Storm را با شکوه تر می کند، سطح جزئیات دقیقی است که در آن انجام شده است. به عنوان مثال، Buys از بست های کوچک سر آلن برای تثبیت پانل ها به دوچرخه استفاده کرد و آنها را به لبه ها متصل کرد. وقتی به این افکت نگاه می‌کنید، بسیار یادآور اتصال هواپیمای پرچ شده است. مشتری درخواست یک محصول «الهام گرفته از هواپیما» کرد، و Buys از ارائه آن بسیار خوشحال بود.

جزئیات بیشتر در مورد دوچرخه شامل دسته های آلومینیومی دست ساز، یک چراغ جلوی تکی که دقیقاً در بدنه پانل آلومینیومی تعبیه شده است، و داشبورد سفارشی که دارای یک سرعت سنج از Acewell است. وقتی از جلو به دوچرخه نگاه می کنید، چرخ جلو عمدتاً توسط یک گلگیر چرخ جلو با طراحی ویژه ای که از همان مواد آلومینیومی ساخته شده است پنهان می شود که قسمت اعظم بدنه را می پوشاند.

آیا طوفان بیش از حد گرم می شود؟
آخرین نکته ای که Buys باید بر آن غلبه می کرد، مسئله گرمای بیش از حد بود. دوچرخه‌ها در بهترین زمان‌ها داغ می‌شوند، بنابراین دوچرخه‌ای که با پانل‌های فلزی پوشانده شده و اگزوز اصلی آن برداشته شده باشد، مطمئناً مقدار زیادی گرما در آن پوشش ایجاد می‌کند، اینطور نیست؟ در واقع، اینطور نیست، و این به لطف اصلاح خاصی است که Buys در موتور انجام داده است.

از آنجا که اگزوز خارج شده بود، Buys در عوض سه سوراخ استراتژیک در زیر موتور ایجاد کرد تا به مدیریت نیازهای اگزوز کمک کند. علاوه بر این، او همچنین چندین ورودی هوای کلیدی ایجاد کرد که به دقت در اطراف دوچرخه قرار گرفته بودند تا در هنگام حرکت دوچرخه، همه چیز خنک بماند.

آینده موتورسیکلت ها؟
برخی از افراد ممکن است مفهوم طراحی کلی Buys را بیشتر به عنوان یک مفهوم “آینده نگر” توصیف کنند. فراخوانی به نوستالژی خریدار، به جای نگاه واقعی به آینده. با این حال، هیچ کس نمی تواند انکار کند که جلوه براق و یکپارچه ای که پانل های آلومینیومی ایجاد می کنند، چشم نواز و نفس گیر است.

استورم یک پروژه یکباره بود و BMW هیچ برنامه ای برای خرید طرح و تولید انبوه آن اعلام نکرده است. به نظر می رسد در حال حاضر چنین طرح های موتورسیکلتی در ذهن خلاقانی مانند وین بایز باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا