اخبار خارجیاسلایدشو

سامانه مخصوص واردات خودروهای برقی

وزارت صمت در نظر دارد برای سال ۱۴۰۳، سامانه ثبت نام مخصوص خودروهای برقی را در اردیبهشت‌ماه افتتاح کند.

به گزارش دنده 6 – دولتمردان در مصاحبه‌های جدید، ادامه‌ی ثبت سفارش واردات خودروهای خارجی را خبر داده‌اند. از سویی دیگر، ظاهرا برنامه‌ی ویژه برای تسهیل ورود مدل‌های برقی پیش‌بینی شده است. این شرایط، می‌تواند امید به واردات خودروهای فاقد آلودگی هوا با قیمت مناسب را افزایش دهد.

در کنار سامانه عرضه خودروهای وارداتی، سامانه‌ای مجزا برای فروش خودروهای برقی وارداتی در نظر گرفته‌ایم و در اردیبهشت ۱۴۰۳ برای اولین‌بار، فروش این دسته از خودروها را آغاز می‌کنیم که شرایط خرید به مراتب راحت‌تری را از خودروهای وارداتی دیگر دارند.

اواخر سال ۱۴۰۲ تیراژ قابل توجهی از خودروهای خارجی به گمرکات کشور رسیده‌اند و در سال جدید، به دلیل مدیریت فضای تخلیه خودروها، قراردادهای جدیدی را با گمرکات دیگر منعقد کرده‌ایم. به گفته او، این روزها گمرکات خودرویی کشور حجم قابل توجهی از خودروهای وارداتی را در خود جای داده‌اند و به دنبال ترخیص و تحویل هرچه سریع‌تر این خودروها هستیم.
برای مردم ایران، کمبود برق تابستان و زمستان، دایمی شده است. ظاهرا، احداث نیروگاه‌های جدید متناسب با نیاز شبکه سراسری، انجام نمی‌شود. فعلا بازار کشور و شرایط تامین انرژی الکتریکی، برای پذیرایی از اندک نمونه‌های وارداتی از خودروهای برقی مشکل خاصی ندارد؛ اما قبل از ورود گسترده‌ی مدل‌های الکتریکی، باید برای نصب جایگاه مخصوص شارژ، توسعه زیرساخت توزیع برق و رفع کمبود نیروگاه‌ها اقدام کرد.

اگر تعرفه‌ی واردات خودروهای برقی، نزدیک به صفر تعیین شود و عوارض گمرکی عادلانه برای مدل‌های الکتریکی وجود داشته باشد، تنوع بسیار خوبی از محصولات چینی با قیمت ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار، می‌توانند وارد ایران شوند تا برای بودجه‌ی ۷۰۰ میلیون تا ۱/۵ میلیارد تومان، حق انتخاب فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا